Strona 1 z 1
Licznik w TDI
: pn lis 24, 2008 17:11
autor: david90
Witam,
kupiłem licznik do swojego TDI z obrotomierzem, załozyłem i nie działa obrotomierz oraz mruga kontrolka oleju. Wkładałem inny licznik z obrotomierzem i ten sam objaw.
Przy wciśnięciu pedału do spodu obrotomierz podnosi sie o jakies 100 obrotów/min.
Sprawdziłem kostke na alternatorze i tą niebieską pod rurą IC. Dalej to samo.
Padniety będzie czujnik obrotów?
: pn lis 24, 2008 20:47
autor: Zico63b
Na alternator muszą dochodzić dwa kabelki a do tyłu licznika, pin kostki - 10 zielony kabelek. Można sprawdzić ciągłość tego kabla od kostki licznika do kostki alternatora, po zdjęciu kostek z urządzeń oczywiście (by nie wprowadzić zakłóceń przy ewentualnym nie odpięciu kostek).
: pn lis 24, 2008 21:45
autor: kwietek
Tu może być problem, bo są różne odmiany liczników. Licznik który zakładasz musi być od tej wersji silnikowej, którą Ty posiadasz. Czasem na oborotomierzu napisane są jakieś cyferki, np: 3,0 2,75 2,25. Miałem identyczny problem, obrotomierz strasznie zaniżał wskazania (miałem napisane 3,0), zmieniłem na taki który ma 2,25 - obroty były ok. Ale kontrolki pokazywały głupoty. Rozebrałem więc licznik i oglądnąłem lutowania, okazało się że były popękane (bardzo często się zdarza jeśli licznik kupujesz np. na allegro), poprawiłem je i problem ustąpił.
: pn lis 24, 2008 21:50
autor: david90
Wkładałem dwa liczniki i objaw był identyczny. Także sam licznik wykluczam, no chyba ze jest inny ale
stary licznik miał nr 1H6 919 033 BL tyle ze ten jest VDO [zegarek analogowy]
a ten który mam teraz ma nr: 1H6 919 033 BD Motometer [obrotomierz]
Posłucham sie kolegi i jutro sprawdzę ciagłość obwodu
Aha, który przewód w kostce na alternatorze jest sygnałem od obrotomierza? Pierwszy patrząc od przodu maski czy drugi ?
: pn lis 24, 2008 22:06
autor: kwietek
tak, tylko u mnie numer częsci też się zgadzał. Ale sprawdź też tą kostke, i czy konektor kabelka który idzie od alternatora nie jest luźny.
: pn lis 24, 2008 22:15
autor: david90
Kostki sprawdzałem. Styk musi być! Interesuje mnie ta ciągłość obwodu skoro przy wdepnięciu w spód pedału gazu obrotomierz wychyla sie o 100 obrotów. A jak włącze cyfrowy obrotomierz z ukrytych funkcji licznika to pokazuje prawidłowo. 550 mi pokazało przy pełnym gazie czyli pełny zakres obrotów.
: pn lis 24, 2008 22:41
autor: kwietek
Uwierz mi że ja też to przerabiałem i wiem co mówie
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
: pn lis 24, 2008 23:05
autor: david90
Jutro sprawdzę czy jest przejście przez obwód i będę miał jeszcze jeden licznik od identycznego Golfa jak mój to przetestuje jeszcze i napisze co i jak.
: pn lis 24, 2008 23:20
autor: Zico63b
Mój komp miał chwilę słabości ale już dobrze.
Zapomniałem dodać, że w Dieslach mruganie kontrolki oleju przy padniętym obrotku to jednoznacznie brak lub przerwa w kablu od licznika właśnie, poprzez skrzynkę bezpieczników (stąd pytania o ciągłość), aż do altera! najczęściej jest to korozja na altku, ale tu może w ogóle nie być któregoś odcinka.
I jeszcze jedno: w benzynkach jest na altku jeden kabel (ładowanie) a Dieslach - dwa (ładowanie i obrotomierz bo cewki zapłonowej nie ma
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
).
: pn lis 24, 2008 23:37
autor: david90
Jutro z rana miernik w dłoń i będę leciał po kablach.
A może tak być, że nie mam podciągnięte do licznika fabrycznie instalacji od altera?
Na alternatorze jest kostka z dwoma kablami, potem to idzie do niebieskiej kostki która jest pod rurą od IC a potem to gdzieś w piz*u w czarnej rurze.
: pn lis 24, 2008 23:41
autor: kwietek
Może też być tak, że któryś kabel poprostu zgnił od soli, i ma bardzo duży opór. Z tąd zaniżanie obrotów.
: pn lis 24, 2008 23:43
autor: david90
Jak nie będzie ciągłości obwodu, to spróbuje na krótko od alternatora do 10 pinu w kostce pod ten zielony kabel - zobaczymy jaka będzie reakcja.
Witam,
pobadałem ciągłość obwodu.
Od alternatora z wtyczki dojście do licznika jest tylko na pin 4 od lewej w dolnym rzędzie.
Załączam poglądowe zdjęcie.
Czy to jest pin odpowiadający za obrotomierz?
![Obrazek](http://img232.imageshack.us/img232/3096/wtyczkalicznikyo6.th.jpg)
Aha, rezystancja obwodu to 5.6 kOhm
Już wiem gdzie jest pies pogrzebany.
Zakładałem licznik TRW od kumpla co ma golfika w TDIku i śmiga obrotomierz.