Witam mam małe pytanie.
Chciałbym wymienic silnik w moim golfie 1.8RP bierze olej i ma juz przejechane 300 tys.Moje pytanie dotyczy tego jaki silnik 1.8 wybrac do wymiany czy szukac silnika z golfa czy może z jakiegos młodszego Volkswagena pasata lub golfa III?Co wy nato?
Pozdro.
Silnik do MK2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
najmniej kłopotu będzie z wymianą znowu na RP.
Następne w kolejności jeśli chodzi o kłopot z wsadzeniem to będzie każdy inny 1,8 z golfa 2 lub golfa 3 , moze to być np gti 1,8 8v albo 16 v tylko trzeba byc się zorientować co z układem napędowym albo jakiś monowtrysk 1.8 z golfa 3.
Najbardziej kłopotliwe będzie wsadzenie silnika który nie występował w tej budzie ale to też jest do zrobienia. np ABF 16v
W każdym z tych przypadków (poza pierwszym) trzeba silnik przekładać z wiązką , kompem, często też ze skrzynią i półosiami , no i wyhamować by to tez trzeba było bo Rp przeważnie ma małą tarczę z przodu a tyłu bęben (choć to nie reguła)
Następne w kolejności jeśli chodzi o kłopot z wsadzeniem to będzie każdy inny 1,8 z golfa 2 lub golfa 3 , moze to być np gti 1,8 8v albo 16 v tylko trzeba byc się zorientować co z układem napędowym albo jakiś monowtrysk 1.8 z golfa 3.
Najbardziej kłopotliwe będzie wsadzenie silnika który nie występował w tej budzie ale to też jest do zrobienia. np ABF 16v
W każdym z tych przypadków (poza pierwszym) trzeba silnik przekładać z wiązką , kompem, często też ze skrzynią i półosiami , no i wyhamować by to tez trzeba było bo Rp przeważnie ma małą tarczę z przodu a tyłu bęben (choć to nie reguła)
kutwica, polecam Ci wstawić silniczek 1,8 ABS z Golfa 3 (ja tak własnie zrobiłem jakies pół roku temu) lub Toledo, w zasadzie żadnych kłopotów ze swapem, musisz jedynie przełożyć koła pasowe i mocowanie od RP a reszta wszystko pasuje i chodzi jak ta lala:) Poza tym ABS ciutke mniej pali, ma większy moment przy niższych obrotach no i możesz znaleźć nawet egzemplarz z przebiegiem koło 150tys albo nawet mniej
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
Re: Silnik do MK2
Sam jeżdże RP, na budziku 190 kkm, ale sądze że może być ciut więcej jednakkutwica pisze:Witam mam małe pytanie.
Chciałbym wymienic silnik w moim golfie 1.8RP bierze olej i ma juz przejechane 300 tys.Moje pytanie dotyczy tego jaki silnik 1.8 wybrac do wymiany czy szukac silnika z golfa czy może z jakiegos młodszego Volkswagena pasata lub golfa III?Co wy nato?
Pozdro.
RPki są nie do zajeżdżenia, ja bym proponował przed podjęciem decyzji na temat zmiany motoru sprawdzić np kompresję na cylindrach. Mój brał litr oleju na 1000, po wymianie uszczelniaczy owszem bierze również, ale pół litra na 10 000 Podejrzewam że te pół litra dla tego że leci mi pod pokrywą klawiatury, a nie mam czasu tego zrobić.
Także najpierw diagnostyka stanu technicznego motoru a potem kombinowanie z przekładką. Chyba że masz za dużo kasy, oraz czas i możliwosci to szukaj KR'a z osprzętem
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości