rozrusznik nie kreci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

swiderek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 22, 2006 00:36
Lokalizacja: szczawnica
Kontakt:

rozrusznik nie kreci

Post autor: swiderek » pt gru 12, 2008 15:58

witam. mam problem z rozrusznikiem, a mianowicie po przekreceniu stacyjki nic sie nie dzieje. nie dawno rozladowal mi sie akumlator, zaladowalem go i samochod odpalal normalnie, moze czasami troche ciezej niz zwykle. kilka dni temu znow rozladowal mi sie zaladowalem go i rozrusznik anii drgnie. czy to moze byc wina zbyt słabego akumlatora, czy poprostu rozrusznik jest do d.py?? ma ktos jakis pomysl?? bo nei chcial bym wydawac kase na nowy rozrusznik, ani akumlator:)

pozdrawiam

Samochód golf mk1 silnik Jb


swiderek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt gru 12, 2008 16:12

Pytania dodatkowe:
-Jak przekręcasz kluczyk to gasną kontrolki?Jeżeli tak to aku lub na połączeniach(klemy ,na masę ,na rozruszniku).
- jak nie gasną to kostka stacyjki lub elektromagnes rozrusznika.
Tyle dla sprecyzowania.. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

swiderek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 22, 2006 00:36
Lokalizacja: szczawnica
Kontakt:

Post autor: swiderek » pt gru 12, 2008 16:32

nie gasna, przymrużaja sie:) slychac tylko takie tykniecie i nic sie nei dzieje


swiderek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt gru 12, 2008 16:47

To jesteśmy znacznie bliżej...
Elektromagnes: nie mostkuje kabla z aku na uzwojenie stojana (na e -magnesie śrubę górną z dolną).wewnątrz elektromagnesu jest zwora miedziana- bywa że "podpalona' i nie łączy.
Można wykonać próbę "na krótko" tj. zewrzeć obie śruby np.kluczem.Omijamy elektromagnes.UWAGA!autko na luzie!!Jeżeli chodzi to wina elektromagnesu ,jeżeli nie to następne są szczotki wirnika... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

swiderek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 22, 2006 00:36
Lokalizacja: szczawnica
Kontakt:

Post autor: swiderek » pt gru 12, 2008 17:42

sorki ale za duzo mi to nie mowi:) jedyne co zrozumialem to ze połaczyc dwie sroby kluczem:)

tu foto z tym elektromagnesem, czy wszystko wogole jest dobrze podłaczone??

Obrazek


swiderek

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt gru 12, 2008 18:07

swiderek, oldstaszek, miał na myśli aby połączyć te dwie śruby M8, ale myślę, że to kiepski pomysł, po pierwsze dla tego, że jak tego nigdy nie robiłeś to można narobić sobie kłopotów. Jak połączysz te śruby "czymś" to może mocno zaiskrzyć i jak się wystraszysz to możesz jeszcze przy okazji zewrzeć + z aku z masą. Do tego nawet jak automat uwalony to i tak trzeba targać rozrusznik, więc takie testy to lepiej robić na stole.
Jeżeli nie jest uszkodzony przewód prądowy aku-rozrusznik i bateria oki to raczej bym podejrzewał skończone lub zawieszone szczotki. Jak szczotki niesprawne to automat nie zadziała. Taka już jest konstrukcja rozrusznika i w takiej sytuacji czasem pomaga na chwilę walnięcie czymś ciężkim w korpus rozrusznika.
Zajrzyj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15 . Co prawda w temacie zaczęło się bendix'a , ale opisywałem tam także działanie automatu.


JaroW

Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: mk1988 » pt gru 12, 2008 18:46

ma 100% to będą szczotki ostatnio z kumplem robiłem to w Escorcie tez bylo tyknięcie i nic rozebralismy wymienilismy szczotki i jak ręką odjął :bigok:


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt gru 12, 2008 19:11

Sorry koledzy - trochę się zapędzam.
Tak bywa że to co dla nas jest oczywiste dla innych może stanowić problem - taki mój problem.
Poproś kogoś kto coś "ciamie" w elektryce.Że rozrusznik - nie ulega wątpliwości.Pozostaje kwestia jaki element.Opisałem swoje sposoby jakie stosuję przy diagnozowaniu od dziesięcioleci... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt gru 12, 2008 21:04

Sorry koledzy - trochę się zapędzam.
Nie ma za co, ale wiesz ja to jest jak przyspawa klucz lub coś innego, a kabel od aku zaczyna świecić :) . Lepiej nie kusić losu, ale inna sprawa, że dawniej także stosowałem takie patenty do sprawdzania, ale teraz to tylko w sytuacji awaryjnej u kogoś na drodze, bo u siebie staram się nie dopuścić do takiej sytuacji. Po prostu trzeba wiedzieć co się robi i jakie to niesie zagrożenie . :pub:


JaroW

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob gru 13, 2008 04:07

swiderek, zanim cokolwiek zrobisz z tego co koledzy proponują, sprawdź na innym, sprawny aku czy odpali. bo jeśli
swiderek pisze:nie gasna, przymrużaja sie:)
to może być wina akumulatora, nie ma siły obrócić rozrusznika.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » sob gru 13, 2008 14:37

oldstaszek pisze:To jesteśmy znacznie bliżej...
Elektromagnes: nie mostkuje kabla z aku na uzwojenie stojana (na e -magnesie śrubę górną z dolną).wewnątrz elektromagnesu jest zwora miedziana- bywa że "podpalona' i nie łączy.
Można wykonać próbę "na krótko" tj. zewrzeć obie śruby np.kluczem.Omijamy elektromagnes.UWAGA!autko na luzie!!Jeżeli chodzi to wina elektromagnesu ,jeżeli nie to następne są szczotki wirnika... :pub:
Zwarcie tych śrub da Ci tylko tyle, że zacznie pracować wirnik na "sucho". Nie zostanie zazębiony bendix z kołem zamachowym. Wirnik bez obciążenia będzie się kręcił nawet na padniętym akumulatorze. Aby sprawdzić tak jak piszesz, jedna osoba musi przekręcić kluczyk tak aby elektromagnes wypchnął bendix a druga zewrzeć te śruby.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 13, 2008 19:34

Dokładnie jak pisze Gangst3R, ja bym jeszcze spróbował zdjąć złaczkę z przewodem czerwono - czarnym i pod konektorek w elektromagnesie podłaczyłbym +12V bezpośrednio z aku (samochód na luuzie - będzie odpalał). Wyeliminujesz na 100% kostkę stacyjki.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob gru 13, 2008 23:29

Lipek81 pisze:podłaczyłbym +12V bezpośrednio z aku
Miałem kłopoty z odpalaniem i założenie w tym miejscu przekaźnika rozwiązało problem.



swiderek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 22, 2006 00:36
Lokalizacja: szczawnica
Kontakt:

Post autor: swiderek » wt gru 16, 2008 22:54

Dzieki wszystkim za pomoc... wyjaśnio sie:) akumlator był za słaby.. podładowalem go i odrazu przekrecił


swiderek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 407 gości