1.8 Automat - problem ze zmianą biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 Automat - problem ze zmianą biegów
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moim automatem. Sprawa polega na tym, że podczas jazdy na 3 biegu i zmiany na 4 muszę wejść na wysokie obroty (4-4,5 tyś) tak samo przy 5 biegu. A gdy jadę np. 80km/h, wbiję na luz i wrzucę bieg np przy 60 km/h D (auto) to szarpnie mocno , i wychodzi na wysokie obroty. Ostatnio miałem trochę przykrą syt. Gdyż wyprzedzałem auto na opolskiej obwodnicy przy 100km/h i dałem na luz ale musiałem ominąć przeszkodę i wbiłem na drive... Auto tak szaprneło aż było pisk opon słychać. W mieście jestem zmuszony jeździć na 3-4 tyś obrotów (staram się jeździć przepisowo) co nie dość że silnik hałasuje to jeszcze spalanie mam ogromne :/ A gdy zrobię tak ok 50 km w ciągu to zaczyna mi piszczeć kontrolka od oleju. Chociaż olej mam na normalnym poziomie. Byłem u mechanika który podpiął się do golfa i wyskoczył błąd mniejwiecej takiej treści " brak sygnału czujnika kontroli prędkości (albo zmiany biegów) " A czujnik to chyba się nazywał "Hall" lub coś podobnego. Jeśli ktoś się zetknął z takim problemem to proszę mi poradzić pozdraVWiam!
O ile wiem to skrzynie w mk3 mają tylko 4 biegifakoslaw pisze:tak samo przy 5 biegu.
Nie wiem czy nie uszkodziłes skrzyni. W automacie nie jeżdzi się na luzie, poza tym nie wiem po co machasz tymi bioegami. Po to jest automat aby robił to sam. Poczytaj trochę o eksploatacji automatów.fakoslaw pisze:A gdy jadę np. 80km/h, wbiję na luz i wrzucę bieg np przy 60 km/h D (auto) to szarpnie mocno , i wychodzi na wysokie obroty. Ostatnio miałem trochę przykrą syt. Gdyż wyprzedzałem auto na opolskiej obwodnicy przy 100km/h i dałem na luz
Poziom oleju nie ma nic wspólnego z kontrolką, masz za małe ciśnienie. Może olej za rzadki, może filtr, może silnik się kończy.fakoslaw pisze:A gdy zrobię tak ok 50 km w ciągu to zaczyna mi piszczeć kontrolka od oleju. Chociaż olej mam na normalnym poziomie
I być może ten czujnik jest uszkodzony i stąd problemy ze zmianą biegów, ale to raczej nie hall (ten jest do zapłonu)fakoslaw pisze:" brak sygnału czujnika kontroli prędkości (albo zmiany biegów) " A czujnik to chyba się nazywał "Hall"
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 06:25 przez bodzio_j, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 1.8 Automat - problem ze zmianą biegów
Moze byc hall. Sterownik skrzyni potrzebuje informacji o predkosci obrotowej silnika. W skrzyni mk3 nie ma juz regulatora odsrodkowego jak w mk2.
Musisz poczytac o technice jazdy automatem bo wkrotce bedziesz szukal manuala na podmianke.
Musisz poczytac o technice jazdy automatem bo wkrotce bedziesz szukal manuala na podmianke.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: 1.8 Automat - problem ze zmianą biegów
fakoslaw pisze:Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moim automatem. Sprawa polega na tym, że podczas jazdy na 3 biegu i zmiany na 4 muszę wejść na wysokie obroty (4-4,5 tyś) tak samo przy 5 biegu. A gdy jadę np. 80km/h, wbiję na luz i wrzucę bieg np przy 60 km/h D (auto) to szarpnie mocno , i wychodzi na wysokie obroty. Ostatnio miałem trochę przykrą syt. Gdyż wyprzedzałem auto na opolskiej obwodnicy przy 100km/h i dałem na luz ale musiałem ominąć przeszkodę i wbiłem na drive... Auto tak szaprneło aż było pisk opon słychać. W mieście jestem zmuszony jeździć na 3-4 tyś obrotów (staram się jeździć przepisowo) co nie dość że silnik hałasuje to jeszcze spalanie mam ogromne :/ A gdy zrobię tak ok 50 km w ciągu to zaczyna mi piszczeć kontrolka od oleju. Chociaż olej mam na normalnym poziomie. Byłem u mechanika który podpiął się do golfa i wyskoczył błąd mniejwiecej takiej treści " brak sygnału czujnika kontroli prędkości (albo zmiany biegów) " A czujnik to chyba się nazywał "Hall" lub coś podobnego. Jeśli ktoś się zetknął z takim problemem to proszę mi poradzić pozdraVWiam!
oj jak tak będziesz jeździł tym automatem to długo nie pojeździsz
nie rob już takich rzeczy! na luz to sobie daj jak stoi auto!
automat nawet nie wolno cholowac jak masz silnik zgaszony!!
musisz poczytać, tak jak kolega pisze o technice jazdy automatem!
większość usterek skrzyń auto. bierze sie właśnie z takich rzeczy jak ty robisz, poprost z nieumiejętnej jazdy!
ale nie martw sie , ja tez myślałem ze to tylko wsiąść i jechać i co mam teraz manualna !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 267 gości