Problemy z elektryką

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bomba91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 21:42
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Problemy z elektryką

Post autor: bomba91 » czw gru 18, 2008 22:33

Witam jestem tu nowy, jak coś źle robie to piszcie..

Mam od miesiaca golfa 3 95r wersja Avenue 1.8 66kw. 2x airbag, centralny zamek el lusterka, el szyby, el szyberdach, termotronic, podgrzewane fotele, kubelki fotele, i chyba tyle..

Otoż takie pytanka.. :

1 mam jakis badziewiasty alarm tyle co wyje, zamyka drzwi, otwiera, na kopanie samochodu nie reaguje, ma jakies odciecie ale niestety nie wiem jakie... gdy przekrecam zaplon oczywiscie na uzbrojonym wyje i gdy probuje odpalic to rozrusznik tylko kreci a silnik nie odpala.. jakiego typu moze byc odciecie? iskry? czy moze paliwa?
2. mam el szyby i szyber gdy np zostawie szyby otwarte i dach i pilotem zamkne auto nic sie nie dzieje.. co moglbym zrobic by domykalo szyby i dach alarmem?? a tak wogole to gdy kluczykiem domykam, to tylko szyby sie domykaja i tu kolejne pytanie co moze byc przyczyna ze mi dachu nie domyka.. czy to moze zalezy od wersji?? albo od przelacznika szyberdachu???
3 szyby z przodu dzialaja normalnie a tylne gdy wcisne to slysze tylko takie "tykniecie", i pobór mocy, az obroty spadaja.. jak by cos zalaczalo. lewa czasami dziala, a prawa wogole..
4 czy gdy zostawie wlaczone podgrzewanie tylnej szyby przy wylaczonym zaplonie to czy grzeje sie w tedy ta szyba?? przycisk od podgrzewania wtedy nie swieci, ale ostatnio z rana nie chcial zakrecic, pomyslalem ze moze to podgrzewanie rozladowalo aku..
5. jezeli mam el lusterka to czy one sa tez podgrzewane? slyszalem ze przycisk od podgrzewania szyby zalacza tez lusterka
6. gdzie znajduje sie buzzer swiatel, bo czasami wyje a czasami nie, albo przez chwile..
7. kolo przelacznika swiatel sa kontrolki od abs, air bag i jeszcze takie cos w rodzaju kierunkowskazow z jedynka nad symbolem.. mryga tylko gdy wlacze awaryjne.. od czego to moze byc??
8. w zderzaku z przodu mam halogeny helli ale przelacznik mam tylko na jedna funkcje czyli przecimgielny tyl.. myslicie ze instalacje mam?? wiem ze przy halogenach nie ma rzadnych wtyczek, moze gdzies sa kable??

przepraszam za klopot, dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 22:36 przez bomba91, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt gru 19, 2008 18:38

ad1 - pala sie wtedy kontrolki w desce? - jezeli nie to odcina wszytsko, jezeli pala to odcina pewnie tylko iskre
musialbys to sprawdzic samemu
ad2 powinno domykac dach
da sie zrobic tak by zamykalo z pilota - wystarczy wydluzyc impuls zamykania w alarmie lub uaktywnic drugi kanal - wszytsko zalezy od alarmu jaki tam masz
ad3 skoro jest spadek napiecia to prawdopodobnie cos tryma silnik i nie moze on ukrecic
ad4 jak zaplon jest wylaczony to nic nie powinno dzialac oprocz postojowych i postojowych z lewej lub prawej strony jak zostawisz autko na nie wylaczonym kierunkowskazie
chyba ze ktos przerabial instalacje elektryczna
ad5 jezeli sa podgrzewane to powinny grzac razem z szyba - ten sam wlacznik
ad6 moze to ie wina buzera tylko karncowki od drzwi
ad7 wrzuc fotke tego
ad8 z tego co pamietam to ten wlacznik jest chyba od razu z halogenami - chyba trzeba bylo go pociagnac do siebie gdy byl ustawiony na przeciwmgielne
szukaj kostek pod maska, wydaje mi sie ze powinny byc przy lewym nadkolou, kolo zbiorniczka wyrownawczego od plynu chlodnicy i zbiornika od spryskiwaczy



bomba91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 21:42
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: bomba91 » pt gru 19, 2008 19:49

