Strona 1 z 1

Jak ustawić obroty w III 1.9TD ?

: czw sie 04, 2005 18:51
autor: Kowal38
Przed wizytą u mechanika na jałowym biegu miałem obroty około 900 i samochód na luzie chodził spoko, teraz po wizycie obroty na luzie mam w granicach 750 i bardziej mi telepie autem jak pracuje na biegu jałowym.
Gdy podciągnę tą wajchę z lewej strony kierownicy "od ssania,czy kąta zapłonu" gdzieś do połowy ,podczas pracy silnika na luzie to obroty podchodzą mi do 900 i wtedy autkiem już nie telepie.
Czy można to jakoś samemu naprawić(podkręcić jakąś śrubke?) , czy znowu wizyta u mechanika ?
Dzięki!
Golf III 1.9 GTD silnik AAZ

: czw sie 04, 2005 19:11
autor: fh
witaj

a co co robił ten mechanik???
mam taki sam silnik w moim MKIII.

: czw sie 04, 2005 19:34
autor: dziomal
Można wyregulować obroty odpowiednią śrubką nr 1 na pompie.
Opis pozostałych śrubek na pompie:
1-regulacja biegu jałowego
2-minimalna prędkość obrotowa biegu jałowego
3-prędkość obrotowa na "ssaniu"
4-regulacja wydatku resztkowego
5-max prędkość obrotowa

: pt sie 05, 2005 05:31
autor: Kowal38
dzięki ,mechanik wymieniał pasek i napinacz

: pt sie 05, 2005 21:58
autor: fh
Najprostrzy sposób to podkręcić obroty biegu jałowego. Do tego celu służy śruba regulacyjna przy pompie wtryskowej, poznasz ją bo na niej jest taki czerwony plastik i znajdziesz ją przy pompie od strony głowicy.

Skoro przed wymianą paska było wszystko OK to należy zwrócić uwagę czy mechanik dobrze ustawił znaki - czy na Twoje ucho silnik pracuje tak jak wcześniej?. Jeśli tak to zapytaj mechanika czy ustawiał początek tłoczenia, to powinno się robić po każdej wymianie paska rozrządu.
Jak miałej MK1 z silnikiem 1,6TD nigdy tego nie robiłem i było dobrze ale teraz w AAZ po wymianie mam bardzo podobne objawy jak u ciebie. Tzn.po uruchomieniu zimnego silnika nierówno pracuje i ma bardzo niskie wolne obroty wtedu na jakieś pół minuty wyciągne mu "ssanie" czyli przyspieszę kąt wtrysku i i wszytko jest OK. Muszę też podjechać i to ustawić bo jak zrobi się chłodniej mogą być pewnie kłopoty.

Powodzenia

: sob paź 15, 2005 08:58
autor: pasiak
dziomal a co jeśli silnik ma regulacje obrotów zimnego silnika na linke ale w zeelektryfikowaną ? cewka podciąga sama łapke ? jak to ustawić ??