Strona 1 z 1

Klapka "zimne-ciepłe" pod filtrem powietrza

: czw gru 18, 2008 20:38
autor: mmarek
Witam.Czy Oryginalnie w tym silniku ( ADD) jest coś takiego jak taka klapka przełączająca na ciepłe i zimne powietrze ? U mnie nie ma czegos takiego i cały czas bierze zimne powietrze i nie wiem czy tak producent sobie wymyślił czy jakis helmut coś kombinował.

: pt gru 19, 2008 10:49
autor: T.O.B.I.
jak możesz to zrób zdjęcie obudowy pod filtrem powietrza, a tak w ogóle to każdy silnik posiadać powinien zasilanie w ciepłe/zimne powietrze

: pt gru 19, 2008 10:58
autor: sle
masz w nim instalację LPG albo może była wcześniej? Bo przy instalacjach LPG blokuje się tą klapkę(na zimne) to może ktoś ją całkiem wywalił...
No i chodzi tylko Ci o klapkę, o tek kawałeczek plastiku? Tam powinien być doprowadzony też mały przewód(rurka) i sterować membraną-siłownikiem(doczepione to to do obudowy filtra), który to właśnie poruszą ta klapkę. W środku filtra musiałbyś mieć też rurę, która doprowadza powietrze ciepłe z silnika oraz z drugiej strony rurkę od zimnego z zewnątrz.Bynajmniej ja tak mam :grin:

: pt gru 19, 2008 20:32
autor: mmarek
Nie ma i nie było instalacji LPG, a jest tak, że nie ma doprowadzonych tam żadnych wężyków, żadnych klapek a powietrze jest zaciagane otworem w obudowie filtra od strony lampy i od strony silnika gdzie wystaje tylko taki kruciec do którego można by było podłączyć rure z ciepłym powietrzem ale tego nie ma i bierze cały czas zimne.

Troche ludzi z forum ma taki silnik, halo odezwijcie sie :pub:

[ Dodano: 19 Gru 2008 19:33 ]
T.O.B.I. pisze: każdy silnik posiadać powinien zasilanie w ciepłe/zimne powietrze
też mi sie tak zawsze wydawało :bajer:

: pt gru 19, 2008 20:51
autor: sHpAaKu
Klapke regulować może oprócz wężyka normalny termostacik. Lepiej dla Ciebie i silnika jak lata na zimnym.

: pt gru 19, 2008 21:02
autor: mmarek
sHpAaKu pisze:Lepiej dla Ciebie i silnika jak lata na zimnym.
Jak lepiej to po co montuje sie takie klapki ?

Zresztą "mówią" że jak jest taka klapka zimne ciepłe to auto mniej pali w zimie ?

: pt gru 19, 2008 21:14
autor: dziejo

: pt gru 19, 2008 21:19
autor: sHpAaKu
Klapka kieruje ciepłe powietrze z okolic wydechu wprost na filtr powietrza. Pomaga to szybciej osiągnąć temperaturę pracy silnika oraz katalizatora spalin. Gdy to nastąpi mniej więcej wtedy klapka zaczyna kierować juz zimne powietrze. Lepiej jest mieć zimne z tego względu że w tej samej objętości powietrza, wiecej tlenu będzie w zimnym a to daje efektywniejsze spalanie mieszanki. faktycznie auto pare minut później złapie temperaturę, ale jest to kwestia 2 lub może 3 minut. Temperatura powietrza zasysanego aż tak nie wpływa na temp. silnika Na paliwie nic nie odczujesz.