Strona 1 z 1
G60 krokowiec
: śr sie 03, 2005 10:23
autor: sas_gti
Gdzie w g60 jest silniczek krokowy czyli regulator biegu jałowego??
Czy to ten zawór firmy VDO upuszczający część powietrza za przepustnicą spowrotem do sprężarki??
W książce od g60 nazywa sie on "idle stabilization and boost control valve" czyli zawór stabilizujący ?zapłon? i ciśnienie doładowania..czy to właśnie krokowiec?
: śr sie 03, 2005 10:50
autor: okoG60
oj ja niewiem czy krokowiec jest w G60.a co do powrotu nadmieru powietrza do sprężarki to odpowiedzialna jest za to przepustnica znajdująca się przed głównymi przepustnicami jest ona połączona cięgnem z przepustnicą główną jak ona się otwiera to tamta się zamyka
Re: G60 krokowiec
: śr sie 03, 2005 11:06
autor: Borys
sas_gti pisze:Gdzie w g60 jest silniczek krokowy czyli regulator biegu jałowego??
Czy to ten zawór firmy VDO upuszczający część powietrza za przepustnicą spowrotem do sprężarki??
W książce od g60 nazywa sie on "idle stabilization and boost control valve" czyli zawór stabilizujący ?zapłon? i ciśnienie doładowania..czy to właśnie krokowiec?
"idle stabilization and boost control valve"
to własnie to
na wysokisci znaczna VW

: śr sie 03, 2005 11:50
autor: sas_gti
okoG60 pisze:.a co do powrotu nadmieru powietrza do sprężarki to odpowiedzialna jest za to przepustnica znajdująca się przed głównymi przepustnicami jest ona połączona cięgnem z przepustnicą główną jak ona się otwiera to tamta się zamyka
aha czyli obie te rzeczy zwracaja powietrze na spręzarke - i zawór i system przpustnic....
No to to bedzie pewnie tak, że ten system przpustnic reguluje ciśnienie przy otwartym gazie (jak główna sie otwiera to ta mniejsza odcina bypass idący do sprężarki, całe doładowanie albo jego większość jest kierowane wtedy na przez przepustnice główną (a nadmiar jest upuszczany tym blablabla valve czyli krokowcem)
czyli przepustnica sterujemy my dodając i ujmując gazu
a ten blablabla vale czyli krokowiec jest sterowany przez DIGIFANTa
czy tak to mniej wiecej dziala??
: śr sie 03, 2005 13:39
autor: Borys
sas_gti pisze:okoG60 pisze:.a co do powrotu nadmieru powietrza do sprężarki to odpowiedzialna jest za to przepustnica znajdująca się przed głównymi przepustnicami jest ona połączona cięgnem z przepustnicą główną jak ona się otwiera to tamta się zamyka
aha czyli obie te rzeczy zwracaja powietrze na spręzarke - i zawór i system przpustnic....
No to to bedzie pewnie tak, że ten system przpustnic reguluje ciśnienie przy otwartym gazie (jak główna sie otwiera to ta mniejsza odcina bypass idący do sprężarki, całe doładowanie albo jego większość jest kierowane wtedy na przez przepustnice główną (a nadmiar jest upuszczany tym blablabla valve czyli krokowcem)
czyli przepustnica sterujemy my dodając i ujmując gazu
a ten blablabla vale czyli krokowiec jest sterowany przez DIGIFANTa
czy tak to mniej wiecej dziala??
silnik krokowy jest sterowany przez ECU, na przepustnicy masz 2 krancówki, jednąd od wolnych która załacza silnik krokowy na wolnych obrotachaa druga to czujnik max otwarcia przepustnicy,
silnik krokowy wolnych obrotów nie ma nic wspólnego z upuszczaniem powietrza z dolotu,
poprostu dawkuje powietrze do kolektora ssacego przy zamknietej przepustnicy,
a przy zamknietej przepustnicy głównej otwarta jest mała i powietrze wraca do kompresora
tak wyglada przepustnica z PG
[url=http://]http://www.vw.biaman.pl/porownanieDIGI2/index_4.html[/url]

: śr sie 03, 2005 14:06
autor: okoG60
no ja też musze ten krokowiec sprawdzić bo mam to samo z obrotami dzieki za info jednak jest ktoś kto ma w jakimś stopniu opanowany silnik PG

: pt sie 05, 2005 13:19
autor: sas_gti
ok temat wraca , czy ten krokowiec bedzie taki sam jak w silnikach np PL albo KR?? ( czyli w zwykłym gti 16v)
Mam zamiar wybrać sie dzis na szrot z jakubu ale jeżeli taki krokowiec wystepuje tylko w g60 to sobie mozemy pewnie od razu darować.
Beznzyna ex niestety nie usuwa tego czarnego nalotu wewnatrz krokowca, moze zastosowac cos mocniejszego?? Macie jakies pomysły?
: pt sie 05, 2005 17:04
autor: Golf GTi
W KR nie ma silnika krokowego obroty doregolowywuje sie recznie , a za wole obroty glowe odpowieda podcisnienie