Strona 1 z 1

spadla predkość przy tych samych obrotach :(

: czw sie 11, 2005 13:33
autor: _Woytek_
Witam,

Jak kupilem swojego Golfa to przy 1900 obrotów na trzecim biegu mial predkosc 50km/h.
Teraz po roku uzytkowania predkośc przy tych samych obrotach wynosi okolo 47 km/h.

Ktoś ma pojęcie co moze byc przyczyna ??

Pozdrawiam

: czw sie 11, 2005 13:48
autor: Marihuana Man
Błędne wskazania licznika?
Zmiana ogumienia na szersze?

: czw sie 11, 2005 14:57
autor: czyś
Eeee, w granicach błędu pomiaru :) Śpij spokojnie.

: czw sie 11, 2005 15:06
autor: _Woytek_
Wydaje mi sie ze nie jest to zupelnie normalne.
W samochodzie nie bylo zadnych zmian.

Moze to wina sprzegla ? Co o tym myslicie ?

: czw sie 11, 2005 15:15
autor: czyś
Jeśli licznik jest napędzany linką ze skrzyni, to nie powinno się tak dziać. A jeżeli jest przekaźnik elektroniczny to może coś pośniedziało w obwodach prowadzących do licznika

: czw sie 11, 2005 15:45
autor: lolo_golf
Ja bym stawiał też na sprzęgło-sprawdź jego stan...

: czw sie 11, 2005 16:03
autor: TAZ
No właśnie sprzęgło ma tu dużo "do gadania", a jak jest już zużyte to będzie coraz gorzej.

: czw sie 11, 2005 16:16
autor: Corvax
czyś pisze:Jeśli licznik jest napędzany linką ze skrzyni, to nie powinno się tak dziać. A jeżeli jest przekaźnik elektroniczny to może coś pośniedziało w obwodach prowadzących do licznika
powiedziałbym że na odwrót, chyba że jest jakis algorytm korekcji błedów, w kazdym razie przy danych przesyłanych cyfrowo, albo mamy sygnał, albo nie.

Błąd niewielki, aczkolwiek jesli by się już miał czegoś uczepić to raczej sprzęgla

: czw sie 11, 2005 18:45
autor: czyś
Corvax pisze:
czyś pisze:Jeśli licznik jest napędzany linką ze skrzyni, to nie powinno się tak dziać. A jeżeli jest przekaźnik elektroniczny to może coś pośniedziało w obwodach prowadzących do licznika
powiedziałbym że na odwrót, chyba że jest jakis algorytm korekcji błedów, w kazdym razie przy danych przesyłanych cyfrowo, albo mamy sygnał, albo nie.

Błąd niewielki, aczkolwiek jesli by się już miał czegoś uczepić to raczej sprzęgla

Sprzęgło też m.zd.może to być przyczyną, ale ta różnica jest chyba za mała, jak na oznaki ślizgającego się sprzęgła, wydaje mi się że zwłaszcza przy tym silnku (duży moment obrotowy) także w innych sytuacjach byłoby wyraźnie czuć że sprzęgło "puszcza". Spróbuj zaobserwować, czy zdarzają się takie sytuacje, zwłaszcza przy zdecydowanym przyspieszaniu że obroty silnika rosną niewspółmiernie do prędkości auta. Najlepiej czuć to chyba na biegach IV-V. Jeśli tak się dzieje, to pora zacząć zbierać na nowe sprzęgło.

: pt sie 12, 2005 09:35
autor: _Woytek_
Dzięki za sugestie.

: pt sie 12, 2005 14:46
autor: TaOa
czyś pisze:Spróbuj zaobserwować, czy zdarzają się takie sytuacje, zwłaszcza przy zdecydowanym przyspieszaniu że obroty silnika rosną niewspółmiernie do prędkości auta. Najlepiej czuć to chyba na biegach IV-V. Jeśli tak się dzieje, to pora zacząć zbierać na nowe sprzęgło.
Ja tak mam na IV gaz do dechy a tu 3000 obrotow i dopiero po kilku sek. lapie szybkosc :P Juz gadalem z mechanikiem o tym przy okazji wymiana paska rozrzadu, ale tak czy tak trzeba wybulic na sprzeglo z 500 zeta :/

: pt sie 12, 2005 15:53
autor: leon_z
a napewno przy tym aucie nic ostatnio nie robiłeś? :bajer: