ściąga w prawo..Kiera przywo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

ściąga w prawo..Kiera przywo

Post autor: TomiTT » pn gru 22, 2008 13:49

Witam. gdy autko kupiłem wszystko było miód:) po wymianie amorków przód i ustawieniu geometrii kierownica skręcona jest w prawo i też na tą strone ściąga... dodam że czasami autko jedzie prosto ale po kilku skrętach znów ciągnie w prawo byłem na stacji kontroli i zbierzność jest ok luzów w zawieszeniu nie ma:((( Mam zamiar jechać na geometrie komputerową i zrobić to pożądnie bo wcześniej robiłem na laserowej.. CZy to pomoże???


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn gru 22, 2008 14:28

TomiTT pisze:luzów w zawieszeniu nie ma
A luzy na drążku - nie na końcówce tylko między drążkiem a maglem?


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pn gru 22, 2008 14:34

zle ustawiona geometria prawdopodobnie nie ustawili ci katow tylko sama zbieznosc



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » pn gru 22, 2008 14:40

co do luzów to sprawdzałem tylko całe zawieszenie na stacji kontroli... ale coś stuka podczas przejazdu np przez 5 centymetrowy krawężnik i do tego czuć to na kierownicy wszystko... kąty ustawiali po wymianie amorków i po tym zaczęły się problemy
Ostatnio zmieniony pn gru 22, 2008 14:46 przez TomiTT, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pn gru 22, 2008 14:47

sprawdz czy nie poluzowal sie amor na gornym mocowaniu od silnika to moglo by tlumaczyc stuki ale co do sciagania to pojedz jeszcze raz na geometrie najlepiej w miejsce gdzie maja linie diagnostyczna przy okazji dowiesz sie czy w zawieszeniu jest wszystko ok



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » pn gru 22, 2008 14:58

Powiem tak... dokręcałem już je kilka razy pneumatycznym kluczem. i jak otworze maske to z lewej strony wystaje więcej gwintu w kielichu niż z prawej .. a dokręcałem jakieś 600km temu .... nie wiem co jest grane w każdym bądź razie byłem na stacji diagnostycznej .. gość wychuśtał pożądnie wózek i żadnych luzów nie znalazł

[ Dodano: 22 Gru 2008 13:59 ]
zaprpopnowano mi komputerowe ustawienie geometrii
Ostatnio zmieniony pn gru 22, 2008 15:00 przez TomiTT, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » pn gru 22, 2008 15:10

same dokrencanie pneumatem nic nie da trzeba jednym kluczem przykrecac a drugim przytrzymac trzpien amortyzatora ( bez przytzrymania nic nie dokrecisz nawet pneumatem amor bedzie sie obracal tylko a nie dokrecal) jedyne co mi jeszcze przychodzi do glowy czy gumy masz dobrze zalozone sam zakladales amory ??



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn gru 22, 2008 15:27

TomiTT pisze:...jak otworze maske to z lewej strony wystaje więcej gwintu w kielichu niż z prawej...
Ma być identycznie!!! Masz mieć przecież te same elementy z obu stron, więc skąd różnica? Sprawdź, czy mechanik nie założył poduszki amortyzatora "do góry nogami". Blacha zabezpieczająca ma wystawać ok. 1cm nad kopułę, jeśli wystaje więcej to poduszka jest zamontowana nieprwidłowo.

Ps. Który rok autka i jakie masz poduszki amortyzatorów jednoczęściowe, czy dwu?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » pn gru 22, 2008 15:44

Rok 96. Wszystko robiłem sam bo pracowałem trochę w warsztacie... po dokręceniu pneumatykiem od razu po zamontowaniu nie było żadnej różnicy .. ale z biegiem km zaczeło stukać...więc znowu łozysko amora dokręciłem i inna jazda ale znów jest stukanie.. kielichy odstają równo
Ostatnio zmieniony pn gru 22, 2008 15:45 przez TomiTT, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pn gru 22, 2008 16:42

odkrec to blache co ja widac jak otwozysz maske sciagnij ja i tam jest nastepna nakretka. okragla z dwoma nacieciami. Dkrec ja potem zaloz blache i przykrec ta samokatrujaca. Jezeli oba amory sa takie same i wszystko dobrze zlozone to powinno wystawac tyle samo gwintu. Moze sie odkreca bo jest za slabo zakontrowane. To to moze byc odnosnie stukow. Jezeli sciaga to cos jest nie tak ze zbierznoscia i kontami.
pozdr


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn gru 22, 2008 17:08

Jeżeli koło kierownicy jest przestawione (nie jest "na wprost) to geometria przedniego zawieszenia jest zrobiona do d... Nie chodzi mi o parametry, tylko o fachowość.

Po wymianie amortyzatorów należy zrobić pełną geometrię zawieszenia. Wszystkie kąty (regulowane i nieregulowane), a na końcu zbieżność. W wielu warsztatach jest tak, że jak powiesz, że chcesz zbieżność to tylko to zrobią i kąty zostawią bez zmian i nawet koła kierownicy nie ustawią "na wprost" nie mówiąc o sprawdzeniu tak banalnej rzeczy jak promień skrętu (czy jest jednakowy w obydwie strony).
Ostatnio zmieniony pn gru 22, 2008 17:11 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 2 razy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » pn gru 22, 2008 19:33

no właśnie bo jak kierownice wezmę na wprost to auto jedzie w lewo...Dzięki chłopaki zrobie kompletną geometrie komputerowo


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

djozi21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: djozi21 » pn gru 22, 2008 21:42

kolego laserowa czy komputerowa niema znaczenie byle był dobry fachowec i wiedział co robi, sam robie zbierznosc na starym urządzeniu i nie mam reklamacji, poprawne ustawienie kata pochylenia koła i zbierznosc , sprawdzenie osiowosci pojazdu i jesli jest wszystko ok to musi jechac prosto, a co do samej kierownicy to nie wiem gdzie robia zbierznosc ze kierownicy nieustawiaja prosto :smoke:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2341887#2341887

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości