Krople oleju wiszą na skrzyni biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jahim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:05
Lokalizacja: Lublin

Krople oleju wiszą na skrzyni biegów

Post autor: Jahim » wt gru 09, 2008 23:17

Witam!
Mam następujący problem: 1. Cieknie olej silnikowy. Krople wiszą na skrzyni biegów, a widać, że olej wydostaje się ze szczeliny pomiędzy silnikiem a skrzynią. 2. Oprócz tego dzieją się dziwne rzeczy podczas jazdy. Kiedy jadę sobie np. na 3 biegu i nagle dodam mocno gazu to samochód zamiast przyspieszyć to "wyje"- obroty idą w górę ale nie przyspiesza.

Powiedzcie mi drodzy koledzy czy usterki są ze sobą połączone, ewentualnie co trzeba zrobić, i ile to może kosztować. Mówimy o mk2 1,3 NZ

Z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt gru 09, 2008 23:26

obroty idą w górę ale nie przyspiesza.
być moze poszedł simering na wale i olej rozbryzgiem dostaje się na tarcze sprzęgła



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Krople oleju wiszą na skrzyni biegów

Post autor: raf1al » wt gru 09, 2008 23:27

Jahim pisze:Witam!
Mam następujący problem: 1. Cieknie olej silnikowy. Krople wiszą na skrzyni biegów, a widać, że olej wydostaje się ze szczeliny pomiędzy silnikiem a skrzynią. 2. Oprócz tego dzieją się dziwne rzeczy podczas jazdy. Kiedy jadę sobie np. na 3 biegu i nagle dodam mocno gazu to samochód zamiast przyspieszyć to "wyje"- obroty idą w górę ale nie przyspiesza.

Powiedzcie mi drodzy koledzy czy usterki są ze sobą połączone, ewentualnie co trzeba zrobić, i ile to może kosztować. Mówimy o mk2 1,3 NZ

Z góry dzięki za pomoc
albo uszczelniacz wału korbowego albo oski od skrzyni sie wziął i zepsuł
olej poszedł na tarcze sprzęgła i ślizga!

sprzęgło pewnie nowe trzeba będzie dać!



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt gru 09, 2008 23:31

raf1al pisze:albo uszczelniacz wału korbowego
własnie o tym piszę :bajer: :bigok:



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » wt gru 09, 2008 23:33

dziejo pisze:
raf1al pisze:albo uszczelniacz wału korbowego
własnie o tym piszę :bajer: :bigok:
spoko wiem spóźniłem sie :) parę sekund



Jahim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Jahim » wt gru 09, 2008 23:36

Około rok temu wymieniałem tylny simmering, a przy tym cały komplet sprzęgła. To dziwne, że po 30tkm jest to samo. Czyli czeka mnie wydatek około 500zl :/
Czy ktoś może wie gdzie w Lublinie można to zrobić dobrze i za rozsądna cenę? Bo tam gdzie robiłem to rok temu już nie pojadę...

I jeszcze jedno pytanie: Czy może być jakaś przyczyna tak szybkiego zużycia uszczelniacza? Może jakieś za wysokie ciśnienie oleju?

Pozdrawiam



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » śr gru 10, 2008 00:22

Jahim pisze:Około rok temu wymieniałem tylny simmering, a przy tym cały komplet sprzęgła. To dziwne, że po 30tkm jest to samo. Czyli czeka mnie wydatek około 500zl :/
Czy ktoś może wie gdzie w Lublinie można to zrobić dobrze i za rozsądna cenę? Bo tam gdzie robiłem to rok temu już nie pojadę...

I jeszcze jedno pytanie: Czy może być jakaś przyczyna tak szybkiego zużycia uszczelniacza? Może jakieś za wysokie ciśnienie oleju?

Pozdrawiam

zależy cz to od skrzyni czy od silnika uszczelka sie zużyła !
może jakiś do kitu był albo uszkodzili przy wymianie!

co do sprzęgła to sama tarcza powinna styknac!!
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 00:23 przez raf1al, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 10, 2008 01:25

Problem z uszczelniaczem polega na tym, że po większym przebiegu warga simeringu wycina rowek w metalu (właśnie mam w rozbiórce motor po 320 tkm - doskonale widoczne) na płaszczyźnie wału korbowego. Przez ten rowek nowy simering potrafi wytrzymać b. krótko albo w ogóle nie trzyma (jeśli nowy simer styka się z włem w tym samym miejscu co stary).

Jeśli porafisz rozróżnić zapach oleju silnikowego i przekładniowego, to powąchaj olej roztarty na palcach (przekładniowy ma wyraźnie ostry, drażniący zapach) - czy leci simerem ze skrzyni czy z silnika. Może być też puszczający simering na flanszy półosi (olej i tak spływa w najniższe miejsce), albo mały simering wybieraka (też spływa), ale to byłby przekładniowy.

Masz NZ-a, wadliwa praca wtrysku w tym silniku (np. lejący wtryskiwacz) czasami powoduje spływanie nie spalonego paliwa do oleju - rozrzedza olej. Zobacz, czy olej nie capi paliwem (odkręć korek wlewu oleju i powąchaj), zwszczególnie, jeżeli ostatnio np. silnik pracował nieco głośniej niż zwykle.

Co do samego simeringu - powinien to być chyba simering dwuwargowy jak wszystkie w silniku, przy montażu z reguły nakłada się odrobinę smaru stałego w przestrzeń między wargami, żeby zwłaszcza na początku nie pracował na wałku całkiem na sucho - może taki szczegół?
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 01:31 przez czyś, łącznie zmieniany 1 raz.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Jahim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Jahim » śr gru 10, 2008 09:50

Dziękuję za zainteresowanie. Sprawdziłem wyciekający olej. Nie ma on tego dziwnego zapachu. Poza tym wycieka dokładnie z pod takiej blachy która znajduje się pomiędzy skrzynia a silnikiem.

Sam tego robić nie będę bo nie mam warunków. Chciałbym tylko znaleźć człowieka który zrobi to dobrze bo tak jak już pisałem robiłem to wszystko rok temu.

Zastanawiałem się jeszcze czy to nie może mieć jakiegoś związku z odma? Na przykład jeśli by się przytkała to nie zwiększy się ciśnienie oleju?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr gru 10, 2008 10:57

Jahim pisze:Zastanawiałem się jeszcze czy to nie może mieć jakiegoś związku z odma?
ależ oczywiscie !!!!!!!!!

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.

Autor: Grzegorz Burda



Jahim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Jahim » śr gru 10, 2008 13:41

W tamtym roku doświadczyłem problemów z odmą- olej wysadziło bagnetem. Dlatego też w tym roku przed zimą dokładnie rozebrałem wszystko, przeczyściłem i poskłądałem. Czy możliwe, że w ciągu miesiąca odma znowu się zapchała?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 401 gości