Strona 1 z 1
płyn chłodniczy
: wt gru 02, 2008 15:03
autor: zepol
czesc mam golfika i znika mi płyn chłodniczy, ale przymiezam sie do wymiany uszczelki pod głowicą bo mi sie poci i zaczął mi na postoju kopcic czyli dymek z ruły. czy to może byc przyczyną znikania tego płynu. czy uszczelka ma cos z tym wspolnego za wskazówki wielkie dzieki
: wt gru 02, 2008 15:15
autor: Masac81
Witam
zepol, Uszczelka pod glowica ma baaaardzo wiele wspolnego ze znikajacym plynem.Najlepiej mozna to sprawdzic na bagnecie od oleju.Jesli plyn sie przedostaje to na bagnecie bedzie taka maz konsystencji majonezu o kolorze kawy z mlekiem.Jesli diagnoza sie potwierdzi,odstaw auto jak najszybciej do mechaniora,bo olej+plyn chlodniczy=zatarty silnik
: wt gru 02, 2008 15:15
autor: TAZ
Uszczelka swoją drogą choć raczej zimnego auta byś już normalnie i bez problemów nie odpalił. Inne ważne połączenia to połączenie pompy wody z blokiem silnika i wszelkie połączenia króćcy i węży. Warto aluminiowe krućce na pompie wody przeczyścić i poskładać to na nowo. Króciec plastikowy z przodu głowicy i z boku też warto odkręcić i poskładać na nowych oringach i niewielkiej ilości silikonu. Często jest tak, że wycieku nie widać bo zanim się ujawni to płyn odparowuje i szukamy bez końca.
: wt gru 02, 2008 15:17
autor: robert14-83
Poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą płyn może dostawać się do oleju w silniku i dlatego Ci ubywa. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju masz taką biało-żółtą maź i na bagnecie do pomiaru poziomu oleju. Jeśli tak to wskazuje to na uszczelkę...
: wt gru 02, 2008 18:54
autor: Szosownik
robert14-83 pisze:Poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą płyn może dostawać się do oleju w silniku i dlatego Ci ubywa. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju masz taką biało-żółtą maź i na bagnecie do pomiaru poziomu oleju. Jeśli tak to wskazuje to na uszczelkę...
apropo mazi kolego to ona występuje jak ktoś robi krótkie odcinki i to wcale nie świadczy o padniętej uszczelce
a swoją drogą płyn może dostawać się bezpośrednio do spalania i na bagnecie oleju na pewno
go wtedy nie zobaczysz
: śr gru 03, 2008 11:06
autor: robert14-83
Szosownik pisze:apropo mazi kolego to ona występuje jak ktoś robi krótkie odcinki i to wcale nie świadczy o padniętej uszczelce
a swoją drogą płyn może dostawać się bezpośrednio do spalania i na bagnecie oleju na pewno
go wtedy nie zobaczysz
No tak racja... Ale drogi kolego Szosownik jak wyżej zauważyłeś kolega zepol napisał że znika mu płyn chłodniczy a dodając do tego objawy które opisałem może to wskazywać na uszczelkę głowicy. Ja nie wydałem tutaj 100% diagnozy tylko podsuwam mu pomysł co może sprawdzić więc nie rozumiem po co ten atak z Twojej strony...
pozdrawiam :green_fuck:
: śr gru 03, 2008 12:11
autor: zepol
czesc juz dalem autko do mechanika i zrobi mi ta głowice i zobaczymy czy to cos pomoże ale żadnych objawów nie mam ze jest jakas maż na oleju bo robie dziennie okolo 60 km. a co do wskazówek to dzieki ale ja sie na tym nie znam wogole i jestem skazany na mechaników a wiecie jak oni sie cenia
: śr gru 03, 2008 13:11
autor: Szosownik
robert14-83 pisze:No tak racja... Ale drogi kolego Szosownik jak wyżej zauważyłeś kolega zepol napisał że znika mu płyn chłodniczy a dodając do tego objawy które opisałem może to wskazywać na uszczelkę głowicy. Ja nie wydałem tutaj 100% diagnozy tylko podsuwam mu pomysł co może sprawdzić więc nie rozumiem po co ten atak z Twojej strony...
pozdrawiam :green_fuck:
Kolego jaki atak?
Ja wyraziłem tylko swoje zdanie co nie jest zabronione
: śr gru 03, 2008 15:21
autor: robert14-83
Szosownik pisze:Kolego jaki atak?
Ja wyraziłem tylko swoje zdanie co nie jest zabronione
Ja też wyraziłem swoje zdanie!!!
: śr gru 03, 2008 15:57
autor: Szosownik
robert14-83 pisze:Ja też wyraziłem swoje zdanie!!!
więc nie widzę w czym problem