Strona 1 z 1

Pasek rozrządu

: sob gru 20, 2008 15:05
autor: damianekkk007
Witam

Jestem posiadaczem VW GOLFA IV 1.9 TDi 2001r i mam pytanie o pasek rozrządu ???
Po zakupie auta wymieniłem pasek rozrządu firmy DAYCO !!!!! Moje pytanie brzmi ile mniej więcej moge przejechać kilometrów na tym pasku bo mechanik który mi zakładał ten pasek powiedział ze paski tej firmy nie są takie dobre i moge przejechać jedynie ok. 20.000 km !!!!!

Proszę o pomoc !!!!!!!!!

Serdecznie pozdrawiam !!!!!!!!

Re: Pasek rozrządu

: sob gru 20, 2008 15:42
autor: Szosownik
damianekkk007 pisze:Witam

Jestem posiadaczem VW GOLFA IV 1.9 TDi 2001r i mam pytanie o pasek rozrządu ???
Po zakupie auta wymieniłem pasek rozrządu firmy DAYCO !!!!! Moje pytanie brzmi ile mniej więcej moge przejechać kilometrów na tym pasku bo mechanik który mi zakładał ten pasek powiedział ze paski tej firmy nie są takie dobre i moge przejechać jedynie ok. 20.000 km !!!!!

Proszę o pomoc !!!!!!!!!

Serdecznie pozdrawiam !!!!!!!!
głupi jest ten mechanik jak but
ja na DAYKO robiłem 60.000

: sob gru 20, 2008 15:43
autor: sas_gti
co do DAYCO to albo nie znał facio firmy i sie wypowiedzial o czym o czym nie ma pojecia albo ....nie wiem
DAYCO idzie na pierwszy montaż do FORDa np wiec chyba nie jest tak źle a raczej nikt nie produkuje pasków na przebieg rzędu 20kkm.
Co do przebiegu jaki zrobi ten pasek to raczej kieruj swoje ciekawość w kierunku książek serwosowych albo książek napraw i tam będzie podane co ile się robi rozrząd w 1.9 tdi. Ale na pewno nie ma pasków co robiątylko 20kkm. Nawet daewoo robi 60 :p

: sob gru 20, 2008 15:52
autor: Szosownik
sas_gti pisze:wypowiedzial o czym o czym nie ma pojecia albo ....nie wiem
szkoda gadać jakie pojęcie mają niektórzy mechanicy,przekonałem się nie raz

: ndz gru 21, 2008 00:34
autor: Sztomel
koledzy, skoro mowa tu o wytrzymałości pasków rozrządu to tylko tak dla ciekawości zacytuję wypowiedź dzisiejszą forumowicza Andrzej West z forum.tdi-tuning.pl :

"To ja dorzucam coś dla przestrogi:
Firma Gates Europe zanotowała wprowadzenie do obrotu na polskim rynku partii podrabianych pasków PowerGrip o numerach 5310XS, 5408XS, 5419XS, 5434XS. Paski te jedynie przypominają oryginalne produkty, pochodzą jednak z nielegalnych źródeł. Nie są zgodne ze standardami firmy Gates, odpowiadającymi specyfikacji OE, dlatego też mogą ulegać przedwczesnemu uszkodzeniu. Firma Gates podjęła działania, które mają na celu ukrócenie tego procederu.

„Ta sytuacja zwróciła naszą uwagę, gdy dobrze postrzegani na rynku pośrednicy zaczęli reklamować podrabiane paski - mówi Peter Verdonckt, dyrektor sprzedaży Gates Europe - Firmy montujące podrabiane paski mają problemy związane ze stosowaniem produktów nieodpowiedniej jakości oraz roszczeniami klientów, które nie są objęte gwarancją”.

Firma Gates, przeciwdziałając tej sytuacji, przekazała importerom produktów Gates informacje, które pozwalają na identyfikację podrabianych pasków. Celem dalszej ochrony marki oraz klientów zaleca się kupowanie pasków PowerGrip wyłącznie poprzez sieć dystrybucji firmy Gates.

Przemysł samochodowy coraz częściej napotyka na problem podrabianych części.
Gates podejmuje wszystkie możliwe kroki, żeby zapobiegać lub eliminować sprzedaż podrabianych produktów pod swoim logo. Istotne jest, aby wszystkie podmioty działające na rynku były zaangażowane we wspieraniu podobnych działań. Mechanicy lub sprzedawcy, którzy mają wątpliwości co do autentyczności produktu lub otrzymali ofertę zakupu pasów rozrządu PowerGrip znacznie poniżej cen rynkowych, proszeni są o kontakt z firmą Gates: marcinp@gates.com , tel. +48-69.44.57.622
żródło-http://www.motofocus.com.pl/index.php?a ... &mailreq=1
"

: ndz gru 21, 2008 01:19
autor: damianekkk007
Bardzo wam koledzy dziękuje za pomoc teraz już przynajmniej wiem na czym stoję :P

: ndz gru 21, 2008 10:16
autor: imp
damianekkk007 pisze:Bardzo wam koledzy dziękuje za pomoc teraz już przynajmniej wiem na czym stoję :P
Stoisz nad wyborem nowego mechanika !

: ndz gru 21, 2008 13:37
autor: xperl
Witam... podlacze sie pod temat, przejechalem 55tys od wymiany rozrzadu, jakiej firmy byscie polecili do AGRa z chipem... i jak to jest z pompa wody? nigdy jej nie wymienialem a obilo mi sie o uszy ze przy kazdej wymianie rozrzadu, jak to jest?

: ndz gru 21, 2008 15:05
autor: sas_gti
nie znam AGR ale jak jest na pasku rozrządu to wymieniaj zgodnie z zalecenieami,
Jak jest na zwykłym pasku napędowym to możesz zaryzykować i wymieniać osobno, np jak już padnie, bo nie wiąże się to z rozbieraniem rozrządu, ale oczywiscie rowniez wskazane jest wyminiać co tyle ile podaje VW.
Ja zakładam zawsze paski CONTI i rolki EVR/INA

: ndz gru 21, 2008 15:35
autor: Szosownik
AGR to silnik TDI 90-konny

: ndz gru 21, 2008 23:15
autor: jarusss
ja też mam AGR i założyłem taki komplet rozrządu http://www.allegro.pl/item466211595_roz ... v_agr.html ale nie wiem jak to jest z paskiem jak samochód ma chipa ale myśle że to nie ma różnicy chyba że znajdziesz gdzieś naprawde wzmacniany pasek

: pn gru 22, 2008 00:46
autor: xperl
jarusss pisze:ja też mam AGR i założyłem taki komplet rozrządu http://www.allegro.pl/item466211595_roz ... v_agr.html ale nie wiem jak to jest z paskiem jak samochód ma chipa ale myśle że to nie ma różnicy chyba że znajdziesz gdzieś naprawde wzmacniany pasek
ja tez tak uwazam ale jak juz jest wzmocne auto to wole miec pewnosc ze jest to dobry rozrzad ;>

: pn gru 22, 2008 01:38
autor: Andrzej1963
jarusss pisze:chyba że znajdziesz gdzieś naprawde wzmacniany pasek
nawiązując do wątku z tytułowego postu paski Dayco są wzmocnione i nie ustępują raczej jakościowo innym renomowanych firm. Faktycznie do fordów są zakładane na pierwszy montaż (tyle,że są opisywane logo Forda) i spisują się bardzo dobrze.
P.S. Gdzie Ty kolego znalazłeś takiego "cudownego" mechanika co takie totalne bzdury Ci opowiada??