Strona 1 z 1

wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego

: wt lis 25, 2008 16:51
autor: robert14-83
Witam. zauważyłem że pod korkiem pojawiła mi się zółta maź. Golfik dymi też na biało nawet jak się rozgrzeje do 90 stopni. dzisiaj zrobiłem test z kumplem: otworzyłem maskę i jak był rozgrzany to mocno dodałem gazu i okazało sie że przez zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego wywaliło ten płyn przy zamkniętym korku gdzieś bokiem. Podniósł się też wtedy drastycznie ponad norme stan płynu chłodniczego po czym opadł. Czy to był jakis przedmuch przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą...???
Proszę o pomoc.

: wt lis 25, 2008 17:02
autor: zoso8894
no to zrobisz sobie mały remoncik góry

: wt lis 25, 2008 17:16
autor: bongo
Jak dymi na biało to na 99% uszczelka niestety.A ciśnienie także rośnie..

: wt lis 25, 2008 17:26
autor: Maćkooo
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą się kończy.
Płyn jest czysty czy ma w sobie kropelki oleju? To potwierdzi że to uszczelka.
Aha że dymi na biało nawet po dogrzaniu to nie znaczy że to uszczelka. To zima widać poprostu parę wodną. Powinno to dymienie byc połaczone z ubytkiem płynu.

: wt lis 25, 2008 17:39
autor: robert14-83
płynu ubywa tak 100ml na 3 miesiące. w płynie nie zauważyłem kropel oleju...

: wt lis 25, 2008 17:40
autor: bongo
Maćkooo pisze:Płyn jest czysty czy ma w sobie kropelki oleju?
Jak uszczelka będzie walnięta między komorą spalania to płyn będzie czyściutki i właśnie będzie dymił na biało.Przez dymienie rozumiem dymienie,nie widok pary wodnej :bajer: Kumplowi jak walnęła uszczelka podczas jazdy to nic za autem nie było widać....

: wt lis 25, 2008 17:44
autor: robert14-83
problem jest jeszcze taki że nierówno pracuje na wolnych obrotach i podczas przyśpieszania ma takie chwile jakby brakowało mu mocy

: wt lis 25, 2008 17:49
autor: bongo
robert14-83, trza zdjąć czapkę i popatrzeć :bajer:
Podjedz do jakiegoś śpeca,chyba że sam się czujesz na siłach.

: wt lis 25, 2008 17:52
autor: robert14-83
ja się za to nie biore... trza dać innym zarobić.... niestety...

: śr lis 26, 2008 22:42
autor: ralfi33
takie objawy to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą nie ma co czekać trza rozkręcać górę miałem to samo chwila moment i było po kłopocie :okej:

: śr lis 26, 2008 22:54
autor: bachus20
Jak mówią koledzy wygląda to na uszczelkę. Zrób to w miarę szybko aby do faktycznie się nie skończyła. Bo potem to bedzie większy koszt. A teraz w porównaniu z innymi autami to groszowe sprawy.

: czw lis 27, 2008 00:49
autor: marcin10702
tak jak koledzy piszą to raczej uszczelka pod głowicą! A jeśli "podczas przyśpieszania ma takie chwile jakby brakowało mu mocy" to raczej staraj się za dóżo nie jeżdzić bo płyn może się dostawać na tłoki i dlatego go móli a to może się skończyć uszkodzeniem silnika! :bigok:

: czw lis 27, 2008 00:59
autor: haps
na niestety na uszczelke to wyglada, mozesz zrobic jeszcze taki teskcik potwierdzajacy, tzn odpal silnik przy otwratym zbiorniczku plynu chlodzacego, jesli zacznie samo z siebie buzowac, badz po dodaniu gazu to na pewno uszczelka, powinno zaczac buzowac jesli to uszczelka na rozgrzanym silniku, 90stopni, chyba ze uszczelka mocno wywalona to i przy 70stopniach bedzie buzowalo, a dalej to juz pewnie maly gejzer sie zrobi