Strona 1 z 2

Linka sprzęgła z samoregulatorem - problem.

: pn gru 15, 2008 00:10
autor: pablodesign
Witam!

Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić linkę sprzęgła z samoregulatorem. Na forum znalazłem że łapa przy skrzyni powinna mieć drobny luz. Druga rzecz którą znalazłem to to że po 5 krotnym nacisnieciu pedału sprzęgła powinien pojawić się luz na tej łapie przy skrzyni.

U mnie jest tak że żadnego luzu na łapie nie mam, po 5 krotnym wciskaniu sprzęgła nic się nie zmienia. Gdy ręką trochę ścisnę samoregulator to na lapie mi się robi duży luz, opada ona o jakies 1,5-2cm w dół.

Pytanie to zadaję ponieważ ostatnio 2 razy zdażyło mi się poślizgniecie sprzegła - za każdym razem tuż po zmianie biegu na wyższy. Gdy zmienie bieg i poczekam powiedzmy 5 sekund i dopiero później dam ostro w gaz to sprzęgło się nie ślizga, gdy zrobie to samo zaraz po zmianie biegu - mam uślizg.

Podejrzewam uszkodzenie tego samoregulatora i chciałbym wymienić linke na taką z ręczna regulacją. Chciałbym jednak poznać wasze opinie w tym temacie i jakiś dobry sposób na sprawdzenie tej mojej linki.

Silnik to 1.8 ADZ, golf 3 variant z 1995 roku.

Pozdrawiam.

: pn gru 15, 2008 00:23
autor: BzyTek
Witam.
Ja ostatnio zmieniałem linke na tą z ręczną regulacją (w starej samoregulator padł).
Po zmianie jest lepiej bo pedał niżej bierze.
Pozdrawiam

: pn gru 15, 2008 08:25
autor: T.O.B.I.
przy lince z samoregulatorem nie powinno buc luzu ale powinna się dać łatwo ściągnąć z łapy i ścisnąć samoregulator, natomiast na lince bez samoregulacji powinien być odczuwalny mały luz (na tej lince "bez" luz odpowiada za wysokość brania sprzęgła)

: pn gru 15, 2008 09:26
autor: Paweł Marek
Owszem na lince z samoregulatorem ma być luz, wyczuwalny w ten sposób, że naciskając łapę w dół może ona sie ugiąć trochę pociągając linkę. U mnie to jakieś 2 cm.

: wt gru 16, 2008 15:32
autor: pablodesign
No to mam jeszcze jedno pytanie. Porownalem linke z golfem brata (identyczny golf, identyczny silnik) i wystepuje takie roznice:

- u mnie moge lape sprzegla przy skrzynii biegow wcisnac jakies 2cm w dol, ale tylko raz, pozniej musze kilka razy nacisnac sprzegla i znow moge tylko raz wcisnac ta lape w dol.

- u brata jest tak ze lapa przy skrzyni tez sie wciska w dol jakies 2cm ale mozna to robic dowolna ilosc razy. Samoregulator jakos nie blokuje ponownego nacisniecia tak jak u mnie.

U brata sprzegla lapie normalnie, czyli ta bardzie przy podlodze natomiast u mnie sprzeglo lapie dopiero jak jest prawie calkiem puszczone.

Prosze o rozwiazanie problemu - ktora linka jest sprawna i ktorym autem nalezy sie zajac.

Pozdrawiam.

: wt gru 16, 2008 17:04
autor: slimak20
Z tego co piszesz to u brata jest linka OK. a u ciebie samolregulator sie zacina.Jesli bierze ci sprzeglo przy samym koncu to sproboj ciagnac zapezbieczenie z linki wyciagnac ja scisnac samoregulator (tak jak przy zakladaniu nowej linki na twojej starej powinno byc takie "oczko" plastykowe zaluz na niego samoregulor czeby był ścisniety zalu linke sprzegla na lape zatrzasnij zabezbieczenie ,poznije sicagnij to plastykowe oczko i wcisnij pedal sprzegla do konca tak jak napisales z 5 -10 razy zeby linka sie ulozyla.jesli dalej bedzie sie zacinac to kup nowa linke z samoregulatorem.

