Strona 1 z 1

bieg jałowy - wtrysk a gaźnik. różnice

: wt gru 23, 2008 20:50
autor: Miqi
Ponoć w silnikach z gaźnikiem na jałowym paliwko podaje jakaś specjalna dysza, gdy przepustnica jest zamknięta. A jak to jest z silnikami z wtryskiem (RP, PF) ? Czy też tam jest specjalna dysza, czy za dawkowanie paliwka na jałowym odpowiedzialny jest w 100 % silniczek krokowy?


Pytam, bom ciekawy :bigok:

: wt gru 23, 2008 22:02
autor: dziejo
jak rozumiem chodzi ci o mono- motronic ? :bajer:

za prawidłowe działanie biegu jałowego odpowiedzialny jest tzw silniczek krokowy który oddziaływuje na os przepustnicy silniczek ten otrzymuje "polecenie od ECU i powoduje bardzo małe zmiany połozenia przepustnicy
to tak w skrócie :bajer: a TPS zapewnia przekazywanie sygnałów napieciowych do ECU proporcjonalnych do kąta uchylenia przepustnicy
sygnały te mają podstawowe znaczenie przy okreslaniu otwarcia wtryskiwaczy czyli jednorazowej dawki paliwa :bajer:

jak juz napisałes w gazniku po zamknieciu przepustnicy jest podany sygnał i uruchamia się elktryczna dysza wolnych obrotów
zedytuj ten temat
jakoś dziwnie sprecyzowany jest :bajer:

: wt gru 23, 2008 22:20
autor: Miqi
Dobra, po już po edycie :) Chodziło mi właśnie o tę subtelną różnicę miedzy dawkowaniem paliwka na jałowym w gaźniku i na wtrysku :) O krokowcu i TPSie wyedukowałem się trochę z forum.


Dzięki za informacje :okej:

: wt gru 23, 2008 22:25
autor: dziejo
Miqi pisze:Dzięki za informacje
drobiazg :bigok: