Strona 1 z 1

płyn chłodniczy

: wt gru 02, 2008 15:03
autor: zepol
czesc mam golfika i znika mi płyn chłodniczy, ale przymiezam sie do wymiany uszczelki pod głowicą bo mi sie poci i zaczął mi na postoju kopcic czyli dymek z ruły. czy to może byc przyczyną znikania tego płynu. czy uszczelka ma cos z tym wspolnego za wskazówki wielkie dzieki :okej:

: wt gru 02, 2008 15:15
autor: Masac81
Witamzepol, Uszczelka pod glowica ma baaaardzo wiele wspolnego ze znikajacym plynem.Najlepiej mozna to sprawdzic na bagnecie od oleju.Jesli plyn sie przedostaje to na bagnecie bedzie taka maz konsystencji majonezu o kolorze kawy z mlekiem.Jesli diagnoza sie potwierdzi,odstaw auto jak najszybciej do mechaniora,bo olej+plyn chlodniczy=zatarty silnik :crazy:

: wt gru 02, 2008 15:15
autor: TAZ
Uszczelka swoją drogą choć raczej zimnego auta byś już normalnie i bez problemów nie odpalił. Inne ważne połączenia to połączenie pompy wody z blokiem silnika i wszelkie połączenia króćcy i węży. Warto aluminiowe krućce na pompie wody przeczyścić i poskładać to na nowo. Króciec plastikowy z przodu głowicy i z boku też warto odkręcić i poskładać na nowych oringach i niewielkiej ilości silikonu. Często jest tak, że wycieku nie widać bo zanim się ujawni to płyn odparowuje i szukamy bez końca.

: wt gru 02, 2008 15:17
autor: robert14-83
Poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą płyn może dostawać się do oleju w silniku i dlatego Ci ubywa. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju masz taką biało-żółtą maź i na bagnecie do pomiaru poziomu oleju. Jeśli tak to wskazuje to na uszczelkę...

: wt gru 02, 2008 18:54
autor: Szosownik
robert14-83 pisze:Poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą płyn może dostawać się do oleju w silniku i dlatego Ci ubywa. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju masz taką biało-żółtą maź i na bagnecie do pomiaru poziomu oleju. Jeśli tak to wskazuje to na uszczelkę...
apropo mazi kolego to ona występuje jak ktoś robi krótkie odcinki i to wcale nie świadczy o padniętej uszczelce
a swoją drogą płyn może dostawać się bezpośrednio do spalania i na bagnecie oleju na pewno
go wtedy nie zobaczysz

: śr gru 03, 2008 11:06
autor: robert14-83
Szosownik pisze:apropo mazi kolego to ona występuje jak ktoś robi krótkie odcinki i to wcale nie świadczy o padniętej uszczelce
a swoją drogą płyn może dostawać się bezpośrednio do spalania i na bagnecie oleju na pewno
go wtedy nie zobaczysz

No tak racja... Ale drogi kolego Szosownik jak wyżej zauważyłeś kolega zepol napisał że znika mu płyn chłodniczy a dodając do tego objawy które opisałem może to wskazywać na uszczelkę głowicy. Ja nie wydałem tutaj 100% diagnozy tylko podsuwam mu pomysł co może sprawdzić więc nie rozumiem po co ten atak z Twojej strony...
pozdrawiam :green_fuck:

: śr gru 03, 2008 12:11
autor: zepol
czesc juz dalem autko do mechanika i zrobi mi ta głowice i zobaczymy czy to cos pomoże ale żadnych objawów nie mam ze jest jakas maż na oleju bo robie dziennie okolo 60 km. a co do wskazówek to dzieki ale ja sie na tym nie znam wogole i jestem skazany na mechaników a wiecie jak oni sie cenia :(

: śr gru 03, 2008 13:11
autor: Szosownik
robert14-83 pisze:No tak racja... Ale drogi kolego Szosownik jak wyżej zauważyłeś kolega zepol napisał że znika mu płyn chłodniczy a dodając do tego objawy które opisałem może to wskazywać na uszczelkę głowicy. Ja nie wydałem tutaj 100% diagnozy tylko podsuwam mu pomysł co może sprawdzić więc nie rozumiem po co ten atak z Twojej strony...
pozdrawiam :green_fuck:
Kolego jaki atak?
Ja wyraziłem tylko swoje zdanie co nie jest zabronione

: śr gru 03, 2008 15:21
autor: robert14-83
Szosownik pisze:Kolego jaki atak?
Ja wyraziłem tylko swoje zdanie co nie jest zabronione

Ja też wyraziłem swoje zdanie!!!

: śr gru 03, 2008 15:57
autor: Szosownik
robert14-83 pisze:Ja też wyraziłem swoje zdanie!!!
więc nie widzę w czym problem :pub: