Strona 1 z 2

auto chodzi jak chce POMOCY

: ndz gru 07, 2008 13:29
autor: arkadis
juz kilka razy umieszczałem tutaj ten temat ale po różnych próbach rozwiązanie go musze umieścić go jeszcze raz a wiec
mam golfa 1.8 benzyna +gaz(zwykły bez komp)

problem polega na tym ze auto jak jest zimne chodzi na biegu jałowym z obrotami 1000ob/min ale nie chce się wkręcać i przy podawaniu gazy powyżej 3tys przerywa nie mając mocy szarpie.... jak się nagrzeje tego już nie ma ale natomiast pojawia się coś innego...
jadać jakąś odległość np z jakaś prędkością gdzie obroty wskazują 2000ob.min to po wrzuceniu na luz zostają one, nawet po prze gazowaniu nie maleją one... często się one zmieniają w zależności z jaka prędkością jadę chociaż czasami jak dusze go przy ok 1500ob/min po wciśnięciu sprzęgła obroty rosną kosmicznie nawet do ponad 4000.... kiedyś był opisany ten problem i podpowiadaliście ze to pierścień ma przedmuchy przy łączeniu rury wydechowej z kolektorem wydechowym. wymieniłem to na taki pleciony z cienkich drutów i nic... też uszczelniałem wtrysk bo myślałem ze łapie jakieś lewe powietrze ale to tez nic nie pomogło... wymieniłem również kopułke, palec oraz przewody zapłonowe, ja już zgłupiałem przy tym aucie i proszę o pomoc

: ndz gru 07, 2008 14:28
autor: dziejo
tak owszem był podobny temat :bajer: przypominam sobie
napisz jakie działania poczyniłes??/ to ułatwi w diagnozie

: ndz gru 07, 2008 16:11
autor: arkadis
a wiec ja wymieniłem pierścień kolektora wydechowego oraz uszczelniałem wtrysk... a pozatym kable zapłonowy kopułke i palec... wszystko co robiłem jest podane w temacie

: ndz gru 07, 2008 23:51
autor: Jacenty85
załóż emulator...z tego co widzę to chyba RPek. Na gazie się nie znam ale najprawdopodobniej ECU łapie Ci błędy.

: pn gru 08, 2008 00:28
autor: arkadis
właśnie byłem u gazownika a ten założył mi jakiś przekaźnik.... czy to jest to samo co emulator to nie wiem nie znam się ale on mówił ze to bedzie restartowało sterownik co kazde wyłączenie zapłonu

: pn gru 08, 2008 01:05
autor: Jacenty85
to nie emulator. Parametry pracy auta na gazie są inne niż na benzynie dlatego nawet w prymitywnym jet-troniku wskazany jest emulator sondy.

: pn gru 08, 2008 16:55
autor: arkadis
to w takim razie po co on mi ten przekaźnik montował?? a możliwe że śilniczek krokowy coś szwankuje??

: pn gru 08, 2008 17:38
autor: Paweł Marek
arkadis pisze:to w takim razie po co on mi ten przekaźnik montował?
pewnie odcina zasilanie sterownika silnika, żeby sie resetował po każdym zgaszeniu auta.

: pn gru 08, 2008 21:55
autor: arkadis
przekaźnik restartuje go żeby skasować błędy wiec po co jeszcze emulator?? czym one się różnią i czy powinienem go zamontować??

: pn gru 08, 2008 22:03
autor: gailbraith
Emulator sondy lambda jest w instalacjach gazowych II generacji gdzie jest komputer gazowy regulujący krokowcem, zaś w instalacjach I generacji gdzie mieszankę gazu reguluje się śrubą na wężu stosuje się przekaźnik, który resetuje ecu czyli komputer benzynowy przy każdym zgaszeniu silnika.

: pn gru 08, 2008 22:14
autor: arkadis
czyli problem jaki mnie dotyczy jest nie zależny od gazu?? wiec o co może chodzić...:/

: pn gru 08, 2008 22:34
autor: gailbraith
Jeśli został założony przekaźnik resetujący ECU i został założony prawidłowo to można już wykluczyć, że wina leży przez łapanie błędów przez ECU. Jeśli nie jesteś pewien czy przekaźnik jest dobrze założony to ECU można zresetować również przez ściągnięcie na kilka minut klemy z akumulatora lub odpięcie wtyczki po lewej stronie ECU patrząc od przodu auta.

Proste pytanie- czy te problemy z obrotami są takie same na obu paliwach?

: pn gru 08, 2008 23:01
autor: arkadis
wiec powiem tak ze przez jakiś czas jeździłem tylko na paliwie... wyłączyłem wtyczkę od przełącznika gazu i jeździłem tylko na paliwie i to samo sie dzieje... na zimnym muli a pozniej te obroty...

[ Dodano: 08 Gru 2008 22:03 ]
a co do przekaźnika to chyba dobrze założony... w końcu gazownik posiadający dobrą opinie

: pn gru 08, 2008 23:55
autor: lipass
arkadis pisze:czyli problem jaki mnie dotyczy jest nie zależny od gazu??
a napisz czy takie zachowanie silnika występuje na LPG , na benie czy i tu i tu ;-)