Strona 1 z 1

Rozrząd a typ silnika - kiedy wymieniać?

: pn gru 01, 2008 11:38
autor: odowazonel
Witam serdecznie.
Mam pytanko dotyczace rozrządu. Jak to jest z wymiana w zaleznosci od typu silnika? Znalazlem stronke http://www.michaelneuhaus.de/golf/golf4 ... .shtml#oel z ktorej wynika, ze np. dla silnika ASV (110ps) wyprodukowanego po roku 2003 wymiana rozrzadu powinna odbyć sie po 150.000 km :-s no i zastanawiam, się czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość? Jest ktorś zorientowany? Podpowie?

Pozdrawiam
Leon

: pn gru 01, 2008 11:53
autor: EnJoy
niezależnie od silnika co 90 tyś powinno się wymieniać. Jedni to robią nawet wcześniej, nawet co 60 tyś.. ale to już jeśli ktoś jest naprawdę ostrożny. Inne, dłuższe okresy między wymianami dotyczą bardziej aut z rozrządem napędzanym łańcuchem.. a te 150 tyś wsadź między bajki, auto wyjeżdżające nowe z salonu przewidzianą wymianę rozrządu ma przy przebiegu 120 tyś, a po wymianie ten okres musi być krótszy

: pn gru 01, 2008 12:26
autor: odowazonel
No tak tez myslalem, ale po co w takim razie publikuja takie informacje oficjalnie na stronie? A moze jednak jakos konstrukcyjnie różnią sie te silniki po katem wykonania niektorych elemetnow odpowiadajacych za "czas zycia" rozrządu?

[ Dodano: 01 Gru 2008 12:00 ]
Jeszcze jedno przy okzacji. Nalezy wymieniac pompe wody razem z wymiana rozrzadu, czy pompa co druga wymianę rozrządu?

: pn gru 01, 2008 13:05
autor: hryniew
Podpinam się pod temat - mam Golfa IV TDI z silnikiem ASV. Autko kupione w salonie, ma przebiegu ledwie 60 tys (teść trzymał pod szmatką i wyjeżdżał raz w tygodniu) ale jest z 2001 r. Czy powinienem już wymienić rozrząd? Słyszałem że 90 tyś lub 5 lat a tu już jest 7. Pasek wygląda dość przyzwoicie, nie jest spękany itp. Co o tym sądzicie?

: wt gru 02, 2008 14:24
autor: odowazonel
Ktoś podpowie :bajer:

: wt gru 02, 2008 14:32
autor: EnJoy
odowazonel pisze:No tak tez myslalem, ale po co w takim razie publikuja takie informacje oficjalnie na stronie?
jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $$$ ;) im dłużej jeździsz na jednym komplecie rozrządu, tym większa jest możliwość jego awarii, a koszty naprawy są b.duże (na to liczy VW, serwis.. itd. - na zarobki ;) )
odowazonel pisze:A moze jednak jakos konstrukcyjnie różnią sie te silniki po katem wykonania niektorych elemetnow odpowiadajacych za "czas zycia" rozrządu?
wiadomo, że mocniejsze silniki powodują mocniejsze zużycie elementów rozrządu i moim zdaniem przy takich jednostkach trzeba go wymieniać częściej
odowazonel pisze:Jeszcze jedno przy okzacji. Nalezy wymieniac pompe wody razem z wymiana rozrzadu, czy pompa co druga wymianę rozrządu?
za każdym razem warto zmienić pompę

: wt gru 02, 2008 15:42
autor: odowazonel
Dzięki!! O to wlasnie mi chodzilo, zeby krotko i zwięźle ktos sie wypowiedział + 1pkt :)

: wt gru 02, 2008 16:07
autor: Guciu88
EnJoy pisze:
odowazonel pisze:No tak tez myslalem, ale po co w takim razie publikuja takie informacje oficjalnie na stronie?
jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $$$ ;) im dłużej jeździsz na jednym komplecie rozrządu, tym większa jest możliwość jego awarii, a koszty naprawy są b.duże (na to liczy VW, serwis.. itd. - na zarobki ;) )
odowazonel pisze:A moze jednak jakos konstrukcyjnie różnią sie te silniki po katem wykonania niektorych elemetnow odpowiadajacych za "czas zycia" rozrządu?
wiadomo, że mocniejsze silniki powodują mocniejsze zużycie elementów rozrządu i moim zdaniem przy takich jednostkach trzeba go wymieniać częściej
odowazonel pisze:Jeszcze jedno przy okzacji. Nalezy wymieniac pompe wody razem z wymiana rozrzadu, czy pompa co druga wymianę rozrządu?
za każdym razem warto zmienić pompę


W ASO pompę proponują zmieniać przy 160 000 km. Wcześniej nie ma sensu. Drodzy koledzy temat przerobiłem z conajmniej kilkom serwisami. Do mojej 1.6 16 V pierwsza wymiana 80 000 sam pasek i rolki. W każdym stwierdzili, że przy tak mały przebiegu nie ma sensu wymieniać pompy.

: śr gru 03, 2008 00:28
autor: EnJoy
Gutek1988 pisze:W ASO pompę proponują zmieniać przy 160 000 km
jeśli tak ufasz ludziom w ASO.. to na prawdę życzę Ci powodzenia w takim użytkowaniu autka ;)

Koszt nowej pompy jest niewielki, w stosunku do tego co się może stać kiedy jej nie wymienimy i nie daj Boże się zatrze :helm:

: śr gru 03, 2008 14:51
autor: odowazonel
ja w ASO juz od dawna nie serwisuje!! :) po pierwsze sa to panowie tylko od wymiany czesci na nowe, nie potrafia naprawiac, doradac.... tylko kase wyciagac, bo sa zaj......cie drodzy!!