Termostat różnie się otwiera

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stefanek22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2008 13:51
Lokalizacja: Wlkp

Termostat różnie się otwiera

Post autor: stefanek22 » pn gru 22, 2008 22:53

Samochod golf TD 1,9 93'

Termostat nie otwieral sie nawet przy temp. 100 sprawdzalem dolny waz byl zimny.

Wymienilem termostat na Wahlera i jest to samo.

W jezdzie w trasie szybko temp skacze do 100-105.

Natomiast jezeli jezdze przez miasto stoje w korkach itd. termostat dziala poprawnie zalacza sie wentylator i trzyma wzglednie temp 90 +.

Nie mam pojecia dlaczego inaczej zachowuje sie gdy samochod jest w trasie a inaczej przy jezdzie przez miasto, prosze o pomoc, nie wiem czy dać sobie spokój i jeździć z tym czy szukać przyczyny ??



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Re: Termostat różnie się otwiera

Post autor: Itor » pn gru 22, 2008 23:38

stefanek22 pisze:Samochod golf TD 1,9 93'

Termostat nie otwieral sie nawet przy temp. 100 sprawdzalem dolny waz byl zimny.

Wymienilem termostat na Wahlera i jest to samo.

W jezdzie w trasie szybko temp skacze do 100-105.

Natomiast jezeli jezdze przez miasto stoje w korkach itd. termostat dziala poprawnie zalacza sie wentylator i trzyma wzglednie temp 90 +.

Nie mam pojecia dlaczego inaczej zachowuje sie gdy samochod jest w trasie a inaczej przy jezdzie przez miasto, prosze o pomoc, nie wiem czy dać sobie spokój i jeździć z tym czy szukać przyczyny ??
chyba wskaznik ci przeklamuje podepnij sie pod vaga
nie zmieniales ostatnio czujnika temperatury?



stefanek22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2008 13:51
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: stefanek22 » wt gru 23, 2008 01:14

Nie nie wymieniałem wsk. temp, ale dlaczego myslisz ze to wsk. temp jest walniety?

Gdyby to był wskaźnik to pokazywłby chyba cały czas za dużo lub za mało o stałą ilośc stopni?

W tym wypadku jest tak że silnik się grzeje jak jadę w trasie tj 80-120 km/h gdy się zatrzymam sprawdze wąż dolny jest zimny termostat sie nie otwiera wskaznik pokazuje ok 100'C.

Jezeli jade w korkach to wąż dolny jest ciepły termostaT sie otwiera i to przy temp. ok 93-95 pozniej temp spada do 90'C, względnie OK
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 11:51 przez stefanek22, łącznie zmieniany 1 raz.



koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » wt gru 23, 2008 13:13

sprawdz jakims termometrem albo wlasnie na vag'u jaka jest faktyczna temp . Ja mialem podobnie i okazalo sie ze w zegarach wskaznik byl jeb... mam teraz inne zegary i jest ok


Obrazek

stefanek22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2008 13:51
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: stefanek22 » wt gru 23, 2008 16:08

Ok podjade gdzies na VAG-a, może to tylko czujnik oby. (sprawdzalem termometrem ale to nie wiele powie przy 100 na wsk. w zbiorniku z płynem chłodniczym bylo ok 80)

Boje się że to może być uszczelka pod głowica albo głowica co gorsza, a to już troche spory koszt.
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2008 16:11 przez stefanek22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 23, 2008 19:06

Nie mam pojecia dlaczego inaczej zachowuje sie gdy samochod jest w trasie a inaczej przy jezdzie przez miasto, prosze o pomoc, nie wiem czy dać sobie spokój i jeździć z tym czy szukać przyczyny ??
ja bym się przyjrzałłopatkom pompy wody

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 18:08 ]
stefanek22 pisze:sprawdzalem termometrem ale to nie wiele powie przy 100 na wsk. w zbiorniku z płynem chłodniczym bylo ok 80
a powinny być mniej wiecej tyle samo wiec albo czujnik walnięty albo wskaźnik. Różnice rzędu 20 st wskazują na usterkę któregoś elementu.



stefanek22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2008 13:51
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: stefanek22 » wt gru 23, 2008 20:47

sas_gti mozesz cos wiecej napisac dlaczego pompa wody ??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 24, 2008 01:48

dlatego ze
stefanek22 pisze:Termostat nie otwieral sie nawet przy temp. 100 sprawdzalem dolny waz byl zimny.

