Strona 1 z 1

Które łożysko do wymiany?

: wt gru 23, 2008 07:47
autor: egons
Witam.
Przy skręcie w prawo głośniej słychać a w lewo mniej, a jest to dość głośne "wycie"
Proszę o sugestie.

: wt gru 23, 2008 10:03
autor: prezesik25
Tak na słuch nie wyczujesz. A na forum nikt Ci na to odpowiedzi nie udzieli. Łożysko z przodu jest jedno jednolite, w którym znajdują się dwa rzędy kulek, nie tak jak z tylu, że masz dwa osobne łożyska. Łożyska wymienia się parami, czyli wymieniaj od razu przód prawą i lewą stronę.

: wt gru 23, 2008 11:04
autor: misiek
prezesso pisze:Łożyska wymienia się parami
to nie amortyzatory
egons pisze:Przy skręcie w prawo głośniej słychać
stawiał bym na lewe bo przy skrecie w prawo lewa strona jest bardziej obciążana (wychylenie budy - siła odsrodkowa), teraz tylko trzeba dojść czy tył czy przód, tył jest łatwy do sprawdzenia, podnieś auto na lewarku i zakręć kołem - jeżeli bedzie wyraźnie słyszalny hałas toczacego się łożyska to będie oznaka że łożysko do wymiany, nie pomyl tylko hałasu z tarciem okładzin o bęben

: wt gru 23, 2008 11:33
autor: jagr14
misiek10111, ja zgadzam sie z prezesso, lozyska wymieniam parami. to nie jest jakis tam mega koszt tych lozysk a wiadomo ze te drugie i tak predzej czy pozniej szlag trafi

: wt gru 23, 2008 11:41
autor: misiek
jagr14 pisze:ja zgadzam sie z prezesso
masz takie prawo
jagr14 pisze:to nie jest jakis tam mega koszt tych lozysk
dolicz sobie jeszcze wymianę - min. 80 zł za jedno + ewentualna geometria jezeli była odłączana goleń od zwrotnicy

: wt gru 23, 2008 13:57
autor: sle
misiek10111 pisze:dolicz sobie jeszcze wymianę - min. 80 zł za jedno + ewentualna geometria jezeli była odłączana goleń od zwrotnicy
no i łożysko dajmy na to SKF... min 100zł, a to już daje sumkę prawie 200zł.

tak między wierszami to akurat mam na zbyciu dwa przedni łożyska SKF do 2ki.

: wt gru 23, 2008 15:46
autor: jagr14
misiek10111 pisze: dolicz sobie jeszcze wymianę - min. 80 zł za jedno
w sumie masz racje, nie wzialem tego pod uwage bo lozyska sam sobie zmieniam :bigok:

[ Dodano: 23 Gru 2008 14:49 ]
sle, mysle ze mk2 z silnikiem 1.3 nie jest az takim spostowym autkiem zeby lozyska do niego na 100 zl kupowac :bajer:

: wt gru 23, 2008 18:52
autor: GTI KR
mówcie sobie co chcecie, ale łożyska moim zdaniem powinno sie wymieniac parami. Wymienisz jedno, a nie długo itak będziesz musiał wymienić drugie. Wybicie samego swoznia nie zmieni geometrii, no ale już odkręcenie całej piasty od mcpersona na pewno zmieni kąty. chyba żeby odkręcić u góry tą blachę i piaste wyciągnąć z mcpersonem wtedy geometria i katy nie powinny sie zmienić
pozdrawiam

[ Dodano: 23 Gru 2008 17:54 ]
ps ja bym stawial na prawe bo gdy dziala na nie sila to wtedy jest docisniete i nie huczy

: śr gru 24, 2008 07:20
autor: egons
Panowie widze że trochę zeszliśmy z tematu ja jednak bym prosił abyście się wypowiedzieli jak sądzicie albo z doświadczenia jakie łożysko przypuszczalnie jest do wymiany w moim przypadku. Załóżmy że mówimy o przodzie.

: śr gru 24, 2008 13:26
autor: Gangst3R
Jeśli słychać przy skręcie w prawo to zużyte będzie łożysko lewe, to które zostaje dociśnięte na zakręcie. Podnieś przód auta, zapal silnik, wrzuć 5 bieg i niech się koła kręcą. Słychać twedy bardzo wyraźnie które łożysko jest uwalone. Jak nie chce Ci sie z tym bawić to podjedź na diagnostyke i ci sprawdzą za piwo (mi to robią za darmo).