Strona 1 z 1
'95 VW Jetta 2.0 słabe ładowanie
: pt gru 19, 2008 19:08
autor: lutek34
Dziś kupiłem nowy akumulator i gośc u którego kupowałem sprawdził ładowanie, okazało się że ładowanie na akumulatorze przy włączonych światłach i dmuchawie wynosi 13.59V a na samym alternatorze 14.2V co wskazuje że alternator jest OK tylko coś się dzieje z napięciem po drodze. Gość ze sklepu powiedział mi że wie co to jest, żebym się umówił to usunie usterkę, że żadne części nie będą potrzebne. Koszt 50zł.
Czy ktoś z Was może się orientuje gdzie włożyć ręce żeby poprawić to ładowanie?
: pt gru 19, 2008 19:28
autor: Paweł Marek
Mogły stać się dwie rzeczy.
1. jest słaby kontakt pomiędzy altkiem a grubym czerwonym kablem lub na jego klemie przy aku.
2. Jest słabe połączenie pomiędzy altkiem a jego podstawą aluminiową. Należy go wykręcić, oczyścić papierem ściernym wszystkie miejsca gdzia altek styka się z mocowaniami, i porządnie skręcić na nowo.
U mnie była ta druga przyczyna, spowodowana tym że zapomniałem dokręcić śróby mocujące alternator, od wibracji powstało iskrzenie i gruba warstwa tlenku który jest izolatorem.
: sob gru 20, 2008 08:43
autor: lutek34
Dzięki za info, dzis będe próbował poczyścić te miejsca o których piszesz.
: sob gru 20, 2008 15:56
autor: k3fir
lutek34 pisze:ładowanie na akumulatorze przy włączonych światłach i dmuchawie wynosi 13.59V a na samym alternatorze 14.2V co wskazuje że alternator jest OK tylko coś się dzieje z napięciem po drodze.
jak to cos sie dzieje po drodze? skoro takie jest wiec do czego tu sie mozna przyczepic? moze chce za friko 5dych scisnac ;]
: sob gru 20, 2008 21:43
autor: lutek34
Dziś tak na szybko wpadłem garażu i zwykłym miernikiem sam sobie pomierzyłem napięcia i tak:
bez obciążenia na aku jest 14.24V a na altku 14.36V
pod obciążeniem (światła, dmuchowa na maxa) na aku zaczeło od 13.94V i po 20 sekundach spadło do 13.84V, kiedy dodałem gazu podskoczyło na 13.86V, na altku pod obciążeniem 14.20V.
Tak pobieżnie posprawdzałem wszystkie połączenia i wygląda wszystko OK, nie sprawdzałem masowania altka, bo to musiałbym go poprostu wymontować ale myśle że jest ok bo przykładając jedną końcówke miernika do budy napięcie się nie zmieniło i jest takie samo kiedy przykładam tą końcówke do obudowy altka.
A może regulator napięcia coś szwankuje? A gdzie on wogóle jest?
: sob gru 20, 2008 22:07
autor: Paweł Marek
Przy szczotkach alternatora, ale wygląda że wszystko jest ok.
: ndz gru 21, 2008 10:09
autor: lutek34
Wiecie kupiłem aku Fiaam z dwuletnią gwarancja i nie chciałbym żeby go szlag trafił a pózniej nie uznali by mi gwarancji.
A to spadające napięcie pod obciążeniem na wolnych obrotach?
: pn gru 22, 2008 18:35
autor: k3fir
lutek34, wszystko masz ok, nie masz czym sie przejmowac