RP na zimno kuleje
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
RP na zimno kuleje
witam
takie pytanko co moze byc nie halo jak odpale auto na zimno to kuleje i smierdzi paliwem jak sie chwile zagrzeje to ustepuje ten objaw.
Myslalem ze to przez bledy z LPG ale zalozylem reset ecu i dalej to samo.
Co to moze byc bo nie lubie jak cos nie hula w aucie
dodam ze auto zapala od strzala
jesli byl temat to sorry ale kazde sformulowanie w szukajce jakie wpisuje nie pokazuje podobnego tematu
takie pytanko co moze byc nie halo jak odpale auto na zimno to kuleje i smierdzi paliwem jak sie chwile zagrzeje to ustepuje ten objaw.
Myslalem ze to przez bledy z LPG ale zalozylem reset ecu i dalej to samo.
Co to moze byc bo nie lubie jak cos nie hula w aucie
dodam ze auto zapala od strzala
jesli byl temat to sorry ale kazde sformulowanie w szukajce jakie wpisuje nie pokazuje podobnego tematu
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 21:31 przez zajac, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Mój błąd - myślałem, że jest tam K-Jetronic a jest Mono-Jetronic.zajac pisze:sprawdze ten czujnik
Buli w rp nie ma wtryskiwacza rozruchowego
A jak wygląda zasilanie i działanie podgrzewacza kolektora ssącego czyli słynnego "jeża"?
W fazie nagrzewania silnika ogranicza on zjawisko skrapalania się paliwa na ściankach kolektora ssącego. Z kolei po osiągnięciu przez silnik pewnej temperatury jego rolę przejmuje ciecz chłodząca przepływająca przez kolektor. Może to nie to ale na pierdołach świat jest zbudowany:)
Ostatnio zmieniony śr gru 24, 2008 14:38 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 1 raz.
PozdraVWiam!
- krzysio1985
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
a jak sprawdzic czy grzeje??Buli fan VW pisze: jak wygląda zasilanie i działanie podgrzewacza kolektora ssącego czyli słynnego "jeża"?
a no i sprawdzilem niebieski czujnik po odpieciu spadaja obroty
sonda nie wiem ale w czerwcu zalozylem nową wiec ona raczej powinna dzialac, jak dorwe miernik to ja sprawdze profilaktycznie
denerwuje mnie to bo strasznie wali wydechu jak z syrenki
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Odpinasz wtyczkę zasilającą "jeża", następnie przykładasz miernik między złącze jeża a masę i odczytujesz wynik - wartość prawidłowa 0,25-0,50 Omazajac pisze:a jak sprawdzic czy grzeje??
Sprawdzasz z kolei zasilanie jeża, badając napięcie między wtyczką zasilającą 'jeża" a masą: przy zimnym silniku (do 55 stopni) i włączonym zapłonie powinno pojawić się napięcie akumulatora jeżeli jest niższe niż ok. 9V gdzieś jest zwarcie, jeżeli nie ma napięcia to albo przewód padł albo termowyłącznik.
Termowyłącznik "jeża" umieszczony jest obok czujnika temperatury silnika. Oryginalnie jest koloru czerwonego i występuje w autach od lipca 1988.
Sprawdzanie jeża odbywa się następująco: sprawdzamy opór elektryczny lub po prostu przepływ prądu w okreslonej temperaturze. Warunek: wyłącznik musi zasilać "jeża" poniżej 55 stopni i najpóźniej przy 65 stopniach rzeczonego "jeża" wyłączać.
Poniżej rysunek:
Jeż - 22
Terwowyłącznik wersja I - 20
Termowyłącznik wersja II - 17
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Działa, jednak pytanie czy to właściwy typ. Termowyłącznik "jeża" ma dwa stany pracy zasila i nie zasila.u mnie wykazuje 1.3 Oma czy to znaczy że nie działa ??
Jeżeli jest tam wkręcony czujnik np. temperatury silnika to napięcie podawane jest zawsze, różna będzie jednak wartość oporu. I będzie ona zmieniać się liniowo zależnie od temperatury cieczy.
Natomiast jeżeli poniżej 55 stopni Celsjusza termowyłącznik ma opór większy od normalnego o 0,8 Ohma to jest to za dużo i grzałka nie osiąga wystarczającej temeperatury.
Sprawdź jednak czy aby na pewno jest tam termowyłącznik a nie czujnik temperatury.
PozdraVWiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 349 gości