Strona 1 z 1

Niedziała wskaźnik poziomu paliwa...

: śr gru 24, 2008 16:42
autor: wireks
Niestety wskaźnik po wyłączeniu silnika opadł i już więcej się nie podniósł...

Co myślicie? wksaźnik czy moze plywak ?

: śr gru 24, 2008 17:07
autor: adamk18
Proponuję zacząć od sprawdzenia czujnika poziomu paliwa w zbiorniku . Odpinasz przewodziki - łączysz je razem i wskazówka powinna ruszyć aż do 1 FULL .

: śr gru 24, 2008 17:16
autor: kasztan_TDI
dokladnie ;) tak jak kolega wyzej napisał... :)
:bajer:

: śr gru 24, 2008 21:55
autor: wireks
sprawdze jutro, ale czy tam sa tylko dwa przewody ? zebym przypadkiem tych od pompy nie zwarl :D

: śr gru 24, 2008 22:15
autor: grzesiek2009
Dwa cieńkie są od czujnika (bodajże środkowe) a 2 grubsze od pompy. Dla bezpieczeństwa jak wiesz który, to wyciąg sobie bezpiecznik od pompy paliwowej i nie będziesz miał obaw przed zwarciem. Pytałem w założonym przeze mnie innym temacie jakie powinny być skrajne wartości rezystancji dla max i min paliwa. Może tutaj mi ktoś odpowie?

: czw gru 25, 2008 08:43
autor: adamk18
zrób tak jak napisał - grzesiek2009 - wyjmij bezpiecznik pompy ( nr 18) . Przewody pompy mają kolor czerwono-żółty i brązowy(czarny) . Nie pamietam dokładnie jakie kolory ma czujnik poziomu paliwa (chyba biały i zielony lub fioletowy) , powinny być cieńsze niż od pompy.

: czw gru 25, 2008 11:00
autor: grzesiek2009
U mnie jest to bezpiecznik nr 18, u kolegi @adamk18 może też, ale czy u Ciebie taki numer jest to nie wiem. Spróbuj wypiąć ten bezpiecznik i posłuchaj czy pompa chodzi czy nie, ewentualnie jak masz voltomierz to wtedy sprawdzisz czy po włączeniu zapłonu podawane jest napięcie 12V lub więcej na pompe czy nie. Co do kolorów to może nie sugerowałbym się nimi bo nie wiem czy wszystkie VW mają zgodne kolory, być może się myle w tej kwesti. W sumie zasilanie pompy to powinien być jakiś standart np. czarny, brązowy, czerwony, a od czujnika jakaś mieszanka kolorów. Natomiast po grubości rozpoznasz, ponieważ prąd płynący przez pompe osiąga wartości ponad 1A, dlatego te przewody są grube, a czujnik paliwa to zwykły potencjometr przez który płyną niewielkie prądy.

: pt gru 26, 2008 16:54
autor: wireks
witam, sprawdzilem - zmostkowalem przewody we wtyczce pompy paliwa (faktycznie byly dwa grubsze i dwa ciensze - zmostkowalem ciensze) niestety wskaznik ani drgnął... co mogę jeszcze zrobic?

: sob gru 27, 2008 00:48
autor: grzesiek2009
Zatem wykluczam czujnik paliwa. Powiedz czy szwankuje Ci sam wskaźnik paliwa czy temperatury też?

Problem będziesz miał prawdopodobnie z zegarem, albo też z połączeniem od kostki (tej na której zwierałeś) z licznikami. To pierwsze jest bardziej prawdopodobne. Rozbierałem te wskaźniki, tylko że ja mam od passata, ale od innych VW pewnie będą podobne. Oba wskaźniki: temperatury i paliwa wg. mnie są identyczne czyli że jakbyś zamienił temperature z paliwem to wychylenie powinno być takie samo.
Czytając wiele wątków można stwierdzić, że najczęstszym problemem jest stabilizator napięcia 10V, który pada albo zimne luty.

: sob gru 27, 2008 00:59
autor: wireks
ok, czyli zatem musze sie dobrac do zegarów - probowalem juz ale niestety nie mialem odpowiedniego torxa a niestety nie wiem jaki tam powienien byc, bo kupilem zestaw ale tak malego tam nie bylo...