Jak sprawdzić układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Jak sprawdzić układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju?

Post autor: Q.bak » ndz gru 14, 2008 22:53

Witam,
mam podejrzenia co do sprawności w/w układu w moim golfie.
Początkowo myślałem, że nie mam odpowiedniego ciśnienia oleju i dlatego pow. 2tyś obrotów (a dokładnie jeśli przez ok 3 sek przytrzymam silnik w przedziale 2000-2300obr.) zaczyna migać mi kontrolka oraz piszczeć brzęczyk.
Jeśli jednak czujniki ciśnienia działają następująco:

-w podstawie filtra przy braku ciśnienia jest "w powietrzu" a przy ciśnieniu (2bar) zwiera do masy
-w głowicy przy braku ciśnienia zwiera do masy a przy ciśnieniu "wisi w powietrzu"

to jeśli wymusze na kabelkach taki właśnie stan: tzn do tego przy podstawie filtra podepne na stałe mase a tego w główicy odepne, to układ będzie myślał że jest wszystko ok i brzęczyk nie powinien się włączać??
U mnie i tak włącza się przy 2tyś obr.

Proszę o potwierdzenie tezy, że układ sie zepsuł oraz o wskazówki jak go naprawić.

Pozdr.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz gru 14, 2008 23:02

Może pomoże: Obrazek



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » ndz gru 14, 2008 23:27

bongo, dzięki ale to już też czytałem.
Chodzi mi o to czy po takiej diagnozie jak wyżej napisałem na 100% można stwierdzić, że to wina licznika. Oraz jeśli to licznik to jak naprawić to uszkodzenie (bez wymiany na nowy)



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn gru 15, 2008 08:06

Na początek należało by sprawdzić ciągłość przewodów od czujników do "deski", no chyba że zwarcie/przerwę symulowałeś już bezpośrednio na złączu "deski".
W "desce" odpowiada za to specjalna płytka z brzęczykiem (jest to osobny "moduł", który można wyjąć i wymienić.

[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 07:13 ]
płytka ta ma symbol 321 919 064 M i przypomina trochę literę "L" , element nr 15 na rysunku: Obrazek
Ostatnio zmieniony pn gru 15, 2008 08:17 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości