Strona 1 z 2

Potrzebna wymiana synchronizatora skrzyni biegow?

: wt lis 25, 2008 11:40
autor: nydmif
Mam problem z moim Golfem jak w temacie. Chodzi o to ze nie wysprzegla 2 biegu:/
jak redukuje z 3 na 2 przy wiekszej predkosci albo chce szybciej ruszyc i zmienic z 1 na 2. Jesli jest to wina synchronizatora skrzyni biegow to nie ciekawie bo trzeba cala skrzynie rozebrac prawda? Jesli tak to z tego co sie orietowalem mozna wymienic tylko synchronizator z biegu 1 na 2?
Moze byc to jeszcze z czyms innym zwiazane? Zmiana na bardziej czule sprzeglo albo cos tego rodzaju pomoze?
Ewentualnie czy jest jakis sposob jak jezdzic z uszkodzona czescia zeby problem nie wystepowal? zauwazylem ze jak ruszam i nie ma za duzych obrotow (mniej niz 2000) i zmienie bieg to lekko albo wcale nie "zgrzytnie", ale jak zrobie to szybciej albo przy wyrzszych obrotach to juz nie ciekawie:/ Jak bym wymienil linke z gazu (jest zurzyta i wolniej spadaja obroty po puszczeniu gazu/wcisnieciu sprzegla) to by tez cos pomoglo? Synchronizator ma jakis zwiazek z obrotami czy bardziej predkoscia pojazdu?

: wt lis 25, 2008 12:42
autor: T.O.B.I.
nie ma czegoś takiego jak synchronizator skrzyni, sa synchronizatory poszczególnych biegów, może być tak że jest uszkodzony synchronizator 2 biegu, ale jajpier na twoim miejscu sprawdził bym sterowanie (lewarek biegów), wymienił olej w skrzyni, sprawdził linkę sprzęgła, przez uszkodzoną linkę sprzęgła zajeździłem synchronizatory w poprzedniej skrzyni

: wt lis 25, 2008 17:31
autor: nydmif
no tak tez mi sie wydawalo ze sa synchronizatory poszczegolnych biegow tylko tak ogolnie napisalem:)
"sprawdzil sterowanie (lewarek biegow)" co mam przez to rozumiec? rozebrac elementy przy samym lewarku i sprawdzic czy wszystko dziala prawidlowo? Czy jest to juz zwiazane z rozbiorka calej skrzyni?
Linka sprzegla jest raczej w porzadku ale jeszcze sprawdze jak znajde chwilke:)

: wt lis 25, 2008 19:08
autor: raf1al
T.O.B.I. pisze:nie ma czegoś takiego jak synchronizator skrzyni, sa synchronizatory poszczególnych biegów, może być tak że jest uszkodzony synchronizator 2 biegu, ale jajpier na twoim miejscu sprawdził bym sterowanie (lewarek biegów), wymienił olej w skrzyni, sprawdził linkę sprzęgła, przez uszkodzoną linkę sprzęgła zajeździłem synchronizatory w poprzedniej skrzyni

a czym to uszkodzenie linki sie objawiało??

te mam problem z 2 biegiem jak zimny to tragedia zgrzyta jak sie nagrzeje jest odrobinę lepiej! ale i tak włączam 2 delikatnie!

: sob lis 29, 2008 19:09
autor: nydmif
tez wlasnie chcialbym wiedziec czy wymiana sprzegla mogla by pomoc ale zapobiec wiekszym szkoda...
jak zrobie to powoli i z wyczuciem to zawsze ladnie wejdzie ale trzeba sie przyzwyczaic a nie na tym to powinno polegac bo az strach komus porzuczyc samochod:/
z 1 na 2 jeszcze nie jest najgorzej ale jakbym wrzucic 2 z 3 przy troszke wiekszej predkosci to tragedia:( pomocy co jeszcze mozna sprawdzic albo zrobic w tej sprawie? synchronizatory biegow nie sa tanie i wymagaja wyciagniecia calej skrzyni biegow, koszt: ok 200 zl:/

: sob lis 29, 2008 21:42
autor: bartos 2008
wepnę się w temat i dodam tyle, że mi pomogła jedynie wymiana oleju od skrzyni biegów!!
wylałem wszystko a raczej chyba tam nic nie było dolałem i wszystko jest oki!!! biegi wchodzą o wiele lepiej i bez żadnych problemów i zgrzytów!!!! :grin: :bigok:

: ndz lis 30, 2008 20:30
autor: nydmif
tez wlasnie sie nad czyms tkaim zastanawialem pytanie tylko czy mozna to zrobic bez wyciagania calej skrzyni? jesli tak to jak;pp?

