Strona 1 z 2

Konserwacja

: śr sie 03, 2005 18:03
autor: Klamek
Witam wszystkich. Tak jak w temacie, chodzi mi o konserwacje.

Jak, gdzie, czym, w jakich miejscach, w jaki sposób, za ile konserwujesz swoje autko.

Temat jest dość obszerny, więc licze na spore zainteresowanie. Może akurat nie w tym momencie, ale jak konserwacja to na pewno przed zimą. Będe wdzięczny za zwierzenia i porady.

przedemną konserwacja GofraII - dodam że jeszcze nigdy nie był konserwowany....... (jedynie fabrycznie), a nie chciałbym go stracić na wiosne. z tego co wiem to na wiosne bez konserwacji moge szukać nowej (drugiej) budy

: śr sie 03, 2005 19:13
autor: Deacon
podwozie: zdzierasz stara konserwacje na ile sie da, potem cisnieniowo myjesz podwozie, potem pistoletem nakladasz konserwacje np: Bitex. konserwujesz cale podwozie razem z nadkolami. to tak na szybko to wyglada :) za podwozie w Fiescie mojej laski mechanik wzial 100zl za taka robote ale nie zrobil tego jak sie nalezalo niestety :)

konserwacja budy?? a co ty chcesz konserwowac?? mi lakiernik tylko powiedzial ze moge sobie zakonserwowac korytka, ktorymi woda odplywa w klapie i tyle.

: śr sie 03, 2005 19:19
autor: czyś
taaa, za 100 zł... Chyba tylko czernidło nałożył na to co było, a nie zabezpieczenie antykorozyjne... Czarna pasta do butów wyniosła go może z 10 zł na całe auto. :helm:
Ja póki co tylko uzupełniam fabryczne zabezpieczenie (auto z 1991 r.)

: śr sie 03, 2005 19:38
autor: pkirylcz
W lato jest najlepiej zabezpieczyc spod bitexem, bo jest cieplo i wszystko sie ladnie wypelni i zwiaze.

: śr sie 03, 2005 21:30
autor: Klamek
no tak właśnnie sobie knuje, że konserwacje rzuce w lecie jescze. z podwoziem jest troche zabawy ale dam se rade (cza zdjąć tunel nad wydechem, nadkola nakładki), ale wiem że konserwują też karoserie, tyko trzeba wiedzieć gdzie trysnąć, w które otworki.... w karoserii :bajer:

: czw sie 04, 2005 02:35
autor: miomio1
najcześciej to tryska się w progi ,dźwi,tam gdzie są otworki za pomocą spręzarki z wężykami (żeby to dokładnie zrobić).DO konserwacji podwozia najlepiej zdjąć nadkola nakładki

: czw sie 04, 2005 06:28
autor: mirunho
jeżeli masz czas i niewiele kasy to sam zrób konserwację,kup biteks w puszce i możesz pędzlem dość grubo smarować 1-pucha 11zł{oczywiście na jednej puszce się nie skończy}a w te miejsca gdzie nie sięgniesz pędzlem to załatwisz sprawę biteksem w spreju-15zł no i po kłopocie.Sam wykonuję sobie w moim aucie konserwację i wszystko O.k>

: czw sie 04, 2005 08:24
autor: czyś
I bitex kładziony pędzlem lepiej się trzyma od natryskiwanego pistoletem. Przynajmniej nie odłazi płatami.

: czw sie 04, 2005 08:45
autor: foxiu2k5
Podwozie tak jak koledzy mowili najlepiej bitex, pedzlem, jak podniesiesz wysoko auto i kupisz pedzel z dluga raczka to dojdziesz prawie wszedzie. Ja dodatkowo zdjalem plastikowe oslonki nadkoli i od wewnatrz posmarowalem je dosyc grubo smarem konserwujacym, kosztowal mnie chyba 8 zl za puszke ( 1 litr ) i facet w sklepie bardzo zachwalal, ze woda tak latwo tego nie wymyje. Jesli chodzi o progi i drzwi polecam Nowol, Fluidol, Dinitrol z czego ten pierwszy jest najlepszy, a w dodatku ma rurke chyba z 50 cm z ciekawa koncowka, ze preparat rozpryskuje sie w kazda strone wiec prog od srodka zakonserwowany jest caly, tym sposobem nie potrzebujesz zadnego specjalisty z pistoletem :)

: czw sie 04, 2005 11:44
autor: Klamek
jak przedmówca powiedzial, troche czasu i mało kasy. bede walczyl sam, i chyba tak bedzie najlepiej. dzieki za info. pozdro

: czw sie 04, 2005 18:56
autor: Deacon
czyś pisze:taaa, za 100 zł... Chyba tylko czernidło nałożył na to co było, a nie zabezpieczenie antykorozyjne... Czarna pasta do butów wyniosła go może z 10 zł na całe auto. :helm:
Ja póki co tylko uzupełniam fabryczne zabezpieczenie (auto z 1991 r.)
hehe nie przesadzaj. bitex sam mu dalem i potem ogladalem jego robote wiec wiem co zrobil. po prostu stara konserwacja byla jeszcze w dobrym stanie to nie bylo sensu jej zdzierac. polozyl warstwe i tyle. zeszlo mu pol 3 litrowej puszki bitexu.

: czw sie 04, 2005 19:27
autor: djb
mozesz jeszcze to zobaczyc http://www.rustcheck.automat.pl/rustcheck/
podobno niezle i troche nowoczesniejsze od bitexu

: pt sie 05, 2005 13:00
autor: Klamek
no tak, bardzo ciekawe i może być przydatne. :pub: dzieki

: pt sie 05, 2005 14:13
autor: Obzik
Powiem tylko tyle konserwacje to ty sam zrobisz najlepiej niz jakich zakład
Dobrze odłuścic podłoge i nad kola (zero syfu) sprężara kup se jeszcze taki środek w profile zamknięte tłusty i juz mozna dac barenek najpierw w nadkola i pod progami tam gdzie sie woda zbiera a po tem auto smarem dodaj ciut benzyny bo bedzie zadsze i ładnie zwiarze sie ze starą konserwacją (jesli posiadasz :) )