Strona 1 z 2

golf 2.0 ?

: śr sie 03, 2005 20:46
autor: pakob
Witajcie! Zupelnie niespodziewanie pojawil sie do kupienia GOLF 3 z 2 litrowym motorem z 1997 roku z klima.Rozpoznalem juz rynek jesli chodzi o motor AAM /75 KM a hjak sprawuja sie sie 2-litrowki w Golfach 3?Ze dobrze jezdza to wiem tylko ile "zra" po miescie?

Re: golf 2.0 ?

: śr sie 03, 2005 20:54
autor: briano
pakob pisze:Witajcie! Zupelnie niespodziewanie pojawil sie do kupienia GOLF 3 z 2 litrowym motorem z 1997 roku z klima.Rozpoznalem juz rynek jesli chodzi o motor AAM /75 KM a hjak sprawuja sie sie 2-litrowki w Golfach 3?Ze dobrze jezdza to wiem tylko ile "zra" po miescie?
Stary jeżeli masz możliwość to bierz tego 2.0 to jest gti i nie porównasz go do aam :hmm:
Ile to spali ?? przy spokojnej jeździe po mieście różnie zależy od nogi ale pewnie z 10 a na trasie da sie śmiało na 7l zejśc .
JA CI TYLKO DOBRZE RADZE!!! Jak dobry ten gti to go bierz bo będziesz żałował

: śr sie 03, 2005 21:16
autor: Klamek
75KM przy 2,0?? coś tu nie tak. ale jak faktycznie 2.0 to bym brał - jak w dobrym stanie.

: śr sie 03, 2005 21:49
autor: czyś
Klamek pisze:75KM przy 2,0?? coś tu nie tak. ale jak faktycznie 2.0 to bym brał - jak w dobrym stanie.
Klamek, pisze, że rozpoznał rynek odnośnie AAM/75KM (silnik AAM to właśnie 1.8 literka, 75 kucy), ale trafił mu się 2.0 (prawdopodobnie 115 KM, ewentualnie przy 16V 136/139 lub 150 KM) z klimą.

No, różnica w spalaniu będzie, przy włączonej klimie może nawet i 1,5 litra po mieście, w trasie wyjdzie na to samo (no, może szklankę więcej od AAM). Dużo zależy od stylu jazdy.
AAM to silnik nie do zajeżdżenia, chociaż trochę słaby przy tej pojemności, ale mi w pasku jakoś wystarcza. Na miasto spoko. Poza tym to jednopunkt, na wtrysku Boscha i łatwo z nim dojść do ładu i łatwo zagazować, troszkę niższe opłaty. Dla osób bez zacięcia do ostrej jazdy spox (tzn. jako narzędzie do przemieszczania się), tym bardziej, że moment obrotowy ma prawie taki sam jak 1.8 90KM.
Dwulitrówki owszem, dają przyjemność "odejścia" ze świateł i dobry "odskok" w trasie, ale tam już jest wielopunkt (Digifant, jeśli się nie mylę) i zdarza się trochę problemów (silnik krokowy, przepływomierz), zagazowanie kosztuje ciut drożej (nie polecam żadnych wariantów oszczędnościowych, bo przy "strzale" co najmniej 50% szans na rozwałkę przepływomierza, który jest delikatny i... kosztowny, ludzie co prawda montują klapki zabezpieczające, ale zdarza się mimo to). I ma klimę, to fakt.
Jakiś kompromis między tymi dwoma to poszukanie golfika MK3 o pojemności 1.8 literka, na jednopunkcie, ale o mocy 90KM (np. kod ABS), w bardziej wypasionej wersji (klima), ale to trudne, bo to perełka.... Mniam. Fajna rzecz do jeżdżenia, ładnie się powinien zagazować. I 15 kucyków do przodu w porównaniu do AAM (silnik AAM jest prawie identyczny z ABS, ale ma inny wałek rozrządu, komputer i parę innych klamotów, bo w Niemczech płaci się podatek od mocy silnika i 90 KM to już musiała być fortuna, więc ktoś popełnił to cudo AAM)

: śr sie 03, 2005 22:26
autor: ku_bi
na trasie potrafi zejsc poniżej 7 a w mieście średnio 9l. a z 97 roku 2.0 8 V bedzie miał wtrysk Simos

Re: golf 2.0 ?

: czw sie 04, 2005 10:01
autor: piotr1979
pakob pisze:Witajcie! Zupelnie niespodziewanie pojawil sie do kupienia GOLF 3 z 2 litrowym motorem z 1997 roku z klima.Rozpoznalem juz rynek jesli chodzi o motor AAM /75 KM a hjak sprawuja sie sie 2-litrowki w Golfach 3?Ze dobrze jezdza to wiem tylko ile "zra" po miescie?
bierz i sie nawet nie zastanawiaj jak po dobrej cenie.fachowcy ci to mowia.sam mam takiego i nie chce innego.to najlepsze silniki benzynowe w trojkach.spalanie ponizej 7 na trasie(przy 90 nawet 6.0!!!! a w miescie 10 musisz liczyc.jakos to trzeba napoic.ja tam na gazie smigam i mam spalanie srednio 8.l/100km

: czw sie 04, 2005 12:01
autor: Marihuana Man
U mnie 2,0 8V w mieście 9,5-10l ... W trasie 7 lirów... Czyli tyle ile mój poprzednik 1,4 ABD... A róznica w jeździe ogromna.

