Jak sprawdzić układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju?
: ndz gru 14, 2008 22:53
Witam,
mam podejrzenia co do sprawności w/w układu w moim golfie.
Początkowo myślałem, że nie mam odpowiedniego ciśnienia oleju i dlatego pow. 2tyś obrotów (a dokładnie jeśli przez ok 3 sek przytrzymam silnik w przedziale 2000-2300obr.) zaczyna migać mi kontrolka oraz piszczeć brzęczyk.
Jeśli jednak czujniki ciśnienia działają następująco:
-w podstawie filtra przy braku ciśnienia jest "w powietrzu" a przy ciśnieniu (2bar) zwiera do masy
-w głowicy przy braku ciśnienia zwiera do masy a przy ciśnieniu "wisi w powietrzu"
to jeśli wymusze na kabelkach taki właśnie stan: tzn do tego przy podstawie filtra podepne na stałe mase a tego w główicy odepne, to układ będzie myślał że jest wszystko ok i brzęczyk nie powinien się włączać??
U mnie i tak włącza się przy 2tyś obr.
Proszę o potwierdzenie tezy, że układ sie zepsuł oraz o wskazówki jak go naprawić.
Pozdr.
mam podejrzenia co do sprawności w/w układu w moim golfie.
Początkowo myślałem, że nie mam odpowiedniego ciśnienia oleju i dlatego pow. 2tyś obrotów (a dokładnie jeśli przez ok 3 sek przytrzymam silnik w przedziale 2000-2300obr.) zaczyna migać mi kontrolka oraz piszczeć brzęczyk.
Jeśli jednak czujniki ciśnienia działają następująco:
-w podstawie filtra przy braku ciśnienia jest "w powietrzu" a przy ciśnieniu (2bar) zwiera do masy
-w głowicy przy braku ciśnienia zwiera do masy a przy ciśnieniu "wisi w powietrzu"
to jeśli wymusze na kabelkach taki właśnie stan: tzn do tego przy podstawie filtra podepne na stałe mase a tego w główicy odepne, to układ będzie myślał że jest wszystko ok i brzęczyk nie powinien się włączać??
U mnie i tak włącza się przy 2tyś obr.
Proszę o potwierdzenie tezy, że układ sie zepsuł oraz o wskazówki jak go naprawić.
Pozdr.