G60 krokowiec

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

G60 krokowiec

Post autor: sas_gti » śr sie 03, 2005 10:23

Gdzie w g60 jest silniczek krokowy czyli regulator biegu jałowego??
Czy to ten zawór firmy VDO upuszczający część powietrza za przepustnicą spowrotem do sprężarki??

W książce od g60 nazywa sie on "idle stabilization and boost control valve" czyli zawór stabilizujący ?zapłon? i ciśnienie doładowania..czy to właśnie krokowiec?



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr sie 03, 2005 10:50

oj ja niewiem czy krokowiec jest w G60.a co do powrotu nadmieru powietrza do sprężarki to odpowiedzialna jest za to przepustnica znajdująca się przed głównymi przepustnicami jest ona połączona cięgnem z przepustnicą główną jak ona się otwiera to tamta się zamyka



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: G60 krokowiec

Post autor: Borys » śr sie 03, 2005 11:06

sas_gti pisze:Gdzie w g60 jest silniczek krokowy czyli regulator biegu jałowego??
Czy to ten zawór firmy VDO upuszczający część powietrza za przepustnicą spowrotem do sprężarki??

W książce od g60 nazywa sie on "idle stabilization and boost control valve" czyli zawór stabilizujący ?zapłon? i ciśnienie doładowania..czy to właśnie krokowiec?
"idle stabilization and boost control valve"
to własnie to

na wysokisci znaczna VW
Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sie 03, 2005 11:50

okoG60 pisze:.a co do powrotu nadmieru powietrza do sprężarki to odpowiedzialna jest za to przepustnica znajdująca się przed głównymi przepustnicami jest ona połączona cięgnem z przepustnicą główną jak ona się otwiera to tamta się zamyka
aha czyli obie te rzeczy zwracaja powietrze na spręzarke - i zawór i system przpustnic....

No to to bedzie pewnie tak, że ten system przpustnic reguluje ciśnienie przy otwartym gazie (jak główna sie otwiera to ta mniejsza odcina bypass idący do sprężarki, całe doładowanie albo jego większość jest kierowane wtedy na przez przepustnice główną (a nadmiar jest upuszczany tym blablabla valve czyli krokowcem)

czyli przepustnica sterujemy my dodając i ujmując gazu
a ten blablabla vale czyli krokowiec jest sterowany przez DIGIFANTa
czy tak to mniej wiecej dziala??



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr sie 03, 2005 13:39

sas_gti pisze:
okoG60 pisze:.a co do powrotu nadmieru powietrza do sprężarki to odpowiedzialna jest za to przepustnica znajdująca się przed głównymi przepustnicami jest ona połączona cięgnem z przepustnicą główną jak ona się otwiera to tamta się zamyka
aha czyli obie te rzeczy zwracaja powietrze na spręzarke - i zawór i system przpustnic....

No to to bedzie pewnie tak, że ten system przpustnic reguluje ciśnienie przy otwartym gazie (jak główna sie otwiera to ta mniejsza odcina bypass idący do sprężarki, całe doładowanie albo jego większość jest kierowane wtedy na przez przepustnice główną (a nadmiar jest upuszczany tym blablabla valve czyli krokowcem)

czyli przepustnica sterujemy my dodając i ujmując gazu
a ten blablabla vale czyli krokowiec jest sterowany przez DIGIFANTa
czy tak to mniej wiecej dziala??
silnik krokowy jest sterowany przez ECU, na przepustnicy masz 2 krancówki, jednąd od wolnych która załacza silnik krokowy na wolnych obrotachaa druga to czujnik max otwarcia przepustnicy,

silnik krokowy wolnych obrotów nie ma nic wspólnego z upuszczaniem powietrza z dolotu,
poprostu dawkuje powietrze do kolektora ssacego przy zamknietej przepustnicy,

a przy zamknietej przepustnicy głównej otwarta jest mała i powietrze wraca do kompresora

tak wyglada przepustnica z PG
[url=http://]http://www.vw.biaman.pl/porownanieDIGI2/index_4.html[/url]

Obrazek
Obrazek
Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr sie 03, 2005 14:06

no ja też musze ten krokowiec sprawdzić bo mam to samo z obrotami dzieki za info jednak jest ktoś kto ma w jakimś stopniu opanowany silnik PG :bigok:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sie 05, 2005 13:19

ok temat wraca , czy ten krokowiec bedzie taki sam jak w silnikach np PL albo KR?? ( czyli w zwykłym gti 16v)

Mam zamiar wybrać sie dzis na szrot z jakubu ale jeżeli taki krokowiec wystepuje tylko w g60 to sobie mozemy pewnie od razu darować.

Beznzyna ex niestety nie usuwa tego czarnego nalotu wewnatrz krokowca, moze zastosowac cos mocniejszego?? Macie jakies pomysły?



Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pt sie 05, 2005 17:04

W KR nie ma silnika krokowego obroty doregolowywuje sie recznie , a za wole obroty glowe odpowieda podcisnienie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości