Strona 1 z 1

Jak sprawdzić układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju?

: ndz gru 14, 2008 22:53
autor: Q.bak
Witam,
mam podejrzenia co do sprawności w/w układu w moim golfie.
Początkowo myślałem, że nie mam odpowiedniego ciśnienia oleju i dlatego pow. 2tyś obrotów (a dokładnie jeśli przez ok 3 sek przytrzymam silnik w przedziale 2000-2300obr.) zaczyna migać mi kontrolka oraz piszczeć brzęczyk.
Jeśli jednak czujniki ciśnienia działają następująco:

-w podstawie filtra przy braku ciśnienia jest "w powietrzu" a przy ciśnieniu (2bar) zwiera do masy
-w głowicy przy braku ciśnienia zwiera do masy a przy ciśnieniu "wisi w powietrzu"

to jeśli wymusze na kabelkach taki właśnie stan: tzn do tego przy podstawie filtra podepne na stałe mase a tego w główicy odepne, to układ będzie myślał że jest wszystko ok i brzęczyk nie powinien się włączać??
U mnie i tak włącza się przy 2tyś obr.

Proszę o potwierdzenie tezy, że układ sie zepsuł oraz o wskazówki jak go naprawić.

Pozdr.

: ndz gru 14, 2008 23:02
autor: bongo
Może pomoże: Obrazek

: ndz gru 14, 2008 23:27
autor: Q.bak
bongo, dzięki ale to już też czytałem.
Chodzi mi o to czy po takiej diagnozie jak wyżej napisałem na 100% można stwierdzić, że to wina licznika. Oraz jeśli to licznik to jak naprawić to uszkodzenie (bez wymiany na nowy)

: pn gru 15, 2008 08:06
autor: zodiak
Na początek należało by sprawdzić ciągłość przewodów od czujników do "deski", no chyba że zwarcie/przerwę symulowałeś już bezpośrednio na złączu "deski".
W "desce" odpowiada za to specjalna płytka z brzęczykiem (jest to osobny "moduł", który można wyjąć i wymienić.

[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 07:13 ]
płytka ta ma symbol 321 919 064 M i przypomina trochę literę "L" , element nr 15 na rysunku: Obrazek