Strona 1 z 2
Węzyk od kolektora
: wt gru 23, 2008 18:03
autor: Pawello
Witam mam pytanie. Rozebrałem dzisiaj wąż z filtra powietrza do przepustncy. Na środku tego węża odchodzi cieńki wężyk od kolektora do tego głównego.
I mam pytanie mam dwa takie wężyki jeden jest w środku pusty a drugi zablokowany przez jakomś metalową kuleczke. Który z nich powinien znaleść się w aucie i do czego jest ten wężyk?
Jest to benzyna 1.6 SR
: wt gru 23, 2008 19:14
autor: pszczyna
Coś mi się wydaje że ten wąż ma coś wspólnego z zaworem EGR recyrkulacji spalin .
I mała uwaga nie ma takiego silnika SR jest to błędne zazwyczaj to silnik AKL 1,6/8V a znaczek SR to nawet serwis nie wie co to!!!!!!
: wt gru 23, 2008 22:13
autor: Buli fan VW
Mnie on wygląda to na przewód od odpowietrzania skrzyni korbowej.
Są obrazki, może Kolega rozpozna na nich swój przewód:) Na pierwszym układ przewodów od filtra z węglem aktywnym na drugim części kolektora ssącego.
: śr gru 24, 2008 10:18
autor: Pawello
coś mi sie wydaje ze to ten wężyk koło nr. 5.
: śr gru 24, 2008 12:34
autor: pszczyna
Czyli tzw. odma
: czw gru 25, 2008 14:16
autor: Pawello
a do czego służy ta odma i jakie ma zastosowanie??
: czw gru 25, 2008 14:24
autor: pszczyna
Głównie ekologia , ma za zadanie odprowadzenie gazów ciśnieniowych które wytwarzają się w skrzyni korbowej ( w wyniku ruchu obrotowego wału ruchu posuwistego tłoków ) do filtra celem doprowadzenia ich do cylindrów aby opary oleju które im towarzyszą były poddane spaleniu To ta rurka performowana.
Atobie chodzi chyba jednak o tą poniżej jej zdj. nr 1
: pt gru 26, 2008 17:00
autor: Pawello
na 2 zdjęciu Buli fan VW jest ta rurka pod nr. 5, tylko ze mam jeden wężyk zablokowany w srodku przez jakiś zaworek (kulka) a drugi jest nie zablokowany. Który powinien znajdować się w silniku i czym to sie objawia?
: pt gru 26, 2008 17:11
autor: Buli fan VW
Węże dochodzące do zespołu kolektora ssącego i przepustnicy są na rysunku, zatem wiemy, że producent nie przewiduje ich więcej ale jedna uwaga.
Swego czasu Volkswagen miał problemy z odmą czyli przewietrzaniem skrzyni korbowej, pojawiał się problem zamarzających skroplin w przewodzie odmy, tworzył się lodowy korek i silnik wyrzucał olej.
Rozwiązaniem było stosowanie różnych podgrzewaczy lub drugiego przewodu, który odciążał odmę. Robiły to ASO ale też mechanicy lub wtajemniczeni właściciele. Może to tłumaczy te węże.
: pt gru 26, 2008 17:36
autor: Zane
to jest chyba podciśnienie.
A SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy
: pt gru 26, 2008 18:03
autor: sas_gti
Odma. Chodzi o wyrównanie ciśnien w skrzyni korbowej z cisnieniem atmosferycznym panującym poza nią. (czesto odpwietrza sie tylko glowice bo jest polaczona kanałami ze skrzynią korbową)
Gdyby odmy nie było to silnik miałby tendencję do przedmuchów na uszczelnianiach oraz miałby dodatkową siłę "ciągnącą" tłok nie w tę stronę co potrzeba przy suwie spreżania oraz stawiąjąc mu dodatkowy opór w suwie opróżniania cylindra
Zadaniem odmy jest odpwietrzenie silnika a dopiero sam fakt podpięcia jej spowrotem do dolotu można wiązać z ekologią a nie samo jej wystepowanie. Skutkiem ubocznym wlasnie układu odmy byłoby zanieczysczanie srodowiska i zeby temu zapobiec wprowadzono jej wylot spowrotem w dolot. Ten kto pisze ze odma jest ze względów ekologicznych nie wie po co ona jest. To błędne uproszczenie. Ideą odmy jest odpwietrzanie silnika a nie ochrona środowiska.
[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:05 ]
Zane pisze:SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy
zdaje się że saug rohr z niemieckiego to nic innego jak "kanał dolotowy" a nie jakiś specyficzny kolektor
[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 17:13 ]
pszczyna pisze:ma za zadanie odprowadzenie gazów ciśnieniowych które wytwarzają się w skrzyni korbowej
no wlasnie czyli odpowietrzenie a ze tym gazom towaryszą niedopalone pary paliw i oleju (efekt uboczny) to z tego wlasnie wzgledu sie je wprowadza spowrotem w dolot. Celem odmy zatem jest odpowietrzenie a skutkiem tego odpowietrzenia mogloby byc zanieczyszczenie srodowiska gdyby nie sprytne podpiecie jej spowrotem w dolot. Cele zastosowania odmy sa chyba jasne. Przeciez gdyby jej nie bylo to srodowisko wcale nie bylo by zanieczyszane tylko silnik mialby mnijesza sprawnosc bo niebylby odpowietrzony.
Generalnie wszystko sie zgadza w tym co piszesz ale odma nie jest po to zeby chronic srodkowisko
Nie podobało mi się tylko to stwierdzenie "głównie ekologia" bo odma ani nie jest stosowana ze wględu na srodowisko ani nie powoduje obniżenia emisji jakichś tam związków szkodliwych. Za to jesli jest nieszczelna to moze powodować zanieczysczenie srodowiska i tak sie dzieje np jak odmę się wsadza w tuningowe tzw catchtanki albo w ogole spuszcza na glebe pod auto.
: pt gru 26, 2008 18:18
autor: Buli fan VW
sas_gti pisze:Zane napisał/a:
SR znaczy Saug-Rohr Czyli specyficzny kolektor dolotowy
zdaje się że saug rohr z niemieckiego to nic innego jak "kanał dolotowy" a nie jakiś specyficzny kolektor
Saugrohr to po prostu kolektor ssący. Dosłownie z niemieckiego rura zasysająca
Koledzy czy podzielacie moją opinię o tej drugim przewodzie jako o zabezpieczeniu przed zamarzaniem? Kolega
Pawello, ma problem i spróbujmy go rozwiązać.
: pt gru 26, 2008 18:21
autor: sas_gti
Buli fan VW pisze:Saugrohr to po prostu kolektor ssący
masz racje
: pt gru 26, 2008 22:13
autor: marekx2710
Nie wiem czy coś przeoczyłem, ale mam taki sam silnik i u mnie jest tylko jedna taka rurka. Faktycznie łączy kolektor z rurą filtr powietrza_przepustnica przy zapalonym silniku jak zatyka się ją palcem to czuć jak zasysa powietrze tzn. nie jest niczym zatkana.