Strona 1 z 1
Świeci kontrolka ładowania mk2
: pn sie 08, 2005 17:21
autor: bebe2
Jak w temacie świeci na wolnych i srednich.
Jak silnik jest zimny i przegazuje to gaśnie, a jak ciepły to musze trzymać na wysokich obrotach żeby zgasła. Miał już ktoś podobny problem?
Dzięki i pozdrawiam
Re: Świeci kontrolka ładowania mk2
: pn sie 08, 2005 17:25
autor: piotr1979
bebe2 pisze:Jak w temacie świeci na wolnych i srednich.
Jak silnik jest zimny i przegazuje to gaśnie, a jak ciepły to musze trzymać na wysokich obrotach żeby zgasła. Miał już ktoś podobny problem?
Dzięki i pozdrawiam
alternator wykrec ,i zobacz co w srodku.moze szczotki do wymiany?
: pn sie 08, 2005 17:31
autor: k631
Witam bez kombinacji wymiana regulatora napięcia . Pozdrawiam
: pn sie 08, 2005 18:23
autor: Michael G60
Ja tak miałem, ze kal zpalałem to zawsze swieciłą kontrolka w Mk II...po przegazowaniu gasłą.
Sparwdzałęm ładowanie i wszystko było OK, nawet gdy świeciła kontrolka i miałęm włączone światła...
Wymieniłem regulator napięcia - z innego powodu i dalej tak jest...już 3,5 roku tak jeżdże...
Sprawdź najpierw ładowanie, jak nie to wymień regulator...dużo nie kosztuje...
: pn sie 08, 2005 18:37
autor: czyś
W skrócie: Najpierw sprawdź czy dobrze jest napięty pasek klinowy, sprawdź połączenia kabli, potem napięcie ładowania, ewentualnie wymiana regulatora napięcia, jeżeli nie trzyma parametrów (nie zakładaj KAE, mi przez to rozsadziło aku, niektóre serie mają genialne, ale czasami trafia się dno - oprócz mnie znam inny podobny przypadek, ta sama firma i ten sam skutek). Jeśli to nie pomaga, to szykuje się poważniejsza naprawa (wymiana mostka z diodami, bo uzwojenia stojana lub wirnika z reguły albo są dobre i alt. działa, albo złe i nie działa w ogóle).
: pn sie 08, 2005 19:05
autor: bebe2
Dzięki za podpowiedzi.
Pasek jest ok połączenia też. Napięcie mieżyłem i rzeczywiście nie ma.
Jaka jest cena oryginalnego regulatora wie ktoś?
: pn sie 08, 2005 21:36
autor: czyś
Do alternatora Boscha płaciłem w maju, po sławetnych przebojach (hmm, mała eksplozja aku) 92 złocisze (oryginał Bosch)
czyś
: pn sie 08, 2005 23:02
autor: Deacon
hmm ja placilem za regulator ok. 35zl ale nie pamietam czy to byl zamiennik czy oryginal

: wt sie 09, 2005 00:19
autor: daaroo
Deacon pisze:hmm ja placilem za regulator ok. 35zl ale nie pamietam czy to byl zamiennik czy oryginal Smile
za tą cene orginału nie kupisz, chyba ze kradziony
: śr sie 10, 2005 15:47
autor: bebe2
Witam
Wymieniłem regulator i jest OK. Tylko troche niskie napięcie - 13,5V - jak myślicie zostawić czy reklamować?
Firma 4MAX 68zł.
: śr sie 10, 2005 16:01
autor: mr_simon
Dlaczego za niskie, takie powinno być.
: śr sie 10, 2005 16:01
autor: czyś
Ja przy aku 50 Ah zamiast "regulaminowego" 44 Ah (nóweczka Varta Blue, srebro+wapń) na nówce regulatorze Boscha mam też 13,5 V zamiast idealnego według niektórych 13,7-14V. I póki co wszystko jest ok.
: śr sie 10, 2005 16:10
autor: bebe2
No to mnie uspokoiliście, zostawiam jak jest.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Jak by sie jeszcze znalazł ktoś kto ma Gażnik 2e, gdzieś tam jest mój post.
Dla mnie bardzo ważne, dla kogoś 15minut.
: śr sie 10, 2005 19:42
autor: allebazi
Jak dobrze poczytacie na akumulatorach czy bosh czy varta napiecie ladowania ma byc w granicach 14,5V ,przy wlaczonych odbiornikach moze spasc.U mnie na pusto 14,56 przy wlaczonym wszystkim co mam na wolnych obrotach 13,7.
Pozdrowienia.