: pn gru 01, 2008 11:03
autor: Pablitto
W mk4 nie ma linki sprzęgła, jest hydrauliczne i samo się reguluje. Ostatnio przeszedłem horror z skrzynią. Jeżeli chodzi o regulacje, to przy wyjściu drążków / cięgien z kabiny do komory silnika jest cały układ sterowania. Tam mi mechanik regulował - poluzował jakąś śrubkę, ja przesuwałem lewarek lekko w lewo bądź w prawo, skręcał to, i później test jak chodzi. Co do synchronizatora, koszt w aso horrendalny. Ja wymieniłem u siebie pokrzywione wodziki, wałek przełączania (kiedyś w "renomowanym warsztacie" zamienili mi go na uszkodzony, co spowodowało uszkodzenia dalsze). Po złożeniu, zalaniu nowego oleju zaczęły się problemy. Regulował kilka razy, przy lewarku jak pisałem i przy 5 biegu - pod deklem. Teraz zgrzytają mi chyba wszystkie biegi, 2 wchodzi najgorzej - musze tak jak ty, jechać nie za wolno i nie za szybko. Dodam, że wcześniej problem ten nie występował (były inne, ale nie zgrzytało). Mechanik stwierdził, że w skrzyni wszystkie części wyglądają na sprawne, i że niby wyregulował wszystko najlepiej jak mógł. Ja chyba jednak przejadę się jeszcze gdzieś indziej na regulacje. Gość po prostu rozłożył ręce i mówi, że nie wie co jest przyczyna. Także zacznij od sprawdzenia poziomu oleju, potem regulacja. Aha, żeby nie było, sprzęgło mam nówkę, wymienili przy okazji jak rozebrali skrzynie w mak. żebym wiedział że tak będzie, kupił bym drugą używaną lub regenerowaną, taniej by chyba wyszło..

: pn gru 01, 2008 13:12
autor: T.O.B.I.
raf1al, u mnie linka zaczeła przepuszczać i nie wysprzęglalem do końca, biegi 1 i 2 strasznie ciężko było wbić a wieć robiłem to w nieświadomości na siłę, po zlaniu oleju ze skrzyni pływały w nim same mosiężne opiłki, jak w mk4 jest sprzegło hydrauliczne to proponuje odpowietrzyć, jeżeli sterowanie biegami w mk4 jest tak skomplikowane to może warto zainwestować w dobrego magika co to ustawi lub aso?

: pn gru 01, 2008 14:26
autor: Pablitto
Co do regulacji przez serwis, to mam mieszane uczucia - zadzwoniłem do ASO VW, i mówię, że chce wyregulować sterowanie biegami, bo była rozbierana i robiona, a z wyregulowaniem mechanik widać nie daje sobie rady. Stwierdzili, że najpierw musieli by ją sami rozebrać i złożyć,żeby wyregulować, bo tak to się nie podejmą pracy po kimś.. Nie chciałem żeby ją rozgrzebali tylko wyregulowali sterowanie według swojej najlepszej wiedzy.. szkoda słów

: pn gru 01, 2008 15:11
autor: Guciu88
A więc tak: Na co dzień składam skrzynie biegów i powiem Ci jak to mniej więcej wygląda. Aby zmienić synchronizator biegu drugiego musisz rozebrać prawdopodobnie cały wałek. Biegi 1 i 2 są na samym dole więc koszty wymiany są ogromne! Zgadzam się z kolegą, że każdy bieg posiada swój synchronizator więc tak naprawdę nie da się tego wymienić ot tak. Ale z kolei jeżeli odłożysz naprawę synchronizatora to uszkodzeniu ulec może zębatka biegu a co w następstwie zagrożone będzie Twoje bezpieczeństwo ;) Ze skrzynią biegów nie ma żartów koledzy :) :helm: :helm: :helm:

