Strona 1 z 1

czujnik temperatury

: wt gru 16, 2008 19:32
autor: tajgerski
Szukam szukajką i szukam i jest owszem wszystko, ale nie to ..........

Mam 1,6 RF na gaźniku pierburg zagazowany, zblosowany itd...

Jak wiele osób piszących na forum o tym czy innym problemie, mam podobny.....

Nie jest to jeszcze wielka usterka, ale zaczyna mnie to drażnić.
Po odpaleniu silnika obroty są na 900 i skaczą, falują....

Dopiero po 10-ciu średnio minutach się wszystko stabilizuje.

Wiem, że to czujnik temp i to ten odpowiadajacy za właczenie automatycznego ssania.

Tylko który to jest ??
Jak go wymienić nie tracąc duzo płynu ??
Jaki kupić, żeby nie zmienił wskazań i nie szalał ??

Proszę o rady !!!
PozdraVWiam.

: wt gru 16, 2008 23:27
autor: muzykant
Tutaj masz ładnie opisane jak również warto przed wymianą sprawdzić go omomierzem czy ma dobre odczyty co do temperatury.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82398

: czw gru 18, 2008 08:17
autor: tajgerski
Szukam i szukam - NIC :(

Mam 3 czujniki, ale żaden po odłączeniu nie ma wpływu na obroty..
Nie mam niebieskiego !!
Jakiś czerwonawy i szary, a od dołu pod króćcem wody - czarny.
Miałem "wersje afrykańską" przez włącznik termiczny - ten w chłodnicy, ale po wymianie wiatrak wrócił do normalnej pracy....
Teraz któryś z termostaytów pewnie się objawił - tak samo zawalony mułem, kamieniem jak tamten.
Tylko który to ?? Czy wymienić wszystkie ??

Re: czujnik temperatury

: czw gru 18, 2008 08:29
autor: puchacz83
tajgerski pisze:Szukam szukajką i szukam i jest owszem wszystko, ale nie to ..........

Mam 1,6 RF na gaźniku pierburg zagazowany, zblosowany itd...

Jak wiele osób piszących na forum o tym czy innym problemie, mam podobny.....

Nie jest to jeszcze wielka usterka, ale zaczyna mnie to drażnić.
Po odpaleniu silnika obroty są na 900 i skaczą, falują....

Dopiero po 10-ciu średnio minutach się wszystko stabilizuje.

Wiem, że to czujnik temp i to ten odpowiadajacy za właczenie automatycznego ssania.

Tylko który to jest ??
Jak go wymienić nie tracąc duzo płynu ??
Jaki kupić, żeby nie zmienił wskazań i nie szalał ??

Proszę o rady !!!
PozdraVWiam.
Miałem podobnie

Ten czyjnik znajduje sie z przodu gaźnika on nie jest na przewodach wodnych.

Zdejm filt powietrza, tam powinieneś zobaczyć na 2 śrubkach mały czyjnik on jest w pokrywce plastikowej bądź aluminiowej. działa jak termostat i to jest on.

: czw gru 18, 2008 23:35
autor: tajgerski
To ten od przodu auta w gaźniku siedzący z jednym przewodem ??
Pod filtrem powietrza - znaczy u mnie na wierzchu, bo już nie ma tego filtra...

Ale to chyba nie ten o którym kolega pisze. Ten to ma łeb jak świeca prędzej. Nie widzę nic z dwiema śrubkami. Jutro po-zerkam jeszcze raz...

Jeśli to on to by się zgadzało, bo po odłączeniu i ponownym wpięciu - chyba nie było styku chwilę - obroty poszły zdrowo na 2700 rpm :o
I tak muszę go wymienić, bo teraz to urwałem do tego konektor i trzyma się na słowo honoru...

A tam w środku pod nim co jest ????
Powietrze - odma czy płyn chłodniczy ??
Jak go wykręcę - poleci płyn czy tylko pod-powietrze gaźnik ??