Strona 1 z 1

Pytanko na temat gaźnika 2E2

: śr sie 03, 2005 22:30
autor: bebe2
Witam
Czy przepustnica ssania (ta mała kwadratowa) w pozycji pełnego otwarcia powinna być idealnie pionowo?
Pytam bo u mnie nie dochodzi jakieś 10 stopni a sruba regulacyjna wygląda jakby nie była ruszana.
Dalej jakie powinny być szczeliny dla tej przepustnicy (mała i duża)?
I ostatnie pytanie jaka powinna być szczelina przepustnicy I-go przelotu w pozycji rozgrzewania?
Gaźnik 027 129 016H (7.17852.46)
Pozdrawiam

: pt sie 05, 2005 10:18
autor: rzodkiew

: pt sie 05, 2005 22:44
autor: bebe2
Ludzie pomocy.
Może ktoś by ściągnął dekel z filtra powietrza i spróbował czy ta przepustnica podnosi sie całkiem do pionu.
Moj golfik będzie bardzo wdzięczny

: sob sie 06, 2005 15:25
autor: Paweł Marek
Silnik wyłączony, przepuistanica zamknięta
Silnik zimny zaraz po odpaleniu_ ma być przerwa międzu krwędzą gardzieli a brzegiem przepustnicy 4-5 mm
Prezy rozgrzewaniu silnik na jałowym - przepustnica ustawia się powoli do pionu
Nie rozumiem co masz na myśli pisząc mała i dużą

: pn sie 08, 2005 17:15
autor: bebe2
W instrukcji serwisowej piszą o małej i dużej szczelinie.
Tą dużą potrafie ustawić natomiast tej małej ani z chole..
Powiedz piszesz o teorii albo sprawdziłeś w praktyce?
Ten pion o którym piszesz jest na oko idealny? Bo u mnie na oko widać że nie - szczelina między przepustnicą a krawędzią ok. 8,5 mm. I to mnie właśnie niepokoi.
Prosze pomóżcie!

: pn sie 08, 2005 18:07
autor: Paweł Marek
Wiem to z praktyki i z książki bo mialem auto z tym gaźnikiem 10 lat. Nie słyszałem o pojęciu duza i mała szczelina. O ile piszemy o tym samym czyli tzw górnej przepustnicy która jest połączona z mechanizmem ssania. W mojej książce pisze o szcxzelinie 4-5 mm na zimnym poracującym silniku. Wkręt regulacyjny jest od tyłu gaźnika ukryty w otworze. Na ciepłym silniku przepustnica ma być w pionie. Może masz źle ustawioną 0okrywe od ssania (np ktoś chciał być oszczędny i przekęcił ja za bardzo w prawo), albo dźwidnia łacząca sprężyne bimetalową pod pokrywą z w/wym przepustnica się zacięła. albo sprężyna bimetaliczna spadła (odkręć pokrywę żeby sprawdzić.)Jescze do sprawdzenia siłownik podciśnieniowy od przodu gaźnika połączony z tą samą przepustnicą.

: pn sie 08, 2005 19:22
autor: bebe2
Wszystko sprawdziłem, przepustnica nie otwiera się do końca bo opiera sie o wkręt regulacji maksymalnego otwarcia.
Jeżeli chodzi o te szczeliny to rzuć może okiem na załącznik, może mi coś podpowiesz.
Tą małą podobno reguluje sie przednią częścią siłownika

: pn sie 08, 2005 22:41
autor: Paweł Marek
coś się dzieje z forum nie mogę załącznika otworzyć. Tą szczelinę 4-5 mm reguluje się śróbką w tylnej części siłownika