AD1 jutro sprawdze dokladnie.. Wydaje mi sie ze kontrolki swieca, napewno mrygaja kierunki bo alarm wyje..
ad2. no wlasnie tylko czemu tego dachu nie domyka?? guzikiem dach normalnie dziala..
a co do domykania pilotem to alarm sadzac po pilocie mam bardzo stary chyba ktos jak kupil auto to zalozyl.. dwa przyciski.. otwieranie i zamykanie.. podpiete pod krancowki w drzwiach, masce i bagazniku.. i chyba tyle zabezpieczen.. czujnikow ruchu nie ma..
jest szansa ze moge z tym alarmem wykabinowac domykanie?? trzeba dokupic do tego ten modul domykania czy ten tak jakby "standardowy" zalatwia sprawe??
AD3 no wlasnie.. raz dziala raz nie;p juz z kolesiem rozbieralismy drzwi ale uznal pozniej ze trzeba silnik wyjac i dopiero zobaczy..
ad4 no ze swiatlami to wiem ale kierunku raczej nie zostawilem. ciemno bylo to bym widzial.. a przycisk od podgrzewania tylnej szyby gdy przy wlaczonym zaplonie swieci na zolto jak oczywiscie wlacze, gdy zaplon wylacze to nie swieci to chyba nie powinno grzac..
AD5 wlasnie nie wiem czy sa podgrzewane.. myslalem ze to moze jakas zasada, ze jak elektryczne to i podgrzewane co??
ad6 mysle ze to nie wina krancowek, bo lampka chyba normalnie gasnie oczywiscie na zaplonie bo tak to trzeba czekac..
on czasem tak pika jakby mu prad odcial.. slychac taki spadek napiecia.. np jak wylacza sie odkurzacz i spadaja obroty tak tam ten dzwiek spada.. (ale ja tu tlumacze, jak idiota)
ad7 jutro fotke dodam jak bede umial
ad8 no wlacznik mam tylko z funkcja na tylne przeciwmgielne i wlasnie nie wiem czy ktos podmienil wlacznik, czy halogeny byly dokladane.. a kostek juz szukalem i nie ma...

dzieki za pomoc :))

prosze o porade w sprawie domykania tych szyb z alarmu i zeby dach sie domykal, bo narazie to wogole sie nie domyka.. mysle ze jak bedzie domykal sie z kluczyka to i z alarmu pozniej klopotu nie bedzie..
a co z tymi tylnymi szybami moze by??

pozdrawiam..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 19, 2008 20:04

bomba91 pisze:prosze o porade w sprawie domykania tych szyb z alarmu i zeby dach sie domykal, bo narazie to wogole sie nie domyka.. mysle ze jak bedzie domykal sie z kluczyka to i z alarmu pozniej klopotu nie bedzie..
a co z tymi tylnymi szybami moze by??

Co do podłączenia alarmu w ten sposób żeby po zamknięciu auta pilotem domykały sie szyby to było o tym multum razy, uzyj szukajki u dołu strony.
Co do faktu że nie domyka się dach po domknięcu szyb z kluczyka. Z modułu każdego silnika szyby wychodzi kabel sterujący do dachu, za skrzynką bezpieczników kable te łączą się w jeden który leci do silnika dachu. Po domknięciu wszystkich szyb powinien na nim pojawić się impuls plusowy który powoduje domknięcie szybra. Kolor ma czarno zielony. Więc impuls nie dochodzi do modułu dachu, a czemu - nie wiem. Trzeba szukać przerwy, przeważnie na połączeniu przy skrzynce.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bomba91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 21:42
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: bomba91 » pt gru 19, 2008 21:03

To co przy skrzynce z bezpiecznikami szukac czarno zielonego kabelka czy raczej ich tam wiele takich? A jest mozliwosc zeby jakos na krotko sprawdzic czy bedzie dzialal? np z drzwi puscic od tego czarno zielonego kabelkiem bezposrednio do dachu?? tylko gdzie w dachu sie podpiac??