: wt gru 16, 2008 22:17
autor: barca90
BzyTek pisze:Witam.
Ja ostatnio zmieniałem linke na tą z ręczną regulacją (w starej samoregulator padł).
Po zmianie jest lepiej bo pedał niżej bierze.
Pozdrawiam
Mnie też chyba trzeba wymienić tę linkę bo ciężko wchodzą mi biegi 1 i 2. BzyTek ile ta wymiana cię kosztowała?

: wt gru 16, 2008 22:40
autor: roger18sx
ja miałem problem z linka z samoregulatorem w mk 2 bo sie urwała ( nowa 80 zł)

wiec szkoda kasy kupiłem zwykła za 15 zł obciełem koncówke linki włozyłem do oryginalnej i dziala jak natura chciała. a w siostry wariancie to tez byl taki problem ze sprzeglo słabo rozłanczalo i biegi ciezko chodziły ale zrobilem tak : dzwigłem troszke łape sprzegła do góry pociagłem linke aby sie zablokowała i naszpanowała i działa idealnie a jest tak że łapy nie da sie nacisnac w dół ani 5 mm :bigok:

: wt gru 16, 2008 22:52
autor: pablodesign
Dzieki za odpowiedz. Nowej linki z samoregulatorem raczej nie kupie, wiec albo zrobie tak jak pisze slimak20 i sie naprawi, albo kupie zwykla linke.

Pozdrawiam.

: śr gru 17, 2008 08:46
autor: T.O.B.I.
proponuje zwykła linkę z ręczną regulacją, ja po problemach z samoregulatorem nie chciałem się już wiecej denerwować, linkę z ręczną regulacją ustawisz tak jak ci pasuje żeby sprzęgło brało (góra-środek-duł)

z tego co opisujesz to linka która daje się tylko raz naciągnąć z lapą w duł jest sprawna, dlaczego? a dlatego że w przypadku kiedy ubywa nam tarczy sprzęgła (normalne użytkowanie) łapa własnie przesuwa sie w tym kierunku i daje nam to pewność że zawsze będziemy mieli taki sam skok (sprzęgło bedzie brało zawsze w tym samym miejscu - przynajmniej powinno)

: śr gru 17, 2008 20:53
autor: barca90
roger18sx pisze:a w siostry wariancie to tez byl taki problem ze sprzeglo słabo rozłanczalo i biegi ciezko chodziły ale zrobilem tak : dzwigłem troszke łape sprzegła do góry pociagłem linke aby sie zablokowała i naszpanowała i działa idealnie a jest tak że łapy nie da sie nacisnac w dół ani 5 mm
a jaka tam linka była zwykła czy z samoregulatorem?

: pn sty 05, 2009 19:10
autor: pablodesign
Mam jeszcze pytanie - czy ktoś wie jaka linka z regulacja ręczną podpasuje do mojego silnika - 1.8 ADZ, golf 3 variant 96 rok? Może ktoś to już przerabiał i wie od czego pasuje bez wielkich przeróbek.

: wt sty 06, 2009 09:20
autor: T.O.B.I.
w sklepie podasz dane wozu i silnika i coś dobierzesz, sa dwa parametry długość linki i zaczepy do mocowania linki w pedale i przy skrzyni

: wt sty 06, 2009 15:16
autor: BzyTek
pablodesign pisze:Mam jeszcze pytanie - czy ktoś wie jaka linka z regulacja ręczną podpasuje do mojego silnika - 1.8 ADZ, golf 3 variant 96 rok? Może ktoś to już przerabiał i wie od czego pasuje bez wielkich przeróbek.
W sklepie u Bogdana na Żupańskiego kupisz ją bez problemu. Koszt ok 30zł.
Pozdrawiam