Strona 1 z 1

uciete wiszace kable

: pn gru 08, 2008 17:36
autor: matti6060
Witam
dzisiaj odkrylem dwa ociete wiszace kable w moim golfiku 2.0 2E nie mam pojecia od czego one sa i prosze o pomoc w zidentyfikowaniu....widze ze sa one polaczane z wiazka kabli ktora idzie do kostki od sondy lambda jeden jest koloru bialo-brazowego a drugi bialo-czerwonego oto linki do zdjec:
http://s4.zapodaj.net/70804875.jpg.html
http://s4.zapodaj.net/42001535.jpg.html
http://s4.zapodaj.net/56338231.jpg.html
z gory dzieki za pomoc

: pn gru 08, 2008 17:41
autor: agrala
mozliwe ze to od ogrzewania sondy
jeden idzie d kompa (masa z kompa na grzalke sondy) a drugi jest podlaczony pod pompe paliwa
pomiedzy tym bialoczerwonym a masa auta powinno byc 12V po pdpaleniu auta i przez chwile jak przekrecisz zplon - ogolnie powinno byc napiecie kiedy dziala pompa paliwa

: pn gru 08, 2008 18:01
autor: Paweł Marek
matti6060, jeju co tu jeszcze w tym aucie odkryjesz, po co ktoś odcinał grzanie sondy?

: pn gru 08, 2008 21:32
autor: matti6060
agrala pisze:mozliwe ze to od ogrzewania sondy
jeden idzie d kompa (masa z kompa na grzalke sondy) a drugi jest podlaczony pod pompe paliwa
pomiedzy tym bialoczerwonym a masa auta powinno byc 12V po pdpaleniu auta i przez chwile jak przekrecisz zplon - ogolnie powinno byc napiecie kiedy dziala pompa paliwa
Wiec na co wplyw maja te uciete kable i gdzie je mam podlaczyc zeby bylo ok???

: pn gru 08, 2008 21:39
autor: Paweł Marek
pytanie od której strony są odcięte, od strony sondy czy od drugiej, czy są po prostu przecięte i oba końce obu kabli masz na widoku.

: pn gru 08, 2008 21:44
autor: matti6060
Paweł Marek pisze:pytanie od której strony są odcięte, od strony sondy czy od drugiej, czy są po prostu przecięte i oba końce obu kabli masz na widoku.
nie widzialem tam drugiej czesci tego przewodu ale poszukam jeszcze jutro dokladnie,wiem jedno ze przy kostce sondy wszystkie kable sa ok...i teraz jeszcze jedno pytanie czy te uciete kable maja wplyw na niewlasciwa prace sondy a co za tym idzie zwiekszone spalanie???

: pn gru 08, 2008 21:50
autor: Paweł Marek
bez ogrzewania później zaczyna działać, bo nagrzewa się tylko od spalin. Z ogrzewaniem - szybciej, po kilku minutach, nawet po minucie, zalezy od temp. otoczenia i sposobu jazdy. Może trochę więcej palić, trudno mi powiedzieć ile, raczej niezbyt znacząco. W 2E sonde masz w katalizatorze, w miejscu gdzie rura się już rozszerza, i nie jest tak intensywne grzana przez spaliny, węc powinna mieć własne ogrzewanie sprawne.

: pn gru 08, 2008 21:57
autor: matti6060
aha,No wiec postaram sie jutro odnalezc brakujaca czesc kabelka poskrecam i zawine w izolacje bo slyszalem ze przewodow od sondy sie nie lutuje :D mam nadzieje ze juz wiecej nic takiego ciekawego nie znajde...

: pn gru 08, 2008 22:12
autor: Paweł Marek
Nie lutuje sie przewodów od strony sondy do wtyczki, w tym miejscu lutuj normalnie. Ale ostrożnie z tym, skoro ktoś odciął przewody, to niewykluczone że jest jakies zwarcie, na przykład w uszkodzonej sondzie. Spali się wtedy bezpiecznik, ten sam co do pompy paliwa, nr 18. Lepiej najpierw weź omomierz i sprawdż pomędzy przeciętymi od strony sondy kablami czy jest jakiś opór wskazujący na to że grzałka sondy jest dobra. Nie wiem dokładnie ile , ok 10 omów powinno być. Grzałka ma kilkanaście do 20 Watt.

: pn gru 08, 2008 22:35
autor: agrala
opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
a tu schemacik

Obrazek