Wolne obroty 1.8 ADZ (+LPG)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

5520
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Wolne obroty 1.8 ADZ (+LPG)

Post autor: 5520 » czw gru 25, 2008 21:55

Jestem posiadaczem Golfa 3 silnik ADZ z instalacją LPG.

Kiedy go kupiłem wolne obropty wachały się około 1600. Silniczek krokowy był wogóle odłaczony (po co ktoś miałby go odłączać???) ale jego podłączenie nic nie pomogło. Po wymianie podstawki pod wtryskiem (w której wypalona była dziura) obroty były mocno zależne od temperatury silnika (jak był zupełnie zimny miał ok 400, jak był rozgrzany do ok 90 stopni pływały w okolicach 1000 - 1100. W czasie wizyty w warsztacie podłaczyli komputer i wsyzła jedna usterka - uszkodzony silniczek krokowy. Wymieniłem, przez 3 miesiące było OK (zminy 1100 obr, rozgrzany ok 900). W tej chwili jak jest zimy - ma bardzo niskie (muszę go odpalać z wciśniętym gazem i jak puszczę za wcześnie pedał gazu to gaśnie) a jak sie rozgrzeje ma ok 600 obr. W warsztacie podłaczyli pod komputer i dostałem taki wydruk: http://5520.udl.pl/wydr.jpg i nadal nie wiem gdzie szukać przyczyny :-(



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pt gru 26, 2008 01:43

według mnie ktoś odpinał czujniki przy włączonym zapłonie a po skasowaniu błędów jaki był odczyt. bo z takim to raczej nie moze chodzić .



5520
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: 5520 » pt gru 26, 2008 09:47

Kasowaliśmy błędy kilka razy i cały czas wychodziło to samo. Aczkolwiek błędy prawdopodobnie pojawiają się w momencie przełączania z benzyny na gaz. A pomijajac te wolne obroty autko śmiga bardzo dobrze. Czy coś z tych błędów może być przyczyną problemów z obrotami?

Słyszałem teorię że przyczyną tych błędów moze być to, że kable od instalacji gazowej są wpiete za blisko komputera i że odłaczenie ich i wcięcie w wiązke kilka centymetrów dalej powinno rozwiązać problem. Jestem do tego nieco sceptycznie nastawiony a jak wy myślicie - warto spróbować ?

[ Dodano: 26 Gru 2008 08:50 ]
A właśnie tak mnie teraz natchnęło - czy do sterowania obrotami jest używany ten sam czujnik temperatury co do wskaźnika na desce rozdzielczej?



Awatar użytkownika
Miqi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob paź 11, 2008 14:00
Lokalizacja: Szczecin/Otwock

Post autor: Miqi » pt gru 26, 2008 16:32

Nie, za przesyłanie informacji na deskę rozdzielczą odpowiada czarny czujnik (na dole trójnika z czujnikami się znajduję). A sprawdzałeś opór na niebieskim czujniku i napięcie na ścieżkach czujnika położenia przepustnicy?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 196 gości