Strona 1 z 1

Stuki przy skręcaniu

: pn gru 15, 2008 10:41
autor: adi87
Ostatnio w moim mk3 zaczęły się pojawiać dziwne stuki jakby przegub ale czas między stuknięciami jest dłuższy niż między typowymi stukami przegubu. Jakby tego było mało to występuje to nie zawsze i czasem mniej czasem mocniej. NIGDY nie stuka przy max. skręcie tylko przy lekkim (ostrzejszy zakręt, rondo) czasami potrafi stuknąć przy jeździe na wprost nawet... może przegub wewnętrzny? no nie wiem juz co o tym myśleć...

: pn gru 15, 2008 11:06
autor: sewooo
sprawdź czy czasem nie poluzowała ci się nakrętka od mocowania piasty- ta duża od łożyska :chytry:

: pn gru 15, 2008 11:40
autor: abpel
adi87, tez mam podobne objawy...u mnie na jakis czas pomaga wlasnie dokrecenie sruby piasty (za kazdym razem dokrecone kluczem dynamometrycznym) tylko po jakims czasie 2-3 miech temat powraca....pytanie dlaczego ?sprobuje zmienic nakretke na nowe i pytanko czy tak po prostu moge stara wykrecic i wkrecic nowa czy to wymaga jakis dodatkowych zabiegow ?
dzieki za info

: pn gru 15, 2008 11:41
autor: prezesik25
Może to być końcówka drażka, może to być wybity sworzeń dolny, może to być łożysko w poduszce mc-persona. Najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną, zapłacić ze 20 zeta i niech sprawdzą na szarpakach.

: pn gru 15, 2008 11:52
autor: zodiak
abpel pisze:moge stara wykrecic i wkrecic nowa czy to wymaga jakis dodatkowych zabiegow ?
Po dokręceniu nowej zabezpiecz ja (nakrętkę).

: pn gru 15, 2008 11:58
autor: sewooo
nie no słuchajcie jak macie nakrętce w ręce to wystarczy wziąć ją na imadło i lekko zrobić końcówkę nakrętki na jajo ale lekko nie przesadzać potem ją nakręcić i dokręcić. Chyba że jak pisze prezesso, może być to ale ja miałem takie same objawy jak adi87, i to była nakrętka aż się włos jeży pomyśleć że tak przy 100km/h zgubić koło

: pn gru 15, 2008 13:45
autor: adi87
dzięki sprawdzę te nakrętki a jutro wjadę na kanał i pomacam brechą zawiechę jeśli nakrętki będą ok

: pn gru 15, 2008 14:45
autor: abpel
a czy przy wymianie nakretki auto ma stac normalnie na kolach...klucz w lape i mozna odkrecic stara i zalozyc nowa czy podniesc aoto lewarem czy jak ?
dzieki za info

: pn gru 15, 2008 16:18
autor: sewooo
abpel, z przodu łożyska są już sespolone czyli nie tak jak w maluchu że miałeś łożysko stożkowe i jak odkręciłeś nakrętkę to wychodził bęben z łożyskiem. tutaj jest inaczej, ALE nie możesz sobie pozwolić ma odkręcenie nakrętki bez zabezpieczenia samochodu (bez lewarka) możesz poluzowac jak bedzie stał na kołach dobrze by było jak ktos przyciśnie nogą pedał hamulca i wtedy poluzować. potem auto na lewar i odkręcasz. A co do stukówadi87, możesz mieć wybite końcówki drążków co można sprawdzić w prosty sposób włażąc pod samochód a druga osoba bedzie bardzo krótkimi r u ch a m i kręcić kierownicą lewo prawo i obserwować końcówki czy mają luz czy też nie. A jeżeli chodzi o luz na łożyskach z powodu poluzowanych nakrętek to złap za górną część koła i próbój nim pochuśtać ciągnąc do siebie i odpychając dość mocno. Jeżeli złapiesz koło po lewej stronie i po prawej jednocześnie i zaczniesz nim huśtać naprzemiennie lewo prawo możesz sprawdzić luz na łożysku czy jest. Prawa fizyki :grin:

: wt gru 16, 2008 08:30
autor: abpel
sew1, dzieki za info