Strona 1 z 2
					
				Brzęczyk + migocząca kontrolka ciśnienia oleju w mk3
				: pt sie 12, 2005 00:55
				autor: cichy77
				Proszę o sugestie w sprawie usunięcia sygnału brzęczyka ciśnienia oleju.
Posiadam Golfa 1,8 III z 92r.
Od pewnego czasu niekiedy na zimnym niekiedy na zagrzanym silniku pojawia się migocząca lampka ciśnienia oleju wraz z sygnałem dźwiękowym - brzęczyk muszę wówczas wyłączyć zapłon i powtórnie odpalić samochód (nie pomaga przegazowanie silnika). Co dziwne poziom oleju jest OK (olej i filtr niedawno wymieniony). Robiłem nawet próby przy rozłączonych przewodach z czujników ciśnienia oleju (umieszczonych na głowicy filtru przewód czarny i niebieski) - było to samo brzęczyk + migocząca lampka ciśnienia oleju. Zastanawiam się czemu skoro przewody były wypięte - skąd był podawany impuls elektryczny. 
Proszę o sugestie w tej sprawie (może ktoś już miał coś podobnego) - problem ten jest bardzo denerwujący - niekiedy kilkakrotnie trzeba wyłączyć silnik aby gdzieś w spokoju dojechać.[/b]
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 08:33
				autor: k631
				Witam jeśli cisnienie oleju jest prawidłowe to musisz wymienić czujnik ciśnienia oleju-feler VW.
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 08:49
				autor: michas28
				ten problem byl juz poruszany przyczyna moze  byc filtr oleju z Filtrona lub padniety czujnik cisnienia oleju jezeli oczywiscie tak jak kolega wyzej pisal cisnienie masz ok. 
ja tak mialem na filtrze z Filtrona zalozylem Mana i jest OK.
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 09:04
				autor: cichy77
				Filtr jest teraz MANowski kiedyś zakładałem Knechta - nigdy natomiast nie miałem tam Filtrona bo wiem że to badziewie. Zapomniałem oczywiście napisać poprzednio że oba czujniki ciśnienia już wymieniłem na nowe i dalej mam to samo.
Czemu natomiast brzęczyk pipa gdy są poodłanczane kable - skąd on wie że coś ma z ciśnieniem nie tak skoro kabelki są luzem - naprawdę niewiem i już mnie to wkurza na maksa. Jest dzień że nic nie pipa a niekiedy jest tak że z garażu wyjadę i już pipa- muszę wyłączyć silnik i znowu odpalić (dziwne bo już myślałem że olej nie taki - przeszedłem na mineralny - ale na zimnym silniku też to samo więc nie zależy to od gęstości oleju tylko czegoś innego. Ale czego ???
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 09:24
				autor: michas28
				czytalem gdzies tu na forum ktos pisal tez cos o liczniku. gadalem z jednym mechaniorem to mi mówil o jakims przekaźniku ze moz byc przyczyna tego.
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 11:18
				autor: k631
				Masz dwa czujniki ciśnienia oleju niewiem czy zauwzrzyłeś .
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 14:07
				autor: bohdan
				cichy77 pisze:Od pewnego czasu niekiedy na zimnym niekiedy na zagrzanym silniku pojawia się migocząca lampka ciśnienia oleju wraz z sygnałem dźwiękowym - brzęczyk muszę wówczas wyłączyć zapłon i powtórnie odpalić samochód (nie pomaga przegazowanie silnika). Co dziwne poziom oleju jest OK (olej i filtr niedawno wymieniony). Robiłem nawet próby przy rozłączonych przewodach z czujników ciśnienia oleju (umieszczonych na głowicy filtru przewód czarny i niebieski) - było to samo brzęczyk + migocząca lampka ciśnienia oleju. Zastanawiam się czemu skoro przewody były wypięte - skąd był podawany impuls elektryczny. 
Proszę o sugestie w tej sprawie (może ktoś już miał coś podobnego) - problem ten jest bardzo denerwujący - niekiedy kilkakrotnie trzeba wyłączyć silnik aby gdzieś w spokoju dojechać.[/b]
U mnie w pasacie objawy byly podobne tylko czasami po paru sekundach kontrolka przestawała migać czasami trzeba było wyłączyć silnik i okazało się, że smok od pmpy olejowej był zapchany taką przezroczysto-krystaliczną substancja; do tej pory się zastanawiam co to jest i skąd to się wzięło.
 
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 14:22
				autor: k631
				Rzeczywiste cisnienie oleju przede wszystkim .
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 21:28
				autor: Misiek311
				masz padnięty bały czujnik oleju jak masz nagrzany silnik to masz ten problem z pewnośćią musisz go zmienić
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 22:12
				autor: dzidzia
				ja poradziłem se z problemem wymontowując liczniki i odcinając ten brzeczyk  
 
Troche hamówa ale pomogło, zawsze zostaje kontrolka oleju jak coś, a teraz poprostu czesciej sprawdzam stan oleju. Za to jezdze w ciszy i spokoju.
 
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 22:24
				autor: michas28
				U CZESTERA BYLO COS PODOBNEGO WIEC NAPISAL MI TAK: w podstawie filtra oleju jest zawór wysokiego ćiśnienia(jakaś kulka ze sprężynką) podstawa jest przykręcona do bloku na śruby więc ją odkręciłem wymyłem w bęzynie, wyczyściłem, wydmuchałem kompresorem no i zakręciłem, nowy filtr i olej i jest wszystko cacy.
U NIEGO POMOGLO SPRAWDZ TO
			 
			
					
				
				: pt sie 12, 2005 23:38
				autor: cichy77
				[quote="michas28"]CZESTERA BYLO COS PODOBNEGO WIEC NAPISAL MI TAK: w podstawie filtra oleju jest zawór wysokiego ćiśnienia(jakaś kulka ze sprężynką) podstawa jest przykręcona do bloku na śruby więc ją odkręciłem wymyłem w bęzynie, wyczyściłem, wydmuchałem kompresorem no i zakręciłem, nowy filtr i olej i jest wszystko cacy. 
U NIEGO POMOGLO SPRAWDZ TO/quote]
Tego nie próbowałem - sprawdzę to i dam znać.
Bo jeśli chodzi o czujniki ciśnienia to oba wymieniłem na nowe.
			 
			
					
				
				: ndz sie 14, 2005 00:23
				autor: medyk
				Ja miałem też taki problem. I w tej sprawie na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia masy dochodzącej do silnika. Ponieważ działanie czujnika to zwarcie do masy przy odpowiednim ciśnieniu. A jeśli on nie ma dobrej masy to bedziesz miał takie objawy. Kable do masy idzie łatwo znaleść. U mnie był luźny ten co jest podłoczony do pokrywy górnej silnika.
			 
			
					
				
				: ndz sie 14, 2005 22:47
				autor: Dragon
				Może to banalne ale sprawdź czy czasem nie trzeba kasować inspekcji.