Dziekuje wam za pomoc, a za alarm sie wezme jak ogarne troche ten samochod.. :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 19, 2008 21:57

zdejm osłonkę spod silniczka zobaczysz wtyczkę a w nim kabel o tym kolorze. Podaj na niego plus z aku, dach ma się zamknąć.
Z każdych drzwi wychodzi taki kabel i łączy się potem w jeden który idzie do dachu. O ile pamiętam ale nie jestem pewien - to połączenie wszystkich kabelków czarno-zielonych jest na osobnych wtyczkach, a nie w samej skrzynce bezpieczników.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bomba91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 21:42
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: bomba91 » pt gru 19, 2008 22:45

Dziekuje bardzo.. jutro jak bede mial czas sprawdze co z tym daszkiem.. A gdy np kluczyk bede trzymal w pozycji zamknietej szyby sie domkna a ja dalej trzymam to czy cos moze sie stac tak samo z dachem o ile bedzie dzialal. bo jak sprawdze na krotko to pozniej chce sprobowac z przekreceniem kluczyka, a nie chce czegos spalic..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 19, 2008 23:12

Nic się nie stanie, znaczy nie mogę przewidzieć czy nie masz jakiegoś zwarcia, ale jeśli to tylko przerwa gdzieś na kablach to nic się nie stanie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bomba91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 21:42
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: bomba91 » sob gru 20, 2008 00:17

ok.. dziekuje bardzo :)) Jak to zrobie to czekaja mnie szyby tyl :// a pozniej halogeny

[ Dodano: 20 Gru 2008 15:57 ]
hmm.. zrobilem tak jak napisales.. dalem plusa z radia kluczyk mialem w statyjce wiec prad napewno byl
i podpialem pod zielono czarny gdy kostka byla wpieta oczywiscie, zostawilem dach otwarty, podalem tego plusa i nic... nie trzymalem dlugo, bo balem sie zeby cos sie nie spalilo.. a moze to trzeba czekac??.. no juz nie wiem.. a moze jeszcze gdzies minusa mialem dac? czy tylko plus?
a co do krancowek co ktos napisal to napewno mam sprawna, dzisiaj sprawdzalem.. to gdzie znajde ten buzzer??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob gru 20, 2008 22:22

musisz trzymac tego plusa z 5 sek zeby sie ruszyl dach



bomba91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 21:42
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: bomba91 » sob gru 20, 2008 23:58

Hmm.. no zeby to pomoglo.. ale nawet nie pomyslalem.. tak to jest jak sie czlowiek nie zna.. dzieki.. zobacze w wolnym czasie :))



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 21, 2008 14:05

bomba91, no to niestety obawiam się że elektronika przy silniczku padła. Nie trzeba czekać 5 sekund, powiedzmy sekundę. Sprawdź jeszcze przynajmniej wzrokowo pin kabla czarno zielonego przy dachu i jego ścieżkę, możesz się upewnić - ale nie żarówką tylko voltomierzem, że po przytrzymaniu kluczyka w drzwiach i domknięciu szyb ten plus do dachu dochodzi. I jeśli to wszystko nc nie wniesie to albo znajdziesz elektronika który naprawi albo nowy moduł dachu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bomba91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 21:42
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: bomba91 » ndz gru 21, 2008 14:59

Nom wlasnie chce sprawdzic jeszcze czy dochodzi plus ale sam tego nie sprawdze bo nie moge dwoch rzeczy robic na raz;p
a nie rozumiem pojecia "sprawdzic pin kabla"
ale czy to mozliwe ze dach dziala normalnie a domykanie zepsute??
czy napewno tylko plus tam podac??
z tego co pamietam to jest tam brazowy taki nawet gruby to chyba masa..
czerwony gdzie caly czas jest 12 volt
czarno zielony to ten od domykania
zielony - po przekreceniu zaplonu jest 6 volt
i jeszcze chyba zolty i jakis jeszcze gdzie nie ma pradu wogole

Kurcze a ten modul dachu to nie jest caly ten silnik??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 21, 2008 15:35

bomba91 pisze:bo nie moge dwoch rzeczy robic
przecież przyłożysz miernik do czarno zielonego i do masy prawą ręką, a lewą przez uchylone drzwi potrzymasz przekręcony kluczyk
bomba91 pisze:sprawdzic pin kabla
styk we wtryczce, czy nie wypalony
moduł to układ elektroniczny przy silniku, razem w całości z nim. Masa i plus z aku muszą być ok skoro działa z przycisku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 287 gości