: czw sie 04, 2005 13:09
autor: pakob
no dobrze piszecie ze 2.0 ltr to najlepszy silnik w Golfach III a ja ciagle slysze achy i ochy o silnikach tdi VW.Czy cos w tych wersjach golfa III z tym motorem jest nietypowego w stosunku do innych wersji - mam na mysli amortyzatory,obnizona zawiecha,sprezyny,inne tarcze i czy zakup tego cudenka nie wpusci mnie w koszty?

: czw sie 04, 2005 15:11
autor: piotr1979
pakob pisze:no dobrze piszecie ze 2.0 ltr to najlepszy silnik w Golfach III a ja ciagle slysze achy i ochy o silnikach tdi VW.Czy cos w tych wersjach golfa III z tym motorem jest nietypowego w stosunku do innych wersji - mam na mysli amortyzatory,obnizona zawiecha,sprezyny,inne tarcze i czy zakup tego cudenka nie wpusci mnie w koszty?
po pierwsze amory inne,obnizony fabrycznie tarcze sa wieksze i sa tarcze z tylu tez.a koszty moze minimalnie wieksze od innych golfow.ale jazda calkiem inna.

: czw sie 04, 2005 19:14
autor: ku_bi
pakob pisze:no dobrze piszecie ze 2.0 ltr to najlepszy silnik w Golfach III a ja ciagle slysze achy i ochy o silnikach tdi VW.Czy cos w tych wersjach golfa III z tym motorem jest nietypowego w stosunku do innych wersji - mam na mysli amortyzatory,obnizona zawiecha,sprezyny,inne tarcze i czy zakup tego cudenka nie wpusci mnie w koszty?
2.0 pali mniej niż 1.8... sam w to nie wierzyłem ale się przekonałem. a TDI dla oszczednych -rewelacja, max 6 l ON!

: czw sie 04, 2005 21:19
autor: pakob
Dzieki za opinie.Sluchajcie a teraz rewelacja.Facet dzwonil z Brukseli ze na nadziele moze przyjedzie Golf III 1.9 tdi KOMBI.Pisze z duzych liter bo to kombi mi sie kojarzy z karawanem ale musze wybrac - albo oszczedne kombi albo scigant 2.0 ltr benzyna normalka w hatchbeckuI waham sie jak cholera.Motor tdi to wiem ze i zrywny i oszczedny co do AGG benzyna to tylko zagazowanie bo przy dzisiejszych cenach benzyny to porazka na CPN-ie Tylko to kombi!!Aha benzynke troche telepie na wolnych obrotach - takie nieregularne obroty ma cos okolo 850 obr/min.Czy klania sie wymiana swieci przew.WN czy komputer diagnostyczny w warsztacie?Poradzcie cos bo chyba mam juz rozmiekczenie mozgu od tych ofert kupna auta!!!!

: czw sie 04, 2005 23:01
autor: Paweł Marek
Mam w domu dwie zagazowane 2-litrowki i naprawdę polecam. Strzały się sporadycznie zdarzają, ale z uszkodzeń przepływomierza za 6 lat łącznej exploatacji tych aut miałem tylko niewielkie jedno: trochę zaczęła ocierać o obudowę klapka i wystarczyło podpiłować. Zwykłe zabezpieczenie przed wybuchem wystarcza w pełni.
Spalanie gazu od 9 do 12l, ale popatrz teraz na ceny gazu i ropy. Co do awaryjności wtrysku to nie za bardzo słyszałem o czymś takim. Natomiast o awariach turbin i przepływomierzy w tdi owszem. O dość typowej awarii polegajacej na ścieciu klina kółka rozrządu co się wiąże z rozwałką silnika również. Ciekawe jaki przebieg ma to kombi. Bo 2.0 z przebiegiem do 200 000 km dostaniesz z łatwością, a tdi wątpię. Uważam że jeśli starsze auto to benzyniak. Ale oczywiście (TVN Turbo) wybór naleąży jak zawsze do państwa :)

: pt sie 05, 2005 00:58
autor: pakob
kombi 1.9 tdi ma miec przejechane okolo 120 000 km i ponoc to przebieg prawdziwy.Dzis moze ze 3 km pojezdzilem benzynowka 2.0 ltr (brak ubezpieczenia) no i wciska w fotel.Z roznych zrodel dowiaduje sie o zuzyciu paliwa w tych silnikach AGG i wyczytalem ze po miescie ok.11-12 ltr wachy - no wiec tylko gaz - ale czy na wtrysku ciaglym? koszt ok.1700 zl i prosze o pomoc: na wolnych obrotach troche "rzuca" te benzynowke( nie cyka tak miarowo jakbym chcial) no wiec czy to wina przewodow i swiec - przebieg auta w/g serwisowki 87 000 km!!I wciaz pozostaje dylemat - czy 2.0 ltr i zagazowanie (nie lubie tego rozwiazania) bo uwazam ze jak cos zostalo zaprojektowane na benzyne to powinno na niej jezdzic - jak na rope to lac rope.I watpliwosc druga - jak sie prowadzi kombi -czy tak samo dobrze jak hatchback?

: pt sie 05, 2005 01:03
autor: ku_bi
11-12 litrów?? chyba jak ostro dajesz po mieście... mi bierze ok 9 l