Które łożysko do wymiany?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Które łożysko do wymiany?

Post autor: egons » wt gru 23, 2008 07:47

Witam.
Przy skręcie w prawo głośniej słychać a w lewo mniej, a jest to dość głośne "wycie"
Proszę o sugestie.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt gru 23, 2008 10:03

Tak na słuch nie wyczujesz. A na forum nikt Ci na to odpowiedzi nie udzieli. Łożysko z przodu jest jedno jednolite, w którym znajdują się dwa rzędy kulek, nie tak jak z tylu, że masz dwa osobne łożyska. Łożyska wymienia się parami, czyli wymieniaj od razu przód prawą i lewą stronę.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt gru 23, 2008 11:04

prezesso pisze:Łożyska wymienia się parami
to nie amortyzatory
egons pisze:Przy skręcie w prawo głośniej słychać
stawiał bym na lewe bo przy skrecie w prawo lewa strona jest bardziej obciążana (wychylenie budy - siła odsrodkowa), teraz tylko trzeba dojść czy tył czy przód, tył jest łatwy do sprawdzenia, podnieś auto na lewarku i zakręć kołem - jeżeli bedzie wyraźnie słyszalny hałas toczacego się łożyska to będie oznaka że łożysko do wymiany, nie pomyl tylko hałasu z tarciem okładzin o bęben


:-k ...

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » wt gru 23, 2008 11:33

misiek10111, ja zgadzam sie z prezesso, lozyska wymieniam parami. to nie jest jakis tam mega koszt tych lozysk a wiadomo ze te drugie i tak predzej czy pozniej szlag trafi



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt gru 23, 2008 11:41

jagr14 pisze:ja zgadzam sie z prezesso
masz takie prawo
jagr14 pisze:to nie jest jakis tam mega koszt tych lozysk
dolicz sobie jeszcze wymianę - min. 80 zł za jedno + ewentualna geometria jezeli była odłączana goleń od zwrotnicy


:-k ...

Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » wt gru 23, 2008 13:57

misiek10111 pisze:dolicz sobie jeszcze wymianę - min. 80 zł za jedno + ewentualna geometria jezeli była odłączana goleń od zwrotnicy
no i łożysko dajmy na to SKF... min 100zł, a to już daje sumkę prawie 200zł.

tak między wierszami to akurat mam na zbyciu dwa przedni łożyska SKF do 2ki.


dekoracje weselne, florystyka -> prv

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » wt gru 23, 2008 15:46

misiek10111 pisze: dolicz sobie jeszcze wymianę - min. 80 zł za jedno
w sumie masz racje, nie wzialem tego pod uwage bo lozyska sam sobie zmieniam :bigok:

[ Dodano: 23 Gru 2008 14:49 ]
sle, mysle ze mk2 z silnikiem 1.3 nie jest az takim spostowym autkiem zeby lozyska do niego na 100 zl kupowac :bajer:



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » wt gru 23, 2008 18:52

mówcie sobie co chcecie, ale łożyska moim zdaniem powinno sie wymieniac parami. Wymienisz jedno, a nie długo itak będziesz musiał wymienić drugie. Wybicie samego swoznia nie zmieni geometrii, no ale już odkręcenie całej piasty od mcpersona na pewno zmieni kąty. chyba żeby odkręcić u góry tą blachę i piaste wyciągnąć z mcpersonem wtedy geometria i katy nie powinny sie zmienić
pozdrawiam

[ Dodano: 23 Gru 2008 17:54 ]
ps ja bym stawial na prawe bo gdy dziala na nie sila to wtedy jest docisniete i nie huczy


BB (borówka, bandit ...)

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » śr gru 24, 2008 07:20

Panowie widze że trochę zeszliśmy z tematu ja jednak bym prosił abyście się wypowiedzieli jak sądzicie albo z doświadczenia jakie łożysko przypuszczalnie jest do wymiany w moim przypadku. Załóżmy że mówimy o przodzie.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » śr gru 24, 2008 13:26

Jeśli słychać przy skręcie w prawo to zużyte będzie łożysko lewe, to które zostaje dociśnięte na zakręcie. Podnieś przód auta, zapal silnik, wrzuć 5 bieg i niech się koła kręcą. Słychać twedy bardzo wyraźnie które łożysko jest uwalone. Jak nie chce Ci sie z tym bawić to podjedź na diagnostyke i ci sprawdzą za piwo (mi to robią za darmo).


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 416 gości