Strona 1 z 1

"Kołysanie" kierownicą

: pn gru 01, 2008 22:38
autor: Mc_Gyver
Witam. Od pewnego czasu mam następujący problem - przy powolnym ruszaniu na asfaltowej nawierzchni daje się wyczuc efekt kołysania kierownicą. Kierownica "bije" ewidentnie w prawo. Przy dużych prędkościach - powyżej 100 km/h występują drgania na kierownicy, ale wg. mnie w normie. Czekam na podpowiedzi w ustaleniu przyczyny stanu rzeczy. Pozdrawiam

: pn gru 01, 2008 22:45
autor: BzyTek
Witam.
Masz do sprawdzenia felgi czy nie krzywe, a także opony czy nie są nigdzie wybrzuszone.
Pozdrawiam

: pn gru 01, 2008 22:48
autor: Mc_Gyver
Witam. dzięki za reakcję. Problem w tym, że na innych felgach i oponach było to samo (wcześniej miałem inny komplet kół z letnimi oponami)...no cóż. Pewnie znowu się okaże że trzeba wziąć pare groszy z kupki i jechać do mechanika:-)

: pn gru 01, 2008 23:05
autor: Paweł Marek
Jeśli nie koła to może być coś z półosią, któryś przegub. Pamiętam w starej jetce tak objawiało mi się zużycie przegubu wewnętrznego

: wt gru 02, 2008 01:03
autor: doggie
Paweł Marek ma rację, objawy wskazują na któryś przegub wewnętrzny, miałem podobny problem w Passacie B5, w momencie dodawania gazu było kołysanie nadwoziem, podczas jazdy na tzw. "luzie" nie było żadnych objawów, bo nie było "naprężenia" półosi - spróbuj tak zrobić - rozbujaj się do jakiejś prędkości np. 100 km/h i włącz luz - jak drgania i kołysanie ustanie to na 100% przegub wewnętrzny

: wt gru 02, 2008 21:35
autor: jarkob
Witam.

Mam podobny problem w moim golfie 3 z silnikiem AFN (1,9 TDI).
W czasie jazdy kierownica rusza się lekko na boki do tego dochodzi ciche stukanie w prawym kole. Czy jest to przegub w półosi czy coś innego? Jeżeli tak to czy ciężko jest wymienić samemu ten przegub w warunkach domowych i ile taka część kosztuje?

: śr gru 03, 2008 00:15
autor: Pączek
ja mialem taki problem i przeciw waga z prawej polosi zsunela mi sie blizej brzegubu zewnetrznego, przesunalem przeciw wage na stare miejsce i gitara.

: śr gru 03, 2008 00:31
autor: Bonio_MS
Kolego miałem taki sam problem i okazało sie ze skończył mi sie 1 klocek hamulcowy wymieniłem i jest gitarka nie ma żadnego bica

: śr gru 03, 2008 01:34
autor: jarkob
Czy jeżeli przeciwwaga zsunie się to słychać stukanie?
Co do klocków, wydaje mi się że gdy klocek się zużyje to nie będzie stukać.

: ndz gru 07, 2008 22:08
autor: Mc_Gyver
witam ponownie. okazało się, że zsunęła sie przeciwwaga przy prawej półośce...mechanik stwierdził, że najlepiej wyciąć - i usunął przeciwwagę. Przeciwwaga usunięta - problem został. Tyle że nie ma juz drgań na kierownicy przy v>100 km/h. Czy może się tak dziać przez skrzywioną tarcze hamulcową? Dodam, że nie kołysze mi samochodem, tylko lekko bije przy ruszaniu...przy puszczonej kierownicy podczas ruszania widać "taniec" góra-dół. Nie stuka nic w zawieszeniu, nie ma luzów (sprawdzone na warsztacie). Na "letnich kołach" było to samo.

: sob sty 10, 2009 15:40
autor: jarkob
Pączek pisze:ja mialem taki problem i przeciw waga z prawej polosi zsunela mi sie blizej brzegubu zewnetrznego, przesunalem przeciw wage na stare miejsce i gitara.
sprawdziłem ta przeciwwagę. Jest to taka guma przymocowana do półosi. U mnie jest to tylko sama guma która rusza się na boki. Nie można jej dokręcić :/ podłożyłem pod nia gume żeby trzymała się sztywno. Przez chwile było OK ale znowu kierownica drży. Moge tą przeciwwagę ściągnąć? Czy nic się nie stanie jak to zrobie?

: ndz sty 11, 2009 12:45
autor: Pączek
jarkob, niektorzy wycinaja ta przeciw wagę i jezdza i nic sie nie dzieje ale ja jestem zdania ze jak cos tam jest to powinno zostac, takze ja tego nie wycialem tylko umiescilem na starym miejscu i pomoglo

: ndz sty 11, 2009 14:05
autor: jarkob
Też mi się wydaje że powinien zostą na swoim miejscu. Na allegro nie moge znaleźć tej przeciwwagi. Podeśle mi ktoś link?

W jakiej odległości od osłony przegubu (od silnika) powinien być zamontowany odważnik?

[ Dodano: 11 Sty 2009 15:22 ]
Sam sobie odpowiedziałem na swoje pytanie.
Oto zdjęcie pokazujące jak powinna być zamocowana przeciwwaga: Obrazek

U mnie jest prawie na środku. Więc już wiem dlaczego dalej kierownica drży.