Strona 1 z 1
					
				zimny silnik - problem
				: sob gru 06, 2008 19:54
				autor: zybi20
				Jestem nowym użytkownikiem tego forum tak więc witam wszystkich. Jakiś czas temu wymieniłem moją poczciwą astre na seata cordobe z którym mam mały problem. Wiem, że powinienem pisać na forum seata jednak tamto nie skupia tylu użytkowników i tak dobrze nie funkcjonuje. Ale do rzeczy samochód mam z 1995, silnik to 1.4 8V o kodzie ABD zdaje się że takie same były montowane w golfie III i polo. Problem polega na tym iż silnik łatwo się uruchamia jednak po jakichś 30s równej, poprawnej pracy nagle zaczyna szarpać, mieć problemy z obrotami, nierówno chodzić tak jakby nie palił na wszystkie gary. Problem znika po przejechaniu kilku kilometrów i wstępnym rozgrzaniu silnika. Dodam, że wymienione został filtr powietrza, świece, przewody WN, kopułka, palec, sonda lambda. Nie mam pomysłu co może być winne lub gdzie może siedzieć wilgo 

  . Za pomoc z góry dzięki
 
			
					
				
				: sob gru 06, 2008 20:06
				autor: karol27
				Czujnik temperatury cieczy
			 
			
					
				
				: sob gru 06, 2008 20:33
				autor: zybi20
				jakaś podpowiedz gdzie go znajdę?
			 
			
					
				
				: sob gru 06, 2008 20:42
				autor: miś fazi
				na wężu idącym od górnego króćca chłodnicy do głowicy , bliżej głowicy na plastikowym trójniku
			 
			
					
				
				: pn gru 08, 2008 17:29
				autor: zybi20
				no i wymieniłem czujnik temperatury cieczy niestety nic to nie dało 

 , ponadto wszystkie złączki, fajki od kabli WN popsikałem kontakt sprayem. Mam wrażenie że nic się nie polepszyło a wręcz pogorszyło, dziś po rozgrzaniu miałem wrażenie iż też są delikatne problemy z obrotami jednak na zimnym silniku ledwo co chodzi i słabo się wkręca na obroty. Wie ktoś jak w tym silniku ustawiane są niskie obroty i ssanie?? Bo ja już nie mam pomysłów:(
 
			
					
				
				: pn gru 08, 2008 18:08
				autor: flatron316
				Reset komputera robiłes?
Oczywiście po wymianie czujnika
			 
			
					
				
				: pn gru 08, 2008 18:21
				autor: Paweł Marek
				Sprawdź jeszcze parametry czujnika temp. powietrza, wtyczka ta co do wtryskiwacza, pin 1 i 4. Normy oporów takie same jak do czujnika temp płynu znajdzesz na forum.
			 
			
					
				
				: wt gru 09, 2008 10:16
				autor: T.O.B.I.
				skoro popsikałeś przewody, kopułkę kontaktem to gratuluje pomysłu, te preparaty są do tego żeby ułatwiać przepływ prądu ale tam gdzie potrzeba a nie wszędzie, w ten sposób ułatwiłeś przepływ prądu przez izolacje, proponuje umyć całe przewody, kopułkę (wewnątrz też) i palec bęzyną ekstrakcyjną 
[ Dodano: 09 Gru 2008 09:36 ]
a propo wolnych obrotów to komputer sam je ustala pod warunkiem ze wszystkie czujniki sa sprawne (temperatura wody, powietrza, uchylenie przepustnicy, dawka paliwa)