Strona 1 z 1

Auto szarpie przy 2tys. obr/min

: ndz gru 21, 2008 12:35
autor: Pablitto
Witam, od jakiegoś czasu nasila mi się pewna przypadłość. Otóż przy przyspieszaniu, na 2 i 3 biegu przy 2tys. obrotów odczuwalne jest szarpanie auta. Jak starałem się utrzymać tę prędkość obrotową, to auto szarpało cały czas. Szarpanie staje się coraz bardziej odczuwalne. Wymieniłem niedawno przewody WN na beru - wcześniej auto szarpało strasznie poniżej 2tys, po wymianie wszystko ok. świece są już stare, ale czy to możliwe że szarpie tylko na 2 i 3 biegu przy tych określonych obrotach? Dzieje się to na benzynie jak i na LPG. Dodatkowo niedawno wymieniany był termostat, ale po jego wymianie szarpanie nie ustało (za to temp. w końcu jest jak powinna i spalanie spadło :-). Przepustnica czyszczona była rok temu.
Co może powodować wyżej wymienione objawy?

: sob sty 03, 2009 15:42
autor: ranek
Witam, ja mam identyczny problem w swoim autku. Sprawdzone były już wszystkie czujniki, czyszczona przepustnica, sprawdzany nastawnik przepustnicy. Wymienna została poduszka pod silnikiem - lewa. Świece są podobno nowe - tak wyszło po ich sprawdzeniu. Rozrząd również jest nowy. Mechanicy szukali cały tydzień i nic nie pomogło. Dodam, że na VAGu nie ma błędów. Auto oddaje teraz do autoryzowanego serwisu, może coś na VAS-ie znajda i pomogą, może jakaś aktualizacja kompa.

Tak poza tym auto mi śmiga bez problemu, spalanie jak na ten silnik bardzo dobre, oleju nie żre. Mułowaty nie jest, tylko to "cholerne" szarpanie na 2 i 3 biegu przy 2000 obrotów.

Re: Auto szarpie przy 2tys. obr/min

: ndz sty 04, 2009 11:51
autor: witekk
Pablitto pisze:Witam, od jakiegoś czasu nasila mi się pewna przypadłość. Otóż przy przyspieszaniu, na 2 i 3 biegu przy 2tys. obrotów odczuwalne jest szarpanie auta. Jak starałem się utrzymać tę prędkość obrotową, to auto szarpało cały czas. Szarpanie staje się coraz bardziej odczuwalne. Wymieniłem niedawno przewody WN na beru - wcześniej auto szarpało strasznie poniżej 2tys, po wymianie wszystko ok. świece są już stare, ale czy to możliwe że szarpie tylko na 2 i 3 biegu przy tych określonych obrotach? Dzieje się to na benzynie jak i na LPG. Dodatkowo niedawno wymieniany był termostat, ale po jego wymianie szarpanie nie ustało (za to temp. w końcu jest jak powinna i spalanie spadło :-). Przepustnica czyszczona była rok temu.
Co może powodować wyżej wymienione objawy?
U mnie szarpanie wystepowalo przy ok 1,5 tys obrotow na tzw "przejsciu", tez na 2 i 3 biegu. Wymienilem filtry LPG, fazy cieklej i lotnej. Dodatkowo na kompie "gazowym" wyszlo, ze trzeba zwiekszyc lekko cisnienie gazu na reduktorze. Tak tez zrobili i pomoglo - spalanie sie nie zwiekszylo.
Nie piszesz nic o wymianie tych filtrow wiec moze trzeba tam wlasnie szukac...

: ndz sty 04, 2009 14:14
autor: Pablitto
witekk,
Filtr od gazu wymieniany co 25tys km. Ten od fazy lotnej. Filtry paliwa nowe. Poza tym dzieje się tak na lpg i na pb. Ranek pisał, że rozebrał prawie całe auto i problem nadal jest. Daj cynka jak coś serwisanci poradzą, na pewno się wielu przyda ta informacja.

: ndz sty 04, 2009 22:13
autor: ranek
Ja filtry też mam wszystkie nowe, nawet przeciwpyłowy wymieniłem. Moje głównie podejrzenia kierują się na błędy w ECU, te silniki z kompem wyprodukowanym przed 25.10.2000 miały podobno błąd polegającym na nieprawidłowym odczycie prędkości obrotowej silnika. Druga, rzecz jaka podejrzewam to przemieszczenie silnika, instrukcje serwisowe VW coś o tym wspominają ale podają, że takie rzeczy powstają przy 3000 obr./min. Mam nadzieję, że ASO to sprawdzi i potwierdzi lub wykluczy. Zobaczymy.

