uciete wiszace kable

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matti6060
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt cze 13, 2008 21:50
Lokalizacja: Częstochowa

uciete wiszace kable

Post autor: matti6060 » pn gru 08, 2008 17:36

Witam
dzisiaj odkrylem dwa ociete wiszace kable w moim golfiku 2.0 2E nie mam pojecia od czego one sa i prosze o pomoc w zidentyfikowaniu....widze ze sa one polaczane z wiazka kabli ktora idzie do kostki od sondy lambda jeden jest koloru bialo-brazowego a drugi bialo-czerwonego oto linki do zdjec:
http://s4.zapodaj.net/70804875.jpg.html
http://s4.zapodaj.net/42001535.jpg.html
http://s4.zapodaj.net/56338231.jpg.html
z gory dzieki za pomoc



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 08, 2008 17:41

mozliwe ze to od ogrzewania sondy
jeden idzie d kompa (masa z kompa na grzalke sondy) a drugi jest podlaczony pod pompe paliwa
pomiedzy tym bialoczerwonym a masa auta powinno byc 12V po pdpaleniu auta i przez chwile jak przekrecisz zplon - ogolnie powinno byc napiecie kiedy dziala pompa paliwa
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 17:45 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 18:01

matti6060, jeju co tu jeszcze w tym aucie odkryjesz, po co ktoś odcinał grzanie sondy?
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 18:01 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
matti6060
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt cze 13, 2008 21:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: matti6060 » pn gru 08, 2008 21:32

agrala pisze:mozliwe ze to od ogrzewania sondy
jeden idzie d kompa (masa z kompa na grzalke sondy) a drugi jest podlaczony pod pompe paliwa
pomiedzy tym bialoczerwonym a masa auta powinno byc 12V po pdpaleniu auta i przez chwile jak przekrecisz zplon - ogolnie powinno byc napiecie kiedy dziala pompa paliwa
Wiec na co wplyw maja te uciete kable i gdzie je mam podlaczyc zeby bylo ok???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 21:39

pytanie od której strony są odcięte, od strony sondy czy od drugiej, czy są po prostu przecięte i oba końce obu kabli masz na widoku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
matti6060
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt cze 13, 2008 21:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: matti6060 » pn gru 08, 2008 21:44

Paweł Marek pisze:pytanie od której strony są odcięte, od strony sondy czy od drugiej, czy są po prostu przecięte i oba końce obu kabli masz na widoku.
nie widzialem tam drugiej czesci tego przewodu ale poszukam jeszcze jutro dokladnie,wiem jedno ze przy kostce sondy wszystkie kable sa ok...i teraz jeszcze jedno pytanie czy te uciete kable maja wplyw na niewlasciwa prace sondy a co za tym idzie zwiekszone spalanie???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 21:50

bez ogrzewania później zaczyna działać, bo nagrzewa się tylko od spalin. Z ogrzewaniem - szybciej, po kilku minutach, nawet po minucie, zalezy od temp. otoczenia i sposobu jazdy. Może trochę więcej palić, trudno mi powiedzieć ile, raczej niezbyt znacząco. W 2E sonde masz w katalizatorze, w miejscu gdzie rura się już rozszerza, i nie jest tak intensywne grzana przez spaliny, węc powinna mieć własne ogrzewanie sprawne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
matti6060
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt cze 13, 2008 21:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: matti6060 » pn gru 08, 2008 21:57

aha,No wiec postaram sie jutro odnalezc brakujaca czesc kabelka poskrecam i zawine w izolacje bo slyszalem ze przewodow od sondy sie nie lutuje :D mam nadzieje ze juz wiecej nic takiego ciekawego nie znajde...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 08, 2008 22:12

Nie lutuje sie przewodów od strony sondy do wtyczki, w tym miejscu lutuj normalnie. Ale ostrożnie z tym, skoro ktoś odciął przewody, to niewykluczone że jest jakies zwarcie, na przykład w uszkodzonej sondzie. Spali się wtedy bezpiecznik, ten sam co do pompy paliwa, nr 18. Lepiej najpierw weź omomierz i sprawdż pomędzy przeciętymi od strony sondy kablami czy jest jakiś opór wskazujący na to że grzałka sondy jest dobra. Nie wiem dokładnie ile , ok 10 omów powinno być. Grzałka ma kilkanaście do 20 Watt.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 08, 2008 22:35

opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
a tu schemacik

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości