Strona 1 z 1

Jak sprawdzić silniczki regulacji reflektorów.

: ndz gru 21, 2008 23:03
autor: kamilkce83
Jak prosto sprawdzić czy silniczki regulacji są sprawne. Pytam, ponieważ w moim samochodzie, gdy przekręcam pokrętłem nie ma żadnego efektu. Czy może być tak, że reflektory były ustawione maksymalnie "do góry", potem ktoś odpiął kostkę od silniczków, następnie pokrętło dał na pozycje maksymalnie "na dół". Moje reflektory w ogóle strasznie wysoko świecą, pokrętłem nie mogę obniżyć snopu światła, bo jest ono w pozycji maksymalne położenie "dół".Kręcąc do góry też nie zmienię pozycji padania światła może dlatego, że jest już "maksymalnie do góry". Proszę o pomoc.

: ndz gru 21, 2008 23:07
autor: dziejo
zdemontować gril odkrecić lampe wyjąc silniczek z zaczepu lampy i wtedy sprawdzisz czy działa (i czy w ogóle dochodzi napięcie )

: ndz gru 21, 2008 23:12
autor: kamilkce83
A jak można sprawdzić czy w ogóle dochodzi napięcie do tej kostki co jest podłączony silniczek? Czy można to np sprawdzić jakoś śrubokrętem próbówka? Z zakresu elektroniki jestem laikiem.

: ndz gru 21, 2008 23:28
autor: dziejo
dostęp jest utrudniony z komory silnika
myśle ze zdemontowanie j.w :gora:
pozwoli ci na zdjagnozowanie nie tylko silniczków ale równiez korektorów ustawienia świateł (samych zaczepów odbłysnika lampy na ile są wysuniete )

: ndz gru 21, 2008 23:34
autor: tza
Podepne sie do tematu, tez mam problem ragulacja, przy wstrzasach i przychamowania faluje lewa lampa, tzn. silniczek caly czas pracuje, wyglada jak by byly jakies przerwy w obwodze lub, w srodku silniczka (zimne luty) - o czym czytalem tutaj na forum, wiec:

1. czy faktycznie trzeba odpinac gril oraz wykracac lampe zeby wyjac (sprawdzic) ten silniczek ?

z tego co ogladalem na zdjeciach wystarczy go przkrecic nieznacznie (no i miejsa jest tam sporo przynajmnie w moim golfie) no i pozniej sprawnie wyjac wyczeic zeby nie nie uszkodzic "mechaniki" odbysnika (zaczep kolowy) ? - no chyba ze faktycznie trzaba kracic tym silniczkiem sporo - a wyczepienie nie jest takie proste.

: ndz gru 21, 2008 23:43
autor: sHpAaKu
Silniczek / kostka mają 3 piny. Środkowy to masa a skrajne to sterowanie w jedną bądź drugą stronę. Silniczek sprawdzasz podając bieguny na 2 z 3ech pinów. Na wtyczce będzie inaczej bo impuls pojawi się w momencie regulowania pokrętłem lub po wypięciu modułu regulacji (pokrętła).

: ndz gru 21, 2008 23:50
autor: dziejo
tza pisze:z tego co ogladalem na zdjeciach wystarczy go przkrecic nieznaczni
owszem tylko nie wiem czy go spowrotem wciśniesz w to samo miejsce :bajer: sam trzpień silniczka jest zakończony kulką i ta kulka ma wskoczyć w gniazdo zaczepu odbłysnika czesto zdarza się tak ze lustro nieznacznie się odchyli i trzpień zamiast wskoczyć w gniazdo łamie uchwyt dlatego proponuje zdemontować lampe sprawdzić w jakims tanie jest zaczep rozruszać korektory i wtedy mozna powiedzieć ze zdignozowany został cały mechanizm korektora ustawienia świateł :bajer:

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 22:53 ]
tza pisze: przy wstrzasach i przychamowania faluje lewa lampa
moze odbłyśnik jest luzny wypadł z zaczepu trzpień silniczka ?

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 23:03 ]
sam trzpień silniczka wysuwa sie lub chowa kilka cm to oznacza ze regulujemy połozenie lustra góra dół
jest jeszcze korektor w lampie którym ustawiamy odbłysnik prawo- lewo
to też ma ogromne znaczenie podczas prawidłowego monatrzu korektora elktrycznego badz manualnego
mozna bardzo łatwo ułamac zaczep odbłysnika połozenia góra dół
ps.
piszę o tych zabiegach dlatego ze osobiście przerabialem problem elktrycznych korktorów i wiem ze wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste wyjąc i włozyć prawidłowo korektor elektryczny

: pn gru 22, 2008 02:13
autor: Przemek
kamilkce83, najpierw sprawdź czy jak przekręcasz pokrętłem to słychać silniczki bo może działają musisz podjechać pod ścianę i czy minimalnie się ruszą światła w góre czy w dół bo one się ruszają minimalnie 15cm od 0 do góry i w dól czytałem na forum na ten temat dla oka jest to niezauważalne jak jedziesz tylko z nad przeciwka jak jadą to widzą że ich oślepia ja mam w II regulacje tak nie widziałem różnicy jak podjechałem pod ścianę to zauważyłem

: pn gru 22, 2008 22:39
autor: kamilkce83
No właśnie muszę to sprawdzić, bo moje światła strasznie wysoko świecą i oślepiają innych (ale pokrętło jest w położeniu 0). Czy może być tak, że ktoś manualnie ustawił reflektory w pozycji "maksymalna góra" a pokrętło pozostawił na 0 i przekręcając go nie ma zmiany ustawienia wyżej bo się po prostu już dalej nie da? Czy może być tak i czy można np manualnie ustawić światła "góra - dół" pozostawiając w nich silniczki bez ich uszkodzenia?

: wt gru 23, 2008 02:01
autor: sHpAaKu
kamilkce83 pisze:czy można np manualnie ustawić światła "góra - dół" pozostawiając w nich silniczki bez ich uszkodzenia?
Oczywiście że tak bo silniki sterują odbłyśnikiem od dołu a manual od góry :bigok:

: wt gru 23, 2008 22:37
autor: kamilkce83
sHpAaKu,
Dzięki za odpowiedź. Dobrze by było gdyby elektryka od ustawiania reflektorów działała, ale w najgorszym wypadku mogę się obejść bez tego udogodnienia. Pomimo tego i tak spróbuje sprawdzić co i jak. Jeszcze jedno pytanie. Jak się ściąga ten obrotwy przełącznik od regulacji wysokości świateł? Może tam poluzował się jakiś kabel.