Wymienilem termostat na Wahlera i jest to samo.
z duzym prawdopodobnienstwem mozna powiedziec ze jeden z nich byl sprawny a skoro przy otwartym termostacie dolny wąż jest zimny to moze świadczyc o tym że pompa nie wymusza z jakegoś powodu obiegu. (no czyli albo pompa jest za słaba - połamane łopatki - albo np chłonica jest zakamieniona/zapchana)
ale to wszystko co powyzej jest opisane dzialo by sie tez przy jezdzie w miescie wiec cos sie tu nie zgadza i dlatego raczej szukalbym przyczyny w czujniku wsk lub w samym wskazniku. Tym bardziej ze na desce masz 100-105 a w zbiorniczku 80. To za duza rozbieznosc, pratycznie niemozliwa, tak byc nie powinno - np u mnie w mk2 jest tyle na desce co mierze w ziorniczku, kiedys to mierzylem tai mtermometrem z kotłowni, a układy chłodzenia są podobne
Ty mówisz ze jak mierzysz z wborniczku to masz 80 stopni podczac gdy na desce jest 100. To dziwne. Dlatego skłaniałbym sie ku przekłamaniu na czujniku od wsk. Pewnosci jednak nie mam. Mowisz ze termost sie nie otwiera w trasie - to ok,bo nie musi, i ze otwiera sie w miescie wiec tez ok. Ale nie zgadza sie tylko temperatura na desce w trasie, jest za duza, no i nie zgadza sie z tą mierzoną termometrem, wiec to moze czujnik albo zwalony wskaznik. Moze byc tak ze czujnik przy pewnej temperaturze zawyża a w innych działa poprawnie, i to ku czujnikowi bym kierowałswe podejrzenia.
Mozesz go wyjąć i badać jego opór na pinach powoli go podgrzewajać - opór musi sie zmieniać płynnie, jak sie poszuka to są nawet tabele do czujników ile ma mieć przy jakiej temp cieczy. Przedstawilem ci tylko moj tok myslowy ale czy tak jest faktycznie nie wiem. Też nie mam pewnosci ale sprawdziłbym najpierw elektryke czujnik-wskaznik a potem pompę. Na koncu znowu termostat bo moze masz pecha i droznosc chlodnicy
Ostatnio zmieniony śr gru 24, 2008 01:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



kasztan_TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04

Re: Termostat różnie się otwiera

Post autor: kasztan_TDI » śr gru 24, 2008 12:24

stefanek22 pisze:
Wymienilem termostat na Wahlera i jest to samo.
Kolega pewien z forum wymienał bodajrze 3 Wahlery i za kazdym razem
coś miał nie tak.. w koncu pojechal do ASO załozył orginał
i wszystko było jak nalezy :)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 24, 2008 13:09

no to dość ciekawe bo wahler był montowany oryginalnie, jak sie poszuka to sa w necie a chyba nawet na forum te zdjecia ja oba leżą obok siebie.
Moze mowisz o VERNET a nie WAHLER. Vernet to faktycznie kiszka. Albo wyszła trefna seria albo są podróbki, ciezko powiedziec



stefanek22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2008 13:51
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: stefanek22 » śr gru 24, 2008 16:24

sas_gti dzieki za wyczerpujaca odp. po świętach będe kompinował.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr gru 24, 2008 17:29

obawiam się,że to nie pompa wody tylko coś z głowicą lub uszczelką,jestem prawie pewien,przy uszkodzeniu pompy objawy byłyby odwrotne niż u ciebie.
Ostatnio zmieniony śr gru 24, 2008 17:37 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 423 gości