Strona 1 z 1

Podejżewam że padła pompa wody..

: pt gru 26, 2008 14:39
autor: tomek0o7
Wczoraj ujrzałem niemiły widok na chodniku. Jedną wielką plame płynu chłodzącego. Otworzyłem maske ale zbiorniczek wyrównawczy był pusty. Najgorzej ze teraz sa te swieta sklepy sa pozamykane. Nie miał kiedy sie spsuć :grrr: Na co zwrócić uwagę przy szukaniu wycieku :?: i czy ciezko zmienic pompe w MK2 1,3 NZ

: pt gru 26, 2008 14:51
autor: woj-tek
pompa u ciebie jest napedzana z paska rozradu więc przy wymianie pompy warto zmienić pasek .

: pt gru 26, 2008 15:11
autor: GTI KR
pompa jest za silnikiem z lewej strony, przykrecona trzema śrubkami. Napedzana jest paskiem rozrzadu i naprawde warto wymienic pasek. Roboty ogolnie duzo nie ma. Pozatym przy kazdej wymianie paska powinno wymieniac sie pompe wody ale malo kto sie do tego stosuje. Oglnie jesli wyciek nie jest duzy to ciezko bedzie go zlokalizowac.
U mojego ojca odkod kupil golfa to jest 7 lat ubywalo plynu silnik 1V i nigdy nawet nie bylo kropli pod autem. Dopiero teraz zaczelo sie tak lac, ze masakra i okazalo sie, ze uszczelka pod glowica. Wymienilem uszczelke i jest ok. Posprawdzaj wszystkie opaski czy trzymaja czy krudzce nie ciekna itp. potem wymien pompe wody. Ps sprawdz korek zbiorniczka wyrownawczego czy jest ok, czy nie robi sie za duze cisnienie w ukladzie
pozdróVWka

: pt gru 26, 2008 16:40
autor: sas_gti
pompa by musiala pęknać na pół żeby to przez nią był wyciek a to raczej nie możliwe. Ja sie przynajmniej nie spotkałem.
Takie obfite wycieki to przeważnie rozsadzony któryś wąż chłodniczy albo pęknięty króciec. Moze wodę miałeś w układzie , zamarzło i coś rozsadziło?

: sob gru 27, 2008 00:21
autor: GTI KR
no nie wiem czy nie jest mozliwe u mojego ojca w td 1V pompa juz tak nyla zmeczona zyciem ze nie bylo zadnego uszczelnienia. No ale zeczywiscie mogl pojsc waz ktory wychodzi o metalowej rurki ktora idzie od pompy wody i jest za silnikiem.
pozdrowionka

: sob gru 27, 2008 00:31
autor: tomek0o7
Jutro bede wjezdzał na kanał i dokładnie patrzył :) mam nadzieje ze to tylko wąż jakiś pękł :D bo jak tak to i odrazu bede musial zrobić rozrząd a niestety tego nie umiem ustawiac i chyba bede musiał zawitac do mechanika :crazy:

: sob gru 27, 2008 00:44
autor: GTI KR
w 1.3 to banal. Ustaw sobie znaki zanim bedziesz rozbieral to zobaczysz o co chodzi. Ze soba masz zgrac tylko dwa kola. To na wale korbowym i walek rozrzadu i napinasz pompa wodną. Jak tylko sciagniesz obudowe odrazu zobaczysz znaki.

: sob gru 27, 2008 00:54
autor: tomek0o7
hehe GTI KR, a moze jakiś poradnik dla opornych :?: nigdy tego nie robiłem... A włąsnie bym chciał zeby mi to ktoś wytłumaczył i zebym sie naumiał :D

: sob gru 27, 2008 01:13
autor: GTI KR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5e ... aa4e7.html
to wygląda mniej wiecej tak.
Znak na kole walka rozrzadu jest z boku, natomiast na kole walu krrb jak masz kolko paska klinowego od altelnatora to jest naciete z gory.

: sob gru 27, 2008 01:22
autor: tomek0o7
hmm to jednak to nie jest takie trudne chyba :D okaze sie jutro jak dostane czesci to zobaczymy czy to głowica wytrzyma i tłoki :helm: A jak myslisz uda mi sie ustawic znaki w tej pozycji co narysowałes :?:

: sob gru 27, 2008 01:28
autor: GTI KR
powinno. tylko nie rob szybko i nerwowo. Jak bedziesz wymienial pasek to odkrecasz to kolo na dole nie ta srodkowa sruba tylko tymi czterema po bokach odkrecasz obudowei wyciagasz pasek. Potem wszystko skladasz w odwrotnej kolejnosci, ustawiasz znaki, naciagasz pasek pompa wody jeszcze raz sprawdzasz znaki, dokrecasz pompe, sprawdzasz znaki. potem nakladasz sobie nasadke na ta srodkowa srube co jest na wale i krecisz w prawo dwa pelne obroty. Jesli idzie i nie blokuje sie to jeszcze raz sprawdzasz znaki i jak jest ok odpalasz. Ps przed robota sciagnij kleme z akumulatora

: sob gru 27, 2008 01:37
autor: tomek0o7
hmm a dajmy na to coś sie zblokuje :?: zreszta jak bede mial jakis problem to pewnie bede tu pisal :)