: pn sty 05, 2009 23:50
autor: pepe24
panowie ja mam golfa 1.3b na gazniku bez kompa i dokładnie ten sam problem. DOdam ze występuje on tylko w zimie przy 2000 obr. szarpie nim jakby miał wyskoczyć silnik. Nie jestm biegły w temacie ale moze przyczyna lezy po stronie mechaniki a nie elektroniki.
pozdrawiam :smoke:

: śr sty 07, 2009 22:19
autor: ranek
Autko wczoraj oddałem do ASO VW, ale nie wiem czy sobie poradzą, czas pokaże. Jedno co mnie zastanawia to stwierdzenie pana "asystenta serwisowego" na moje pytanie czy mają jakieś wsparcie serwisowe ze strony VW, usłyszałem iż nie ma czegoś takiego, a jak coś jest to tylko po niemiecku. To ja się pytam czym jest autoryzowany serwis? Miejscem najdroższych usług serwisowych i sklepem z oryginalnymi częściami? Sami się pogrążają.
Ale nic dam im jedną szanse zobaczymy czy sobie poradzą z tym problemem.

: śr sty 14, 2009 01:18
autor: dn501
Witam podłaczam sie do pytania, moj kolega ma taki sam problem w 1.4 na VAG'u zero bledow. A przy niskich obrotach szarpie.

: śr sty 14, 2009 22:43
autor: ranek
Niestety Panowie rozwiązania nadal brak, jutro autko odbieram z ASO, walczyli równo tydzień i nie mają pomysłu co to. Z ich relacji wynika, że zasięgali rady w dziale technicznym Kulczykowa, dzwonili po innych ASO ale nikt nie podał rozwiązania które by pomogło.

Wczoraj dostali nawet najnowszą płytę z update-ami do sterowników na luty 2009 i nic nie ma podobno do tych wersji.

Tracę nadzieje, że w ogóle uda się to naprawić.

Re: Auto szarpie przy 2tys. obr/min

: czw sty 15, 2009 11:19
autor: Zane
Pablitto pisze:Witam, od jakiegoś czasu nasila mi się pewna przypadłość. Otóż przy przyspieszaniu, na 2 i 3 biegu przy 2tys. obrotów odczuwalne jest szarpanie auta. Jak starałem się utrzymać tę prędkość obrotową, to auto szarpało cały czas. Szarpanie staje się coraz bardziej odczuwalne. Wymieniłem niedawno przewody WN na beru - wcześniej auto szarpało strasznie poniżej 2tys, po wymianie wszystko ok. świece są już stare, ale czy to możliwe że szarpie tylko na 2 i 3 biegu przy tych określonych obrotach? Dzieje się to na benzynie jak i na LPG. Dodatkowo niedawno wymieniany był termostat, ale po jego wymianie szarpanie nie ustało (za to temp. w końcu jest jak powinna i spalanie spadło :-). Przepustnica czyszczona była rok temu.
Co może powodować wyżej wymienione objawy?
ogólnie miałem tak do wymiany czujnika temperatury. Wczesniej czyściłem przepływke i przepustnicę kable wymieniałem razem ze świecami.
Sprawdź jeszcze łączenie odmy z przepustnicą czy nie jest przypadkiem dziurawa, a także przewody podciśnienia.
Pozdrawiam.

: czw sty 15, 2009 11:30
autor: Jacek75
Uszkodzenie G62 powinien wychwycić komputer, objawem najczęściej jest na rozgrzanym silniku lekkie/chwilowe opadanie wskazówki z 90 stopni tak np. do 50-70 i powrót. Dodatkowo auto pali wiecej, na FIS tak mniej więcej 2-3litry. Jeżeli ten czujnik temperatury ma na myśli kolega. W moim przypadku nie szarpał, ale falował na jałowych i dłużej odpalał na gorącym silniku (kilka obrotów rozrusznika więcej - zauważalnie)

: czw sty 15, 2009 12:08
autor: ranek
Nic takiego nie wyskakuje, obroty stoją sztywno, nawet przy szarpaniu idą równo. Czujniki wszystkie podmieniane były i w ASO i w innym warsztacie.

Dodam jeszcze, że na biegu jałowym problem nie występuje, tylko podczas jazdy, szczególnie na 2 i 3 biegu.

[ Dodano: 02 Lut 2009 11:09 ]
Ja rozwiązałem swój problem, i opisałem go tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375619#2375619

Pozdrawiam