: pn gru 01, 2008 23:57
autor: nydmif
zobacze co na to poradzi qmpel mechanik bo na wstepie powiedzial ze to pewnie synchronizator ale biorac pod uwage ile z tym roboty mam nadzieje ze cos innego moze jeszcze cos pomoc. Nie potrzebuje zeby przy 80 mozna bylo zrobic redukcja na 2;p ale tak z 40 2 to bym chcial czasem wrzucic;p albo szybciej zmienic z 1 na 2 bo jak widze ze na swiatlach mnie mija jakies tico to tak srednio sie wtedy czuje;/;p
nigdy bym nie pomyslal ze tyle problemow moze byc z glupimi biegami...moim pierwszym samochodem bylo uno i tam biegi byly "rozjechane" i czasem zamiast 5 wchodzilo 3 ale mimo to jakos nic nie zgrzytalo;p (wiem wiem nie ma co porownywac...nigdy wiecej fiata:P)

"Ale z kolei jeżeli odłożysz naprawę synchronizatora to uszkodzeniu ulec może zębatka biegu a co w następstwie zagrożone będzie Twoje bezpieczeństwo "? co mam przez to rozumiec?;p ze nie wrzuce juz zadnego biegu wtedy?

: wt gru 02, 2008 00:12
autor: raf1al
Gutek1988 pisze:A więc tak: Na co dzień składam skrzynie biegów i powiem Ci jak to mniej więcej wygląda. Aby zmienić synchronizator biegu drugiego musisz rozebrać prawdopodobnie cały wałek. Biegi 1 i 2 są na samym dole więc koszty wymiany są ogromne! Zgadzam się z kolegą, że każdy bieg posiada swój synchronizator więc tak naprawdę nie da się tego wymienić ot tak. Ale z kolei jeżeli odłożysz naprawę synchronizatora to uszkodzeniu ulec może zębatka biegu a co w następstwie zagrożone będzie Twoje bezpieczeństwo ;) Ze skrzynią biegów nie ma żartów koledzy :) :helm: :helm: :helm:

może podzielisz sie wiedza:)? jest to wykonalne wogole? jak poznać zużyte koła zębate czy synchronizator? skrzynie mam częściowo rozłożona :)

: wt gru 02, 2008 16:25
autor: Guciu88
raf1al pisze:
może podzielisz sie wiedza:)? jest to wykonalne wogole? jak poznać zużyte koła zębate czy synchronizator? skrzynie mam częściowo rozłożona :)
Jasne. Ile wiem Tyle powiem. A więc tak bynajmniej w samochodach firmy w której pracuje sprawa nie jest trudna o ile znajdziesz kogoś kto dla Ciebie rozpozna dane częsci. Biegi są pracowane na wałkach OP i IP po kolei. Prasa nie musi być jakaś specjslistyczna ważne żeby zagniotła odpowiednio wałki. Co do zużycia. Zębatki jak są nowe to ich dokłądność wychodzi do jednego mikrona ale na Oko to po dokłaadnym przyjrzeniu nie maja zadnych rys ani najmniejszych uszczerbków. Zużyte mocno maja zaokrąglone ząbki a synchronizatory potrafią być często spiłowane i np moga mieć ukruszony atak i ten bieg nie wejdzie tak jak powinien zawsze :) Skoro rozebrałes ta skrzynie bedziesz potrzebował cos do rozbicia tych wałków gdyż sa one zabite. Przejrzyj te wałki oraz synchrronizatory na tyle na ile sa widoczne niektóre wchodzą pod koło zębate. c


Co do bezpieczeństwa. Kawałek ukruszonego wałka wpada w gdzies miedzy wałki i blokuje Ci prace podczas jazdy. Jedziesz z większa prędkością i dach murowany :)Nie wiem jak to jest w VW ale w autach do których składam dyferencjał jest odsłoniety bezpośrednio przy nich wiec jak bym tam coś wpadło skutki te same :| :bigok: :bigok: :bajer: :bajer: Powiem tyle co wiem jak coś pytajcie :)