Strona 1 z 1
					
				Wymiana tarczy sprzegla
				: czw gru 04, 2008 22:45
				autor: matti6060
				Witam
od pewnego czasu zastanawiam sie nad nastepujaca sprawa...Moj golf  MK3 2.0 (115KM) 2E staje sie coraz slabszy....Zauwazylem ze od pewnego czasu wydobyc pisku z pod kol  mojej bestii 

 staje sie problemem,wkreca sie normalnie na obroty puszczam sprzeglo obroty nadal sa dosyc wysokie a tu drobne piskniecie jak z poloneza 

 jak by chcial a nie mogl...w dodatku dzisiaj gdy holowalem kolege przy zmianie biegu z 2 na 3 po puszczeniu sprzegla i dodaniu gazu obroty wzrosly a auto nie przyspieszylo...Wiec mysle ze czeka mnie wymiana tarczy.... i tu powstaje problem bo nigdy tego nie robilem....Moje pytanie jest takie czy ktos wymienial w 2E owa tarcze??? Jak sie do tego zabrac i na co zwracac uwage???Prosze o pomoc i jakies instrukcje  

 
			 
			
					
				
				: czw gru 04, 2008 22:51
				autor: Paweł Marek
				Znajdziesz opisy na forum. Trzeba mieć jakieś zaplecze i najlepiej kolegę do pomocy, bo trzeba odkręcić skrzynię od silnika. I na ogół zmienia się całe skrzęgło czyli tarcza z dociskiem.
			 
			
					
				
				: czw gru 04, 2008 23:00
				autor: matti6060
				"Paweł Marek"
 wiem ze powinno sie calosc wymieniac ale nie mam kasy na taka inwestycje  

  a poza tym niedlugo bede sprzedawal auto ale chcialem cos z tym zrobic. czy mogl bys mi pomoc to znalezc na forum bo nigdzie tego nie widze 

 
			 
			
					
				
				: czw gru 04, 2008 23:03
				autor: Paweł Marek
				poczytaj, używaj wyszukiwarki z samego dołu strony 
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
 
			 
			
					
				
				: czw gru 04, 2008 23:05
				autor: matti6060
				Oki dzieki wielkie poraz kolejny;)
			 
			
					
				
				: czw gru 04, 2008 23:10
				autor: Maćkooo
				Często wystarcza wymiana samej tarczy. 
Roboty jest sporo, sam tego nie zrobisz bo trzeba zdjac skrzynie. Wg mnie najtrudniej własnie wyjąć skrzynie, no i duze jest roboty bez kanału.
			 
			
					
				Re: Wymiana tarczy sprzegla
				: pt gru 05, 2008 00:49
				autor: raf1al
				matti6060 pisze:Witam
od pewnego czasu zastanawiam sie nad nastepujaca sprawa...Moj golf  MK3 2.0 (115KM) 2E staje sie coraz slabszy....Zauwazylem ze od pewnego czasu wydobyc pisku z pod kol  mojej bestii 

 staje sie problemem,wkreca sie normalnie na obroty puszczam sprzeglo obroty nadal sa dosyc wysokie a tu drobne piskniecie jak z poloneza 

 jak by chcial a nie mogl...w dodatku dzisiaj gdy holowalem kolege przy zmianie biegu z 2 na 3 po puszczeniu sprzegla i dodaniu gazu obroty wzrosly a auto nie przyspieszylo...Wiec mysle ze czeka mnie wymiana tarczy.... i tu powstaje problem bo nigdy tego nie robilem....Moje pytanie jest takie czy ktos wymienial w 2E owa tarcze??? Jak sie do tego zabrac i na co zwracac uwage???Prosze o pomoc i jakies instrukcje  

 
ja zmieniałem a raczej założyłem sam tarcze! i jest git!
taniej wychodzi a jak docisk OK tzn sprężyny całe i nie porysowany to można spokojnie założyć stary! 
[ Dodano: 04 Gru 2008 23:51 ]
Maćkooo pisze:Często wystarcza wymiana samej tarczy. 
Roboty jest sporo, sam tego nie zrobisz bo trzeba zdjac skrzynie. Wg mnie najtrudniej własnie wyjąć skrzynie, no i duze jest roboty bez kanału.
a nawet w piz.... 

 lepiej niech załatwi kanał! i kogoś do pomocy! 
skrzynie wyjąłem sam ale do włożenia to już dwie osoby musiały być!
 
			 
			
					
				macie problemy
				: pt gru 05, 2008 16:44
				autor: Diesel22
				Wszystko zrobisz sam-troche dobrych chęci,kawałek kanału i zrobisz sobie sprzegło-a skrzynie na lewarku sobie podrzuc do góry i wskoczy na wałek=trzeba pokombinowac ale to nie problem-5-6 godzin i sprzęgiełko zrobione bo golfy mają dobry dostęp do wszystkiego..ja juz przerabiałem sporo samochodów na sprzegło-i naprawde vw mają super dostę i co dziwne hondy crx-w hondzie wywalam i skąłdam skrzynie w 3h-tam jest idealnie hehehehhe..chcesz to wpadnij zrobie Ci to sprzęgło:):)
			 
			
					
				
				: pt gru 05, 2008 21:32
				autor: roger18sx
				w moim golfie tez tarcza wnet padnie bo sprezyny w niej sa juz skonczone i z czasem zaczyna coraz barsziej slizgac, ale czasami dzieje sie tak gdy uszkoszi sie simering w wałku sprzegłowym i olej z skrzyni dostaje sie prosto na tarcze i sprzegło slizga