Strona 1 z 1

stan silnika

: pt gru 19, 2008 08:43
autor: abpel
Witam,
Silnik 1.8 ADZ z przebiegiem 230 kkm olej 10w/40 lotos zuzycie oleju ok 1-1.5 litra pomiedzy wymianami (wymiana co 10kkm) od 30 kkm auto zagazowane czasmi rano po odpaleniu potrafi puscic niebieskiego dymka lub przez ok 1-2 sek zaraz po odpaleniu zaklekotac. Wczoraj zrobiony pomiar kompresji:
1-14
2-14
3-13.6
4-12.8
po probie olejowej na 4 cylindrze cisnienie wzrosło do 16
co sadzicie o takim motorze?

: pt gru 19, 2008 10:03
autor: Paweł Marek
Sprężanie jest właściwie dobre. Różnica na ostatnim cylindrze jest dopuszczalna, przyjmuje się że do 3 barów różnicy pomiędzy pozostałymi cylindra jest jeszcze dopuszczalne, chociaż duży wzrost po próbie olejowej świadczy o sporym zużyciu pierścieni na tym cylindrze. Przy czym wzrost do 16 świadczy o złej kalibracji użytego przyrządu bo aż taki nie powinien być. Dymek po uruchomieniu może świadczyć o zużyciu samych uszczelniaczy zaworowych, które można zmenić bez ścigania głowicy, o ile znajdziesz takiego mechanika co to zrobi. Klakotanie ustępujące chwlę po odpaleniu też jest dopuszczalne.
Ja bym jeszcze jeździł spokojnie, a za jakiś czas pojechał do pomiaru sprężania jeszcze raz, najlepiej u innego mechanika.

: pt gru 19, 2008 10:21
autor: abpel
Paweł Marek, dzieki za info

: pt gru 19, 2008 10:48
autor: zodiak
Możesz sobie zmienić olej na Valvoline Max Life 10w40.
Nie jest to drogi olej a może trochę pomóc na uszczelniacze i "klekotanie".

: pt gru 19, 2008 11:37
autor: Majek666
Paweł Marek pisze:Przy czym wzrost do 16 świadczy o złej kalibracji użytego przyrządu bo aż taki nie powinien być

:bajer: sobie wypraszam. Poprostu troche za duzo mu oleju wlalem.

: pt gru 19, 2008 11:42
autor: Paweł Marek
Majek666 pisze: Poprostu troche za duzo mu oleju wlalem.
no dobra, ale nie lej za dużo, bo abpel, -owi silnik rozsadzisz :)

: pt gru 19, 2008 11:52
autor: Majek666
Paweł Marek pisze:no dobra, ale nie lej za dużo, bo abpel, -owi silnik rozsadzisz
tak wyszlo :P