Strona 1 z 1

Wibracje

: pn sie 08, 2005 15:32
autor: marekos
Mam taki problem nie wiem skąd biorą się wibracje całej karoserii. Pojawiają się tylko na 4 i 5 biegu, zwłaszcza jak przyhamuje a następnie z chwilą naciśnięcia gazu zaczyna telepać całym samochodem, proszę o pomoc. Golf mkIII 1.9TDI 94r.

: pn sie 08, 2005 17:28
autor: k631
Witam dwie usterki ,a mianowicie przy chamowaniu wibracja kierownicą -krzywe tarcze chamulcowe , a przy dodawaniu gazu wibracja spowodowana jest uszkodzeniem przegubów środkowych. Pozdrawiam

: pn sie 08, 2005 19:58
autor: marekos
Dzięki za zainteresowanie się moim problemem.

Ale wydaje mi się że to nie są tarcze hamulcowe, bo gdyby tak było to by drżało i telepało w trakcie hamowania, a tu jest tak że te wibracje pojawiają się w chwili naciśnięcia na pedał gazu, a po wcześniejszym przyhamowaniu. Czasami pomaga puszczenie całkowite gazu i po chwili znowu naciskam i ustają te wibracje. A w jaki sposób mam sprawdzić przeguby, bo sprawdzając w tradycyjny sposób tzn. ruszając na skręconych do oporu kołach jest cisza i wszystko ok.

Proszę pomóżcie bo ten problem spędza mi sen z powiek.

Re: Wibracje

: wt sie 09, 2005 10:47
autor: briano
Z tego co czytałem to takie drgania w tdi to częste przypadki i nie zawsze łatwe do usunięcia
Tu masz troche o tym wystarczy troche pogrzebać w szukaju:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi

: śr sie 10, 2005 07:57
autor: Rydzu
A może po prostu redukuj na niższy bieg a nie męczysz go na niskich obrotach z 5 i próbujesz wkręcać? Bez przesady z tą ekonomią na 3 litrach 100 km nie zrobisz :-)

: śr sie 10, 2005 08:05
autor: Mariusz D.
Dokładnie rydzu ma raję, TDI trzeba redukować dość często, nie lubia jeżdzić wolno na wysokich biegach, też tak mam jak na 5 biegu jade 40 czy 60 km/h, poprostu redukcja, a jak nie lubisz zmieniać często biegów to polecam zwykłego diesla moim mk II 1,6 D na 5 biegu można bez szarpania jechać nawet 30 czy 40 km/h. Zmieniaj bieg na niższy przy zwalnianiu a przed przyśpieszaniem :bigok:

: śr sie 10, 2005 11:18
autor: marekos
Ta redukcja biegu faktycznie pomaga i jak jest wkręcony na obroty to nie wibruje. To jest mój pierwszy diesel i wcześniej w innych samochodach się z czymś takim nie spotkałem. Delikatnie telepie jak się przeciąży silnik na wyższych biegach i tak powinno być, a u mnie to zdrowo trzęsie. Na prędkościomierzu są dwie czerwone kreski i z tego co wiem to ta druga przy 50km/h oznacza minimalna prędkość na 5 biegu i do tego się stosuje, więc chyba powinno być wszystko dobrze, ale zaprowadzę go do jakiegoś mechanika niech go obejrzy.
A zna może ktoś dobrego speca od TDI z Lublina lub okolic?

Dzięki wielkie za pomoc.

: śr sie 10, 2005 12:46
autor: Rydzu
Ja kiedyś dostałem radę od mechanika, jak szukałem czy wszystko w moim autu super, powiedział: "Panie, czego pan chcesz to stare auto więc nie będzie chodzić jak mercedes a jak coś piszczy albo stuka to głośniej radio!"
NIe wiem czy miał rację i jakie są jego dalsze losy, ponieważ to była ostatnia moja wizyta u niego.
:-)
Proponuję zmianę biegów w momencie osiągnięcia prędkości obrotowej dla maksymalnego momentu obrotowego, u mnie jest to ok. 3000 o/min. Pali wtedy jak w instrukcji napisane, motor nie dostaje w du.. a silnik pracuje jak ta lala. Musiałem też się tego nauczyć go to mój pierwszy diesel ale już jest lepiej niż jak na początku.

: śr sie 10, 2005 15:45
autor: Adamm
u mnie tez sa wibracje na 4 i 5 biegu ale w zakresie od 2.2 do 2.8 tys obrotow ;/

mechanik powiedzial ze mial podobny przypadek gdzie poszlo cos mechanicznego w pompie wtryskowej i ze po wymianie bylo cacy.

w chwili obecnej napisalem posta na forum Mastersa w celu konsultacji. zobaczymy co bedzie dalej bo nie usmiecha mi sie wykladac 800 na pompe ;/

: śr sie 10, 2005 17:06
autor: Adamm
no tak ale u mnie przestaje wibrowac gdu puszczam gaz i schodzi z obrotow

: czw sie 11, 2005 17:33
autor: k631
Witam panowie czy wy traktorami jezdzicie bo jusz nie kapuje nic nie może się trząść ani wibrować macie albo rozwalone zawieszenie silnika,przedniej osi,przegubów bąć wasze autka są tak walone że panie borze nie pomoże

: czw sie 11, 2005 18:19
autor: Adamm
takie komenty to pozal sie Boze.

jakbys czytal z zrozumieniem to bys widzial ze wibruje mi tylko na 4 i 5 biegu w pewnym zakesie obrotow. Zawieszenie silnika itp odpada bo by szarpalo na kazdym biegu na niskich obrotach.

prawdopodobnie moez to byc pompa wtryskowa ale to jeszcze sie okaze...