Strona 1 z 2

[mk3] nieszczelny układ chłodzenia

: sob sie 06, 2005 19:38
autor: foxiu2k5
Zauwazylem różowy płyn na górnej części skrzyni biegów, okazało się ze jedna opaska z wężyka od cieczy chlodzącej nie trzyma i puszcza płyn. Chciałem ją dziś wymienić na taka tradycyjną opaske ślimakową, ale nie wiedzialem jak zdjąc tą starą. Jest takich wiecej więc to chyba patent VW tylko ze ja wcześniej miałem Kadetta, a pomimo ze też niemiec to miał normalne opaski :) Moge prosić o rady jak się je zdejmuje ?

: sob sie 06, 2005 19:47
autor: tomek26106
Te opaski to jedna z najgorszych patentów VW, nienawidze tego sciągać, cała sztuka polega na tym zeby scisnąc te dwa wystające konce, a nie jest to takie proste bo trzeba do tego uzyc naprawdę duzej siły, w akcie desperacji sciskałem to nawet małym imadłem bo zwykłe kleszcze nie dawały rady.
Powodzenia

: sob sie 06, 2005 22:16
autor: alepka
hehehehe. przerabiałem ten temat. ja do tego rodzaju operacji stosowałem francuza. nawet się udało. wymieniałem niedawno kruciec plastykowy ten w którym są czujniki temp (1,4 abd). w miare to idzie ale jak masz dostęp. ja mam mały silnik i dużo miejsca więc poradziłem sobie.

: sob sie 06, 2005 22:26
autor: foxiu2k5
Ja mam duzy silnik i całą plątanine wężyków i kabli przy tym mocowaniu ... to zaraz przy bloku silnika ... parszywa sprawa... sprobuje to zrobić, a jak nie to w ruch pojdzie jakies przecinak .. wrrrr

: ndz sie 07, 2005 00:04
autor: MaLiBU
eno nie przesadzajcie, troche tego narozbieralem i jakos nie mialem problemow. Do tych opasek jest specjalny klucz, ale ja zawsze kluczem w stylu żabki(z ustawianym rozwarciem) to sciagam, Nie spotkalem sie jeszcze zeby te opaski zardzewaily, zaklinowaly sie itd. wiec IMO na dluzsza mete to lepsze rozwiazanie niz slimakowe sciski...

: ndz sie 07, 2005 00:14
autor: foxiu2k5
to moze inaczej... mozesz mi powiedziec co zrobic zeby pozostac przy tym patencie a uszczelnic laczenie ? zdjac i nagiac ? co ? jak mocno ? itd ... zaznaczam ze nie mam klucza o ktorym mowisz

: ndz sie 07, 2005 00:34
autor: majkel
używać najlepiej szczypc samozaciskowych. kiedyś kupiłem w jakimś markecie zaq 10 zł i jest to najlepszy patent do tego. niestety u mnie też zaczęło puszczać i powymieniałem prawie wszystkie na ślimakowe

: ndz sie 07, 2005 11:34
autor: alepka
foxiu2k5 pisze:to moze inaczej... mozesz mi powiedziec co zrobic zeby pozostac przy tym patencie a uszczelnic laczenie ? zdjac i nagiac ? co ? jak mocno ? itd ... zaznaczam ze nie mam klucza o ktorym mowisz
no ja używammczegoś takiego http://idg.allegro.pl/show_item.php?item=59206900 sciskam ile sie da a potem delikatnie zsuwam i po krzyku. trzeba tylko dobrze złapać za te uszy

: ndz sie 07, 2005 11:45
autor: ralf9
alepka, ALEPKA ILE DAŁEŚ ZA TEN KRUCIEC DO KTÓREGO SĄ PODŁĄCZONE WĘZE Z UKLADU CHŁODZENIA??????

: ndz sie 07, 2005 12:06
autor: alepka
ralf9 pisze:alepka, ALEPKA ILE DAŁEŚ ZA TEN KRUCIEC DO KTÓREGO SĄ PODŁĄCZONE WĘZE Z UKLADU CHŁODZENIA??????
kosztował mnie 90 zł. to był zamiennik. orginal pewnie duzo drozszy. ale podobno tam sa dwa rodzaje. jeden kosztowal 30 a drugi 90. tej samej firmy. rozna sie tym ze jeden ma 2 zaslepki a drugi nie. poza tym to samo. wygladaja identycznie. zlodziejstwo w bialy dzien.....

: ndz sie 07, 2005 12:15
autor: majkel
ja do GTI dałem 17 zł. Strasznie drogie te 1.4 w eksploatacji

: ndz sie 07, 2005 12:25
autor: ralf9
Z EKSPLATACJĄ NIE JEST NAJGORZEJ
JEDYNIE SWOIM ZMIENIŁEM CAŁĄ ZAWIECHE A JESLI CHODZI O MOTOREK TO NARAZIE JEST-OK.
"OPRÓCZ MOCY" - 60 KUCYKÓW TO ZDECYDOWANIE ZA MALO

: ndz sie 07, 2005 13:24
autor: alepka
majkel pisze:ja do GTI dałem 17 zł. Strasznie drogie te 1.4 w eksploatacji
tez mi sie wydaje ze przepłaciłem, ale sytuacja byla podbramkowa i musiałem wziąć co było. niestety, tak czasami bywa

: pn sie 08, 2005 00:37
autor: majkel
z tego co czasami czytam to te najsłabsze motory w mk2 jak i w mk3 wychodzą najdrożej z niektórymi częściami