Podejżewam że padła pompa wody..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Podejżewam że padła pompa wody..

Post autor: tomek0o7 » pt gru 26, 2008 14:39

Wczoraj ujrzałem niemiły widok na chodniku. Jedną wielką plame płynu chłodzącego. Otworzyłem maske ale zbiorniczek wyrównawczy był pusty. Najgorzej ze teraz sa te swieta sklepy sa pozamykane. Nie miał kiedy sie spsuć :grrr: Na co zwrócić uwagę przy szukaniu wycieku :?: i czy ciezko zmienic pompe w MK2 1,3 NZ
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 14:39 przez tomek0o7, łącznie zmieniany 1 raz.



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pt gru 26, 2008 14:51

pompa u ciebie jest napedzana z paska rozradu więc przy wymianie pompy warto zmienić pasek .



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pt gru 26, 2008 15:11

pompa jest za silnikiem z lewej strony, przykrecona trzema śrubkami. Napedzana jest paskiem rozrzadu i naprawde warto wymienic pasek. Roboty ogolnie duzo nie ma. Pozatym przy kazdej wymianie paska powinno wymieniac sie pompe wody ale malo kto sie do tego stosuje. Oglnie jesli wyciek nie jest duzy to ciezko bedzie go zlokalizowac.
U mojego ojca odkod kupil golfa to jest 7 lat ubywalo plynu silnik 1V i nigdy nawet nie bylo kropli pod autem. Dopiero teraz zaczelo sie tak lac, ze masakra i okazalo sie, ze uszczelka pod glowica. Wymienilem uszczelke i jest ok. Posprawdzaj wszystkie opaski czy trzymaja czy krudzce nie ciekna itp. potem wymien pompe wody. Ps sprawdz korek zbiorniczka wyrownawczego czy jest ok, czy nie robi sie za duze cisnienie w ukladzie
pozdróVWka


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt gru 26, 2008 16:40

pompa by musiala pęknać na pół żeby to przez nią był wyciek a to raczej nie możliwe. Ja sie przynajmniej nie spotkałem.
Takie obfite wycieki to przeważnie rozsadzony któryś wąż chłodniczy albo pęknięty króciec. Moze wodę miałeś w układzie , zamarzło i coś rozsadziło?



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » sob gru 27, 2008 00:21

no nie wiem czy nie jest mozliwe u mojego ojca w td 1V pompa juz tak nyla zmeczona zyciem ze nie bylo zadnego uszczelnienia. No ale zeczywiscie mogl pojsc waz ktory wychodzi o metalowej rurki ktora idzie od pompy wody i jest za silnikiem.
pozdrowionka


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » sob gru 27, 2008 00:31

Jutro bede wjezdzał na kanał i dokładnie patrzył :) mam nadzieje ze to tylko wąż jakiś pękł :D bo jak tak to i odrazu bede musial zrobić rozrząd a niestety tego nie umiem ustawiac i chyba bede musiał zawitac do mechanika :crazy:



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » sob gru 27, 2008 00:44

w 1.3 to banal. Ustaw sobie znaki zanim bedziesz rozbieral to zobaczysz o co chodzi. Ze soba masz zgrac tylko dwa kola. To na wale korbowym i walek rozrzadu i napinasz pompa wodną. Jak tylko sciagniesz obudowe odrazu zobaczysz znaki.


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » sob gru 27, 2008 00:54

hehe GTI KR, a moze jakiś poradnik dla opornych :?: nigdy tego nie robiłem... A włąsnie bym chciał zeby mi to ktoś wytłumaczył i zebym sie naumiał :D



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » sob gru 27, 2008 01:13

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5e ... aa4e7.html
to wygląda mniej wiecej tak.
Znak na kole walka rozrzadu jest z boku, natomiast na kole walu krrb jak masz kolko paska klinowego od altelnatora to jest naciete z gory.


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » sob gru 27, 2008 01:22

hmm to jednak to nie jest takie trudne chyba :D okaze sie jutro jak dostane czesci to zobaczymy czy to głowica wytrzyma i tłoki :helm: A jak myslisz uda mi sie ustawic znaki w tej pozycji co narysowałes :?:



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » sob gru 27, 2008 01:28

powinno. tylko nie rob szybko i nerwowo. Jak bedziesz wymienial pasek to odkrecasz to kolo na dole nie ta srodkowa sruba tylko tymi czterema po bokach odkrecasz obudowei wyciagasz pasek. Potem wszystko skladasz w odwrotnej kolejnosci, ustawiasz znaki, naciagasz pasek pompa wody jeszcze raz sprawdzasz znaki, dokrecasz pompe, sprawdzasz znaki. potem nakladasz sobie nasadke na ta srodkowa srube co jest na wale i krecisz w prawo dwa pelne obroty. Jesli idzie i nie blokuje sie to jeszcze raz sprawdzasz znaki i jak jest ok odpalasz. Ps przed robota sciagnij kleme z akumulatora


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » sob gru 27, 2008 01:37

hmm a dajmy na to coś sie zblokuje :?: zreszta jak bede mial jakis problem to pewnie bede tu pisal :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 398 gości