Strona 1 z 1

szukam rozmiaru sruby przy zmianie tarcz hamulcowych FSIII

: czw gru 25, 2008 18:49
autor: wojtoo
witam
dzisiaj (1 dzien swiat :) postanowilem ze zmienie tarcze w moim mk4.juz wszystko gotowe,sciagam kapturki zabezpieczajace sruby zacisku i zonk.myslalem ze bedzie zwykla a tu nie.wsadzam jednego imbusa -za maly,drugi za duzy.moze mi ktos powiedziec jaki rozmiar klucza tam jest (na rysunku chyba nr5) i na co zwrocic szczegilna uwage zmieniajac te tarcze(zeby uniknac kolejnej niespodzianki).co i jakim smarem nasmarowac skladajac to do kupy.wkurzylem sie,spakowalem manatki i wrocilem do domu jesc karpia Obrazek

: czw gru 25, 2008 22:28
autor: damianc
Umnie jest 7 standardowo w komplwtach jest 6 i 8 pozdrawiam
wesołych Świąt i szerokiej drogi w 2009 r

: pt gru 26, 2008 08:28
autor: Mirek39m
bo to nie sa imbusy to są gwiazdki

: pt gru 26, 2008 11:24
autor: Buli fan VW
Mirek39m pisze:bo to nie sa imbusy to są gwiazdki
To jest zwykły klucz imbusowy ale z nietypowym rozmiarem 7mm. Problem tkwi właśnie w tym, ze producent utrudnił mechanikom domowym tę prostą naprawę w szalenie banalny sposób. Po prostu imbusa 7 próżno szukać w zestawach tych kluczy. Jest 6 a potem zaraz 8. Po długich poszukiwaniach musiałem wreszcie kupić zestaw metryczny i tam był :D Poszukaj w dobrych sklepach z narzędziami, powinieneś dostać na sztuki. Imbusa 7 mam też w zestawie kluczy nasadowych.

Aha i moja rada: zawczasu pomyśl o śrubie z łbem pod wkrętak krzyżakowy mocującą tarczę do piasty. Koniecznie psiknij jakimś WD-40 lub płynem hamulcowym. Przygotuj też młotek bo jeżeli poprzednim razem tarcza była montowana bez smaru miedziowego to potrzeba czasem wiele "udaru" by ją zdjąć z piasty. Przed montażem umyj powierzchnie współpracy tarczy z klockami benzyną by zmyć środek zabezpieczający przed korozją i oczyść piastę szczotką drucianą - masz pewność, że tarcza nie będzie biła.

: pt gru 26, 2008 13:14
autor: wielblad2
bambus rozmiar siedem i do pracy też miałem zonka na początku.

: sob gru 27, 2008 08:56
autor: Mirek39m
jamam Bore są gwiazdki

: sob gru 27, 2008 17:34
autor: wojtoo
u mnie niby jest napisane "ready to use" na tarczach ate ale rozumiem ze lepiej zmyc benzyna przed tym?
czy koniecznie trzeba psikac na piaste smarem miedziowym?
no i po 3,jakiem smarem nasmarowac prowadnice zacisku?miedziowym na wysoka temperature?
dzieki za wszystkie odpowiedzi.

: sob gru 27, 2008 17:50
autor: Buli fan VW
wojtoo pisze:u mnie niby jest napisane "ready to use" na tarczach ate ale rozumiem ze lepiej zmyc benzyna przed tym?
czy koniecznie trzeba psikac na piaste smarem miedziowym?
no i po 3,jakiem smarem nasmarowac prowadnice zacisku?miedziowym na wysoka temperature?
dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Odtłuść koniecznie to zabezpieczenie przed korozją - nie chcesz przecież wylądować w czyimś murze. Użyj czegokolwiek, benzyny, alkoholu, a nawet płynu do mycia naczyń - oczyść tylko bieżnię tarczy.

Nie musisz smarować piasty miedziówką natomiast koniecznie oczyść ją szczotką drucianą. Wiele problemów z rzekomo zwichrowanymi tarczami bierze się z zaniedbania tej prostej czynności.

Prowadników smarować nie musisz, i tak są pod gumowymi osłonami, więc o ile przesuwają się bez zacięć a osłony są całe to spokojnie możesz je zostawić w spokoju.

I jeszcze jedno: jesli nie wymieniasz klocków koniecznie oznacz ich położenie - ponowny montaż musi być w takiej pozycji. Wciśnij też tłoczek do zacisku montaż zacisku przebiegnie wtedy bezproblemowo.

: wt gru 30, 2008 23:39
autor: wojtoo
witam
zabralem sie dzisiaj do pracy i zmienilem te tarcze.rzeczywiscie do odkrecenia jest imbus 7mm.sruba trzymajaca tarcze byla zapieczona ale uzylem wkretaka udarowego i elegancko sie odrecila.tarcze same spadly mi na rece.tloczek wcisnalem mlotkiem w ten sposob ze glowke mlotka oparlem na tloczku a rekojesc na swoim splocie slonecznym i zaczalem przyciagac do siebie-weszlo bez problemu.sruby te na imbusa 7 popsikalem wd40 i wyczyscilem do lustra.piaste wyczyscilem szczotka druciana a pozniej papierem sciernym usuwajac to czego szczorka nie zlapala.
calosc operacji zajela 60 min i potrzebne sa nastepujace narzedzia.mlotek,srubokret philips,srubokret zwykly(do rozwarcia klockow zeby sciagnac zacisk z tarczy),imbus 7mm,papier scierny 320 oraz szczotka druciana.przydac sie moga wd40 oraz wkretak udarowy.